TEST
Navidezni športnik s trivaljnim srcem
Pozabite na hitrostne rekorde, poslanstvo focusa z 1,0-litrskim bencinskim motorjem je drugačno, čeprav ST-line red&black razburja s športnimi karoserijskimi in opremskimi dodatki.
Odpri galerijo
Kombinacija intrigira. Na eni strani imaš bencinski motor s tako rekoč začetka ponudbe, ki mu ob strani sloni doplačilni 6-stopenjski samodejni menjalnik, na drugi kraljuje opremski paket ST-line. Športna zabela ni anonimna! Adrenalinsko zaznamovane okuse vznemirja rdeča karoserija s poplavo temnih kontrastov. Mednje spadajo v črnino obarvan zgornji del strehe, 18-palčna lita platišča in spodnja dela obeh odbijačev s sredinsko zamreženim delom. Kdor ljubi dinamiko, ne bo spregledal niti športne oblike prednjih sedežev, v usnje oblečenega volanskega obroča ter prestavne ročice z rdečimi šivi ter kovinskih pedalov. Marsikdo pomisli na focusa ST, ki ob dirkaškem RS prinaša največ dinamične ostrine v ponudbi Fordovega antigolfa.
Mlinček streže po precej ustaljeni praksi prisilnega polnjenja in neposrednega vbrizga z dvema obrazoma. Prvi ima umirjen značaj, stroj pri nizkih vrtljajih in nežnih pritiskih na plin deluje uglajeno in nič potratno. Takrat se najbolj približaš tovarniškim obljubam o porabi, vključno s tisto o 5,5-litrskem splošnem in 7,4-litrskem mestnem povprečju. Drugačno naravo kaže ford ob resnem pritisku na plin, kjer odpadejo zadrege do visokih vrtljajev. A slednje ne prinaša le dobrih novic. Obstajata vsa dva stranska produkta v obliki opaznega dviga hrupa in porabe. Bencinski malček spusti v povezavi s spodobnim 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom po grlu brez zadrege do deset litrov bencina na sto kilometrov. Pa še brneče glasen je. Kdor ne mara kompromisa, bo moral izbrati iz Fordovega arzenala kakšen večji in bolj uravnotežen motor.
Povsod drugje deluje focus bolj tradicionalno in manj sveže. Namestitev stikal na volanskem obroču ni najboljša, merilnikom manjka prizvok novodobne digitalnosti, nabor varnostnih sistemov pa je krajši od najnovejših, kar naj bi že čez nekaj mesecev spremenil focus nove generacije. Se pa focus kljub letom pelje bolj uglašeno, komunikativno in športno, kot se zna večina avtomobilov nižjega srednjega razreda.
Čeprav se zdi slednje bolj intrigantno v primeru športno obarvanega paketa ST-line red&black kot tistih z bolj umirjenim in manj kričečim potencialom navidezne dinamičnosti.
Trivaljni mlinček
Drugačno poslanstvo opravlja 1,0-litrski bencinski trivaljnik s 125 KM, ki spada ob enako velikem, a šibkejšem bratu na začetek pogonske pahljače. V ospredje silijo ekološko obarvane teme, čeprav ne gre za najbolj varčnega focusa.Mlinček streže po precej ustaljeni praksi prisilnega polnjenja in neposrednega vbrizga z dvema obrazoma. Prvi ima umirjen značaj, stroj pri nizkih vrtljajih in nežnih pritiskih na plin deluje uglajeno in nič potratno. Takrat se najbolj približaš tovarniškim obljubam o porabi, vključno s tisto o 5,5-litrskem splošnem in 7,4-litrskem mestnem povprečju. Drugačno naravo kaže ford ob resnem pritisku na plin, kjer odpadejo zadrege do visokih vrtljajev. A slednje ne prinaša le dobrih novic. Obstajata vsa dva stranska produkta v obliki opaznega dviga hrupa in porabe. Bencinski malček spusti v povezavi s spodobnim 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom po grlu brez zadrege do deset litrov bencina na sto kilometrov. Pa še brneče glasen je. Kdor ne mara kompromisa, bo moral izbrati iz Fordovega arzenala kakšen večji in bolj uravnotežen motor.
Zimzelena klasika
Enako velja za tiste, ki mislijo, da je trivaljni focus enako poskočen v praznem ali polnem stanju. Dizli so po tej plati z večjo zalogo navora v ospredju, čeprav drži, da je litrski focus s pospeškom do 100 km/h v 12,2 sekunde in z najvišjo hitrostjo 192 km/h družinsko korekten. Je pa res, da omenjeni številki ne sledita dramatiki zunanje podobe!Povsod drugje deluje focus bolj tradicionalno in manj sveže. Namestitev stikal na volanskem obroču ni najboljša, merilnikom manjka prizvok novodobne digitalnosti, nabor varnostnih sistemov pa je krajši od najnovejših, kar naj bi že čez nekaj mesecev spremenil focus nove generacije. Se pa focus kljub letom pelje bolj uglašeno, komunikativno in športno, kot se zna večina avtomobilov nižjega srednjega razreda.
Družinske vrline
Kombijevski focus ostaja kljub ponekod zimzeleni podobi prijeten družinski avtomobil s 490 do 1516 litrov velikim prtljažnim prostorom in dobro mero udobja. Le dvom o korektnem, a v številnih pogledih z večjimi štirivaljnimi bencinskimi stroji težko primerljivem trivaljniku ter njegovi dvojni naravi velja vzeti v zakup.Čeprav se zdi slednje bolj intrigantno v primeru športno obarvanega paketa ST-line red&black kot tistih z bolj umirjenim in manj kričečim potencialom navidezne dinamičnosti.