NA KOŽO

Komentar Gordane Stojiljković: Ko birokrati poteptajo strokovnjake

Saj veste, dober vodja je dober toliko, kolikor je dober njegov najšibkejši člen.
Fotografija: Simbolična slika FOTO: Jacob Wackerhausen Getty Images
Odpri galerijo
Simbolična slika FOTO: Jacob Wackerhausen Getty Images

Kot je nadvse nazorno pokazala prva seja novega sveta CSD Ljubljana, na kateri je novi predsednik nemudoma uvedel dodatno točko dnevnega reda in od direktorja terjal pojasnila v zvezi z njegovim predlogom za razrešitev vodje enote Moste Polje, do katerega ima direktor, mimogrede, zakonsko pravico – ter mu, še preden se je izjasnil, zagrozil z razrešitvijo oziroma nezaupnico, imamo na CSD očitno dve struji ljudi, ki delo socialnih delavcev različno tolmačita.

Na eni strani so tisti, ki socialno dejavnost vidijo upravno birokratsko, ki sledi črki zakona in predpisov ter od njih z vso preračunljivo hladnostjo ne odstopajo, na drugi pa se čuti nekaj rahlih impulzov ljudi, ki vidijo socialo kot dejavnost, ki na prvo mesto postavlja malega človeka in šele nato predpise. Sprašujem se, kakšne sociale si ne le želimo, temveč zaslužimo.

Me mora na vratih CSD, na katera potrkam zato, ker imam težave, mogoče me pretepa partner, mogoče nimam kosa kruha za lačne otroke, res pričakati uniformirani varnostnik, od katerega je odvisno, ali mi bo dovolil vstopiti ali ne? Sprašujem se tudi, zakaj je zaposlene na CSD Moste Polje tako zelo strah ljudi, ki prihajajo po pomoč?

Glede na to, da je pristojni minister Luka Mesec direktorju osebno povedal, da bo našel način, kako ga razrešiti, predvidevam, da drvijo ravno v smer birokratskih uradov, kjer so prestrašeni zaposleni skrivajo pred uporabniki, namesto da bi jih pričakal človek, ki bi imel posluh in empatijo za nekoga, ki se je znašel v stiski.

No, da so moja predvidevanja pravilna, je vsekakor pokazal tudi že odrejeni izredni inšpekcijski nadzor pristojnega ministra, ki se je namesto na stran uporabnikov že vnaprej postavil na stran vodje CSD Moste Polje, ki ima tudi podporo zaposlenih. Pa vendar, ravnanje zaposlenih do uporabnikov – torej vseh nas – je neposredno povezano z naravnanostjo vodij.

Če je vodja empatičen, bo to gotovo lahko prenesel na podrejene. Če pa ni, potem pa dobite, dragi uporabniki, stranski vhod v stavbo, in še to le z žegnom varnostnika. Saj veste, dober vodja je dober toliko, kolikor je dober njegov najšibkejši člen.

Predstavitvene informacije

Predstavitvene informacije