TEST

Zlata sredina: novi BMW F 850 GS

Novi BMW F 850 GS navduši z zmogljivejšim agregatom in najnovejšimi asistenčnimi sistemi; najbolje se počuti na magistralni cesti in v dolgih ovinkih, znajde pa se tudi na makadamu.
Fotografija: Klasične analogne merilnike je zamenjal barvni zaslon.
Odpri galerijo
Klasične analogne merilnike je zamenjal barvni zaslon.

Naslediti BMW F 800 GS, ki se je zaradi 21-palčnega sprednjega kolesa in nižje mase celo bolje izkazal pri terenski vožnji kot njegov čaščeni veliki brat R 1200 GS (ki je prav tako lani dobil naslednika R 1250 GS), vsekakor ni lahka naloga. Po našem druženju z lani predstavljenim novincem F 850 GS trdimo, da je zastavljeno nalogo opravil dobro.

Novi F 850 GS je doživel korenito spremembo, najočitnejši sta novi, zmogljivejši dvovaljni agregat in možnost vgradnje najsodobnejših asistenčnih sistemov. Pozna se mu tudi sorodstvo z večjim bratom R 1250 GS, saj je po njem prevzel nekatere elektronske sisteme. Nov je tudi okvir, žaromet je v led-tehniki, klasične merilnike je zamenjal tft-zaslon. Kar bo mogoče zmotilo zaprisežene ljubitelje znamke, je dejstvo, da pogonski agregat zanj sestavljajo v kitajskem Loncinu. Osebno bi motocikel ocenil za vrhunec srednjega enduro potovalnega razreda, sploh ker so vse spremembe konkretno opazne in pozitivne.

Bogat seznam dodatne opreme

Testni model je imel tudi pametni brezstični ključ, s katerim odpade iskanje ključa in njegovo vtikanje v kontaktno ključavnico. Namesto tega samo pritisneš na stikalo. Vsekakor je to ena od boljših tehničnih novotarij za tiste, ki imamo z iskanjem ključev slabe izkušnje. Motocikel je lahko opremljen tudi z dinamičnim nadzorom zdrsa (večstopenjski), elektronsko nastavljivim vzmetenjem ESA, digitalnimi merilniki na 6,5-palčnem zaslonu, originalnimi stranskimi povečljivimi kovčki, v tovarni naročeno
Posoda za gorivo je odslej na običajnem mestu in ne več pod sopotnico.
Posoda za gorivo je odslej na običajnem mestu in ne več pod sopotnico.
višino sedeža (izbirate lahko med opcijami 815, 835, 875, 890 mm od tal, serijsko je 860 mm), kvikšifterjem oz. sistemom za pretikanje prestav brez sklopke, naprednim zavornim ABS-​sistemom, ki omogoča močno zaviranje tudi v nagibu, in še bi lahko naštevali … Seznam doplačljive opreme je res dolg in tako je naš testni motocikel z osnovne cene 12.500 evrov poskočil na zajetnih 16.298.

Več zmogljivosti in prijaznosti

Vrstni dvovaljnik, ki je identičen kot pri vstopnem modelu F 750 GS, ampak nastavljen tako, da iztisne 95 res iskrivih konjičev, vžiga in vleče z veseljem. Njegovo delo spremlja res dober basovski zvok, da ga je veselje poslušati, in vsake toliko se človek vpraša, ali ne sedi na agregatu V-2. Ampak potem čutite, da okoli ni nobenih tresljajev, in na ta dvom pozabite. Nekaj je k zvočni kulisi gotovo prispeval (doplačljivi) Akrapovičev izpušni lonec. V sedež se pride z lahkoto, sploh ker je bil testni primerek opremljen z udobnim in nižjim sedežem (doplačljivo, vendar toplo priporočam). Tudi nižjerasli vozniki ne bi smeli imeti pri tem skoraj nobenih preglavic. Manjša ovira so lahko samo kovčki, ko je treba nogo konkretno dvigniti zaradi širine motocikla.
Položaj za krmilom je odličen, stikala so izjemno logična. Kakovost vseh komponent je nesporna, merilniki so odlično vidni in obvladljivi, plastika je dobro vstavljena. Ogledala pokažejo vso potrebno sliko za voznikom, vetrobran, čeprav na pogled izjemno minimalističen, je pri moji višini odlično deloval tudi pri avtocestnih hitrostih.

Zavore so opremljene z najsodobnejšo tehnologijo, zavirajo z lahkoto in pravim občutkom, ročke so seveda nastavljive. Posoda goriva je po novem tam, kjer je običajno, torej spredaj. Sprejme skromnih 15 litrov, a povprečna poraba se giblje pod 5 litri na 100 km, kar pomeni 300 km vožnje pred vklopom opozorilne oranžne lučke za rezervo.

Prijetna vožnja in nasmeh na licu

Vožnja je na vseh cestah udobna, nastavljivo vzmetenje opravi svojo nalogo. Z motociklom se lepo pelje po mestu, v koloni, gneči, na avtocesti. Vse to tudi v dvoje, najbolje pa se počuti na magistralni cesti in v dolgih ovinkih. Tu vam bo izvabil največ nasmeškov na lice. Seveda mu tudi zelo ovinkasta cesta ni tuja, vendar zaradi višjega sedenja in težišča ter drugega namena to ni njegova prva izbira.
BMW F 850 GS prinaša veliko sprememb in se, če je naložen z vso doplačljivo opremo, brez sramu postavi ob bok velikemu bratu R 1250 GS.
BMW F 850 GS prinaša veliko sprememb in se, če je naložen z vso doplačljivo opremo, brez sramu postavi ob bok velikemu bratu R 1250 GS.

Ciklistika, pnevmatike (spredaj 21 palcev, zadaj 17 palcev) in motocikel dovoljujejo veliko nagiba. Kdor zna, zmore in si upa, ne bo zaostajal na nobeni cesti in tam, kjer se za nekatere pot konča, torej na makadamu, se bo odpeljal brez težav.
Popoln prijatelj oziroma motocikel v tem segmentu? Mogoče. V osnovni izvedbi nikakor, z vsemi bombončki, ki so na voljo za doplačilo, pa že skoraj. In ob zavedanju, da (novi) vladar razreda R 1250 GS s podobno opremo stane skoraj polovico več. Takrat je odločitev nekoliko lažja. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije