NA EKS

Kolumna Dejana Vodovnika: Dej me čimvečkrat, prosim!

Sto klikov naj bi stalo deset evrov! Tisoč pa sto evrov! Ceniki so prilagodljivi. Uradno tega ne bo nihče potrdil, neuradno pa o tem čivkajo že vsi ptiči na vejah.
Fotografija: Tina Maze in njen pevski debi sta pritegnila precej klikov. FOTO: TOMI LOMBAR
Odpri galerijo
Tina Maze in njen pevski debi sta pritegnila precej klikov. FOTO: TOMI LOMBAR

Sporočilo, ki je prispelo po elektronski pošti, je bilo kratko: »Na prvi pomladni dan je priljubljena glasbenica presenetila z odmevnim videospotom, ki v dobrih dveh tednih od objave šteje že skoraj milijon ogledov …« Kmalu je sledilo novo: »Zadnja dva dni oziroma le dan po objavi uradnega videospota Tegaintega pa so TeinTe osvojili prvo mesto najbolj gledanih videoposnetkov na youtubu v Sloveniji. (#1 trending).«

Nista bili edini, kaj šele zadnji te vrste in s podobno vsebino, v katerih je osrednji podatek število ogledov, beri, klikov. Prihajajo iz domačih logov oz. založb in tujih. Podatki pa so bolj ali manj milijonski. No, nekateri tudi milijardni.
Priljubljenost glasbenikov se že dolgo meri tudi z ogledi na youtubu. Na lestvici izvajalcev z največ videospoti, ki so prebili magično mejo milijardo ogledov, je do nedavnega kraljeval Justin Bieber. Rekord mu je s pesmijo Tika Tika speljal Ozuna. To je za pevca že sedmi videospot z več kot milijardo ogledov, kar do danes ni uspelo še nikomur.

Do zdaj si je rekord s šestimi videospoti z več kot milijardo ogledov lastil Bieber. Ozuna pravi: »Obožujem svoje poslušalce – hvala vam, ker me nikoli niste zapustili.« Pa magari s klikanjem, bi lahko dodali.

Kakor koli, ostaja dejstvo, da rdeča nit sporočil, ki jih v javnost pošiljajo domači glasbeniki, že dolgo ni več število prodanih cedejev, ampak število ogledov, klikov … Internetni kanali so tako za marsikoga odskočna deska v svet prepoznavnosti, za druge način, kako doseči še več gledalcev in poslušalcev; in posledično zaslužiti.

Na internetu objavljajo politiki, glasbeniki in igralci, na zidu pa se znajde tudi nemalo doma posnetih videov. Tu se najde skoraj vse, od nasvetov za ožemanje limon in košnjo trave do filmov in glasbenih vsebin, le malce je treba pobrskati. Zagotovo se spomnite videospota Vedno si sanjala njega Fredija Milerja, ki je slovenskega glasbenika čez noč izstrelil med medijske zvezde. Glasbenika 2Cellos sta s priredbo Jacksonove skladbe Smooth Criminal obnorela internetni svet. Naša smučarska junakinja Tina Maze si je s pevskim debijem v dobrem tednu prislužila več kot 600.000 ogledov. Med slovenskimi glasbeniki je po številu ogledov absolutna rekorderka Senida Hajdarpašić, pevka skupine Muff, njen videospot ima že nekaj deset milijonov ogledov, video Africa vokalne skupine Perpetuum Jazzile pa si je ogledalo krepko prek 15 milijonov uporabnikov interneta.
Podatki ameriških strokovnjakov iz zveznega zavoda za delo, da krepko čez tri četrtine prebivalstva v Ameriki pred nastopom zaposlitve prižge računalnik in z miško v roki preveri, kaj v izbranem trenutku ponuja virtualna borza dela (vmes pa kliknejo 'svojo glasbo'), niso presenetljivi. Podobno se dogaja v Kanadi, na Japonskem, v Avstraliji, Hongkongu, Singapurju, Veliki Britaniji, Skandinaviji in še marsikje.

Američani menijo, da je dobra četrtina vsega, kar nas danes obdaja, tako ali drugače povezana s klikanjem.
Pri nas, v Sloveniji, je ta »šport« zacvetel pred slabim desetletjem, na Balkanu cveti že precej dlje. In kar je najpomembneje, na Balkanu obstajajo celo posebne firme, ki zagotavljajo toliko-in-toliko klikov, seveda za toliko-in-toliko plačila. Najraje glasbenikom, a niti preostali segmenti niso izvzeti.

Sto klikov naj bi stalo deset evrov! Tisoč sto evrov! Ceniki so različni in prilagodljivi. Uradno tega ne bo nihče potrdil, neuradno pa o tem čivkajo že vsi ptiči po strehah in drevesih. In tako se rojevajo legende in megazvezde, ki jih nato sicer raje klikamo kot poslušamo v živo.

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Predstavitvene informacije