OBRATI

Hibridni cayenne turbo

Športni terenec porsche cayenne je dobil najzmogljivejšo različico, ki jo žene hibridni pogonski sklop s sistemsko močjo 500 kilovatov; na voljo je tudi kupejevska izvedenka.
Fotografija: Najzmogljivejši cayenne v ponudbi nosi ime porsche cayenne turbo S e-hybrid in velja za najmočnejšega z vgrajenim elektromotorjem. FOTOgrafije: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Najzmogljivejši cayenne v ponudbi nosi ime porsche cayenne turbo S e-hybrid in velja za najmočnejšega z vgrajenim elektromotorjem. FOTOgrafije: Blaž Kondža

Porsche je nedavno predstavil najzmogljivejšo izvedenko priljubljenega športnega terenca cayenne. Ta, kot je pri prestižni znamki navada, nosi oznako turbo S, ki je rezervirana za najmočnejše stroje iz Zuffenhausna. Posebnost novinca, ki je na voljo tudi v kupejevski različici, je hibridni pogonski sklop, ki razvije največjo sistemsko moč 500 kilovatov oziroma 670 konjev.

Na levem boku vozila je priključek za elektriko; napolnjeni pogonski akumulator omogoči doseg 40 kilometrov.
Na levem boku vozila je priključek za elektriko; napolnjeni pogonski akumulator omogoči doseg 40 kilometrov.
Da gre za priključnega hibrida, pove oznaka e-hybrid. Cayenne turbo S e-hybrid je hkrati prvi priključni hibrid pri Porscheju, ki so mu namenili največjo zmogljivost. Lahko bi rekli, da je inženirjem iz Zuffenhausna uspelo narediti suv z zmogljivostmi športnega avtomobila. Skoraj 700 konjev požene cayenna turbo S do 100 km/h v 3,8 sekunde – ne glede na izvedenko; končna hitrost je elektronsko omejena na 295 km/h.
 

Osemvaljnik in elektromotor


Pod motornim pokrovom se skrivata 4-litrski biturbo osemvaljnik in elektromotor. Pri snovanju pogonskega sklopa so se zgledovali po hibridnem dirkalniku porsche 919. Turbobencinski motor V8 z dvema turbinama razvije največjo moč 404 kilovatov (550 konjev) pri 5750–6000 vrtljajih v minuti in največji navor 770 Nm med 2100 in 4500 vrt./min. Sinhroni elektromotor s permanentnim magnetom pa razvije največjo moč 100 kilovatov pri 2800 vrt./min in največji navor 400 Nm med 100 in 2300 vrt./min. Ko motorja združita moči, dosežemo največjo sistemsko moč 500 kilovatov in največji sistemski navor 900 Nm.

Voznikovo okolje je značilno Porschejevo.
Voznikovo okolje je značilno Porschejevo.
Elektromotor je med bencinskim agregatom in 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom tiptronic S. Motorja sta povezana s posebno sklopko v hibridnem modulu – gre za t. i. aktuator električne sklopke (ECA – electric clutch actuator). Energija za pogon elektromotorja je shranjena v litij-ionskih akumulatorjih v prtljažnem dnu z zmogljivostjo 14,1 kWh. S polnim pogonskim akumulatorjem, ki ga lahko priklopimo na elektriko in polnimo, po tovarniških podatkih naredimo 40 kilometrov.
 

Prednost ima ekologija


Ko obrnemo ključ novega cayenna, se ta praviloma postavi v vozni program električno vozilo – če mu napolnjenost pogonskega akumulatorja to omogoča. V tem programu lahko vozimo z največjo hitrostjo 135 km/h. Če je shranjene energije premalo, se preklopi v samodejni hibridni način. Ta način se vklopi tudi ob odločnem pritisku na stopalko za plin. Mimogrede, to so zasnovali tako, da voznik začuti manjši upor, ko pride do meje, ko se elektromotorju pridruži še osemvaljnik.


Samodejni hibridni režim ima še dva »podprograma«, in sicer tistega, ki ohranja raven napolnjenosti pogonskega akumulatorja, in tistega, ki med vožnjo polni pogonski akumulator. Voznik ima, poleg omenjenih voznih programov, na voljo še dva športna programa, sport in sport plus, pri katerih je osemvaljnik vedno prižgan in pripravljen, da ponudi vozniku vso svojo moč; med voznimi programi izbiramo z vrtljivim stikalom na volanu.
 

Dovršeno podvozje


Inženirji so se morali zelo potruditi za doživetje športnega avtomobila pri terenskem vozilu, saj suv po zasnovi nima prav nič športnega v sebi. Zato je bilo potrebnih veliko tehnoloških rešitev, da se cayenne turbo S e-hybrid vozi tako športno, kot se. Med drugim so mu namenili prilagodljivo zračno vzmetenje s tremi komorami, ki lahko ponudi širok razpon čvrstosti, od udobno mehke vožnje do športno čvrste.

Vzmetenje in sistem dinamičnega nadzora karoserije PDCC, ki na obeh oseh vključuje posebna stabilizatorja, povezana z motorčkom, sta združena v Porschejev 4D-nadzor šasije. K večji stabilnosti na eni strani in okretnosti na drugi pripomore še serijsko štirikolesno krmiljenje.
 

Občutek prestiža


Mojstrska izdelava in uporaba najprestižnejših materialov sta pri izvedenkah turbo S nekaj samoumevnega. Novincu so namenili tudi vse asistenčne sisteme, ki jih najdemo v sodobnih porschejih. Sredinsko postavljen merilnik vrtljajev ostaja analogen, ob njem pa sta dva zaslona, katerih prikaz lahko do neke meje poljubno prilagajamo.


Analogno-digitalna je tudi ura na sredini v usnje odete armaturne plošče. Ker lahko novega cayenna polnimo na električnih polnilnicah, so kupcem namenili tudi Porschejevo storitev polnjenja, ki bo – tako tovarna – omogočila enostavno polnjenje na večini javnih polnilnic s pametno kartico oziroma aplikacijo. 

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije