Pred severnim peklom

Mohorič ve, kako trde so kocke Roubaixa

Po dveh letih in pol se vrača kraljica klasik, v severni pekel gredo prvič tudi kolesarke.
Fotografija: Matej Mohorič je za zmago v zadnji etapi dirke po Beneluksu prejel nekoliko manjšo granitno kocko, kot jo vsako leto podelijo zmagovalcu v Roubaixu. FOTO: David Stockman/AFP
Odpri galerijo
Matej Mohorič je za zmago v zadnji etapi dirke po Beneluksu prejel nekoliko manjšo granitno kocko, kot jo vsako leto podelijo zmagovalcu v Roubaixu. FOTO: David Stockman/AFP

Z redkimi izjemami je bila od leta 1896 prva ali druga aprilska nedelja rezervirana za enega od največjih kolesarskih spektaklov, dirko Pariz–Roubaix. Njeno rdečo nit sta prekinili le svetovni vojni, nazadnje pa pandemija koronavirusa. Zloglasni severni pekel se po dveh letih in pol vendarle vrača na spored. Prvič v oktobru in prvič tudi z žensko dirko.

Na 118. moški in krstni ženski preizkušnji bo Slovenija imela po enega kolesarja oziroma kolesarko. Eugenia Bujak (Ale BTC Ljubljana) se bo preizkusila na sobotni 116,4 km dolgi dirki s 17 odseki kock v skupni dolžini 29,2 km. »Kocke ji načeloma ustrezajo, vendar njena dnevna forma po prebolelem covidu-19 močno niha, zato je težko napovedati, kaj lahko doseže,« je povedal športni direktor pri Ale BTC Ljubljana Gorazd Penko, ki ob dobrem dnevu ne izključuje uvrstitve v deseterico.



Tako visoko na kraljici klasik sicer ni segel še noben slovenski kolesar, najvišje je letvico postavil Borut Božič s 14. mestom leta 2015. To uvrstitev bo v nedeljo poskušal izboljšati Matej Mohorič in poskrbeti za slovenski preboj na še neosvojenem ozemlju v zlati dobi našega kolesarstva. Primož Roglič in Tadej Pogačar nista kolesarja za to specifično 257,7 km dolgo dirko, ki je praktično brez višinskih metrov, zato pa s kar 30 odseki in 55 km po kockah, ki pretresejo do kosti. Ne nazadnje že lep čas ni bila na sporedu. Philippe Gilbert je bil star še 36 let, ko je aprila 2019 slavil zmago. V nedeljo jo bo branil z že dopolnjenimi 39 leti. Lani je dirka zaradi pandemije odpadla, letos so jo iz istega razloga s pomladi prestavili na jesen.
 

Kocke, dež, listje


To naj bi kolesarjem še otežilo že tako zahtevno in nevarno delo. Po vremenskih napovedih sodeč bomo videli prvi mokri Pariz–Roubaix po letu 2002, dodatna težava je odpadlo listje, zaradi katerega bodo kocke še bolj spolzke kot običajno. Kako se na njih znajde Mohorič, ki je predlani končal na 70. mestu?

Po vremenskih napovedih sodeč bomo v nedeljo videli prvi mokri Pariz–Roubaix po letu 2002. FOTO: Anne-Christine Poujoulat/AFP
Po vremenskih napovedih sodeč bomo v nedeljo videli prvi mokri Pariz–Roubaix po letu 2002. FOTO: Anne-Christine Poujoulat/AFP


»Na njih nimam veliko izkušenj, le enkrat sem dirkal tu. Ne bojim se jih, jih pa spoštujem, saj sem že občutil, kako trde so. Pol karavane se bolj boji, kot si želi dobrega rezultata na tej dirki, ki je zunaj običajnih okvirjev cestnega kolesarstva. Poskušal bom biti v čim boljšem položaju pred ključnimi odseki, ne upam pa si ničesar napovedati. Treba je imeti precej sreče,« je v napovedih previden član ekipe Bahrain Victorious, ki je dodobra proučil razmere in izbral opremo kot pred vsako dirko.

»Opravili smo veliko testov, do potankosti smo naštudirali, s kakšnimi gumami voziti, kakšen pritisk imeti v pnevmatikah in podobno. Tudi s tega pogleda se veselim dirke. Odločilni pa sta lahko tako oprema kot tehnika vožnje, treba je biti previden, imeti ravno pravo varnostno razdaljo, da lahko še zavreš, če se kaj zgodi pred tabo. Moraš se tudi znati dovolj mehko peljati po kockah, da se vse vibracije ne prenesejo na tvoje telo,« je Mohorič spregovoril o posebnostih poti do slovitega velodroma v Roubaixu, na kateri ekipe in njihovi dobavitelji opreme venomer preizkušajo novosti.

Philippe Gilbert se je 14. aprila 2019 veselil zmage na zadnji dirki Pariz–Roubaix pred pandemijo. FOTO: Anne-Christine Poujoulat/AFP
Philippe Gilbert se je 14. aprila 2019 veselil zmage na zadnji dirki Pariz–Roubaix pred pandemijo. FOTO: Anne-Christine Poujoulat/AFP


Katera je aktualna letos? »Pnevmatike brez zračnic, tubeless, ki bodo v naši ekipi nadomestile tubularje. Bomo videli, kako se bodo obnesle. Bržkone se bom odločil tudi za širše, 32 mm široke pnevmatike, ki na cestnih kolesih niso najbolj običajne, vendar so naši testi pokazali, da so hitrejše na tej podlagi. Pri kakšnem tlaku? To naj ostane poslovna skrivnost,« je še povedal Mohorič, ki na stavnicah ne kotira pri vrhu. Tam sta Wout van Aert (Jumbo Visma) in Mathieu van der Poel (Alpecin Fenix).

Preberite še:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije