KOLUMNA
Komentar Miše Terček: Solze, smeh in šminka
RuPaul z oddajo spreminja zgodovino, saj proslavlja tisto, kar nas združuje, in ne tistega, kar nas deli.
Odpri galerijo
RuPaul's Drag Race je televizijska oddaja, ki jo lahko spremljate na programu VH-1 pa tudi prek spletne televizije Netflix. Gre za tekmovalni resničnostni šov talentov kot vsak drugi, z eno razliko, vsi tekmovalci oziroma tekmovalke so drag queeni, kar pomeni, da gre za moške, ki se za potrebe nastopanja preoblačijo v ženske.
Razlaga je za tiste, ki morda leta 2018 še vedno vse mečete v isti koš ali pa te kraljice preoblek, kot jim tudi pravijo, mešate s transspolnimi osebami ali geji. Ne gre za isto stvar, saj gre za posebno subkulturo, ki je v določenih delih sveta zelo priljubljena in je najbrž najživahnejši del LGBT+ kulture, ki je zanimiv tudi za širšo populacijo, saj so tovrstni šovi zelo specifični in zelo dobro obiskani. V Sloveniji oziroma v Ljubljani se drag subkultura ni nikoli povsem razvila, saj primanjkuje klubov, ki bi te nastope in tekmovanja prirejali redno, čeprav je bilo v zadnjih letih kar nekaj bolj in manj uspešnih poizkusov.
A vrnimo se k televizijskemu šovu. Voditelj oddaje je legendarni 57-letni RuPaul, najbrž najslavnejši drag queen v ZDA, ki ga je revija Time lani uvrstila med 100 najvplivnejših oseb na svetu. Za svojo oddajo, ki jo tudi producira, je prejel že tri prestižne televizijske nagrade emmy, njegov nastop je duhovit, glamurozen in na trenutke karikiran, njegov jezik pa oster in odrezav. Izbrani tekmovalci, ki se prijavijo na njegov šov, tekmujejo za glavno nagrado 100.000 ameriških dolarjev in kup bonitet, poleg tega pridobijo prepoznavnost in slavo, ki je v svetu dragovstva zelo pomembna, saj velika imena prejmejo številna povabila na nastope, s katerimi dobro služijo, poleg tega množijo sledilce in všečke na spletnih družabnih omrežjih, ki so za njihovo javno podobo danes ključnega pomena, saj lahko sami objavljajo fotografije in videoposnetke ter tako gradijo lik, ki so ga ustvarili.
RuPaul je pred kratkim sklenil deseto sezono oddaje, kar pomeni, da je na televizijski sceni že deset let, oddaji pa gledanost nenehno raste in vključenih je vedno več slavnih osebnosti, ki gostujejo v posameznih epizodah kot žiranti. V oddaji lahko nazorno vidimo, da je drag pravzaprav umetnost, tekmovalci so namreč izjemno kreativni, tako z gibi in nastopanjem kot z drugimi sposobnostmi, recimo z ustvarjanjem oblačil in nanašanjem teatralnih ličil. Vse je potencirano, premaknjeno v višjo predstavo, tudi osebnosti, drama, komedija in tekmovalnost.
Drag Race je teater v malem, skozi oddajo pa izvemo, da se dragovstvo žanrsko razlikuje tudi glede na geografski položaj, saj ima povsem svojo sceno vsako večje mesto v Ameriki, tekmovalci pa so mu tudi pripadni, recimo Chicago ima svoje navijače, svoje New York, Los Angelese in tako dalje, če jih omenimo le nekaj. Dragovski sleng je sploh zgodba zase.
Oddaja bo ekstra zanimiva predvsem za tiste, ki imate predsodke, saj jih boste z ogledom katere koli sezone RuPaulovega tekmovanja zagotovo izgubili. Ko boste videli, kako se tekmovalci na odru in za njim borijo s srčnostjo in koliko truda je vloženega v vse skupaj, boste prišli do zaključka, da si zaslužijo vsakršno spoštovanje.
Ganljive pa so tudi njihove zgodbe, ko v zaodrju pripovedujejo o svojih bitkah, kako je bilo odraščati v tradicionalističnem okolju, saj so morali dati v življenju skozi marsikaj, za kar je potrebnega veliko poguma. Zato nemalokrat v šovu poleg smeha tečejo tudi solze.
Veliki finale sezone je v veliki dvorani v živo, prej pa so pred sodniki z različnimi nalogami in izzivi, od modne piste do imitiranja slavnih pevk in poustvarjanja znanih scen iz filmov in TV-serij.
Dragovska subkultura je skozi zgodovino močno vplivala na številne druge veje umetnosti in pop kulture, tudi na Davida Bowieja, Micka Jaggerja in Freddieja Mercuryja, le da se o tem bolj malo govori. RuPaul je s svojo oddajo to spremenil in iz drag queenic ustvaril televizijske zvezde. Zgolj v ZDA si posamezno tedensko oddajo ogleda skoraj milijon ljudi, kar je za nišno oddajo zelo veliko.
V letošnjem finalu se je pojavila celo kraljica pogovornih šovov Oprah Winfrey, ki je o RuPaluovi oddaji povedala, da je šov razširil obzorja Ameriki in svetu. Na koncu je dodala, da se zahvaljuje voditeljici in tekmovalkam, da jih iz leta v leto opominjajo, da smo vsi le ljudje v preobleki. Njena televizijska kolegica Sally Jessie Raphael, ki se je prav tako pojavila v finalu, je izjavila, da RuPaul z oddajo spreminja zgodovino, saj proslavlja tisto, kar nas združuje, in ne tistega, kar nas deli.
Jaz pa dodajam, da oddaja potrjuje, da je res težko stopiti v ženske čevlje.
Razlaga je za tiste, ki morda leta 2018 še vedno vse mečete v isti koš ali pa te kraljice preoblek, kot jim tudi pravijo, mešate s transspolnimi osebami ali geji. Ne gre za isto stvar, saj gre za posebno subkulturo, ki je v določenih delih sveta zelo priljubljena in je najbrž najživahnejši del LGBT+ kulture, ki je zanimiv tudi za širšo populacijo, saj so tovrstni šovi zelo specifični in zelo dobro obiskani. V Sloveniji oziroma v Ljubljani se drag subkultura ni nikoli povsem razvila, saj primanjkuje klubov, ki bi te nastope in tekmovanja prirejali redno, čeprav je bilo v zadnjih letih kar nekaj bolj in manj uspešnih poizkusov.
RuPaul z oddajo spreminja zgodovino, saj proslavlja tisto, kar nas združuje, in ne tistega, kar nas deli.
A vrnimo se k televizijskemu šovu. Voditelj oddaje je legendarni 57-letni RuPaul, najbrž najslavnejši drag queen v ZDA, ki ga je revija Time lani uvrstila med 100 najvplivnejših oseb na svetu. Za svojo oddajo, ki jo tudi producira, je prejel že tri prestižne televizijske nagrade emmy, njegov nastop je duhovit, glamurozen in na trenutke karikiran, njegov jezik pa oster in odrezav. Izbrani tekmovalci, ki se prijavijo na njegov šov, tekmujejo za glavno nagrado 100.000 ameriških dolarjev in kup bonitet, poleg tega pridobijo prepoznavnost in slavo, ki je v svetu dragovstva zelo pomembna, saj velika imena prejmejo številna povabila na nastope, s katerimi dobro služijo, poleg tega množijo sledilce in všečke na spletnih družabnih omrežjih, ki so za njihovo javno podobo danes ključnega pomena, saj lahko sami objavljajo fotografije in videoposnetke ter tako gradijo lik, ki so ga ustvarili.
RuPaul je pred kratkim sklenil deseto sezono oddaje, kar pomeni, da je na televizijski sceni že deset let, oddaji pa gledanost nenehno raste in vključenih je vedno več slavnih osebnosti, ki gostujejo v posameznih epizodah kot žiranti. V oddaji lahko nazorno vidimo, da je drag pravzaprav umetnost, tekmovalci so namreč izjemno kreativni, tako z gibi in nastopanjem kot z drugimi sposobnostmi, recimo z ustvarjanjem oblačil in nanašanjem teatralnih ličil. Vse je potencirano, premaknjeno v višjo predstavo, tudi osebnosti, drama, komedija in tekmovalnost.
Drag Race je teater v malem, skozi oddajo pa izvemo, da se dragovstvo žanrsko razlikuje tudi glede na geografski položaj, saj ima povsem svojo sceno vsako večje mesto v Ameriki, tekmovalci pa so mu tudi pripadni, recimo Chicago ima svoje navijače, svoje New York, Los Angelese in tako dalje, če jih omenimo le nekaj. Dragovski sleng je sploh zgodba zase.
Oddaja bo ekstra zanimiva predvsem za tiste, ki imate predsodke, saj jih boste z ogledom katere koli sezone RuPaulovega tekmovanja zagotovo izgubili. Ko boste videli, kako se tekmovalci na odru in za njim borijo s srčnostjo in koliko truda je vloženega v vse skupaj, boste prišli do zaključka, da si zaslužijo vsakršno spoštovanje.
Ganljive pa so tudi njihove zgodbe, ko v zaodrju pripovedujejo o svojih bitkah, kako je bilo odraščati v tradicionalističnem okolju, saj so morali dati v življenju skozi marsikaj, za kar je potrebnega veliko poguma. Zato nemalokrat v šovu poleg smeha tečejo tudi solze.
Veliki finale sezone je v veliki dvorani v živo, prej pa so pred sodniki z različnimi nalogami in izzivi, od modne piste do imitiranja slavnih pevk in poustvarjanja znanih scen iz filmov in TV-serij.
Dragovska subkultura je skozi zgodovino močno vplivala na številne druge veje umetnosti in pop kulture, tudi na Davida Bowieja, Micka Jaggerja in Freddieja Mercuryja, le da se o tem bolj malo govori. RuPaul je s svojo oddajo to spremenil in iz drag queenic ustvaril televizijske zvezde. Zgolj v ZDA si posamezno tedensko oddajo ogleda skoraj milijon ljudi, kar je za nišno oddajo zelo veliko.
V letošnjem finalu se je pojavila celo kraljica pogovornih šovov Oprah Winfrey, ki je o RuPaluovi oddaji povedala, da je šov razširil obzorja Ameriki in svetu. Na koncu je dodala, da se zahvaljuje voditeljici in tekmovalkam, da jih iz leta v leto opominjajo, da smo vsi le ljudje v preobleki. Njena televizijska kolegica Sally Jessie Raphael, ki se je prav tako pojavila v finalu, je izjavila, da RuPaul z oddajo spreminja zgodovino, saj proslavlja tisto, kar nas združuje, in ne tistega, kar nas deli.
Jaz pa dodajam, da oddaja potrjuje, da je res težko stopiti v ženske čevlje.