AVTOMOBILIZEM

Dober, a (pre)drag: brez subvencije od bencinskega in dizelskega brata precej dražji

Citroën ë-C4X se lahko pohvali z učinkovitim pogonom; manko energije med vsakdanjo uporabo ni opazen.
Fotografija: Citroën ë-C4X je nekoliko dvignjena kupejevsko zasnovana limuzina, ki se v električni izvedbi navzven ne razlikuje od bencinske ali dizelske. FOTO: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Citroën ë-C4X je nekoliko dvignjena kupejevsko zasnovana limuzina, ki se v električni izvedbi navzven ne razlikuje od bencinske ali dizelske. FOTO: Blaž Kondža

Pri Stellantisu kupcem avtomobilov omogočajo, da sami izberejo pogon, saj v enakem avtomobilu ponujajo tako klasični motor z notranjim zgorevanjem kot tudi električnega. Pred kratkim smo že predstavili citroëna C4X, zdaj je na vrsti takšen s predpono ë-. Preglas so uporabili, da bi še bolj poudarili znamko, e pod njim pa seveda pomeni električni pogon.

Učinkovit in varčen

Citroën ë-C4X uporablja znano baterijo s 50 kWh energije, od katere je uporabnih dobrih 46 kWh. Na prvi pogled se zato zdi nekoliko podhranjen, da bi lahko brezskrbno potovali vsaj po Sloveniji. A v resnici je pogon dovolj učinkovit, da morebitni manko energije med vsakdanjo uporabo ni opazen.

Med mestno vožnjo nam je tako uspelo porabo vzdrževati pod 15 kWh/100 km, nemalokrat je padla tudi pod 12 kWh/100 km. Seveda se je ustrezno dvignila med vožnjo po avtocesti, a nikdar nad 20 kWh/100 km, v povprečju pa smo na relacijskih vožnjah porabili med 16 in 17 kWh/100 km. V praksi to pomeni nekaj manj kot 300 km avtonomije in v resnici se nam nikoli ni bilo treba ustaviti samo zaradi polnjenja. Je pa res, da smo na cilju nekoliko večkrat parkirali ob polnilnici, kot bi z avtomobilom, ki ima večjo baterijo.

Prostora je dovolj

Električno gnani ë-C4X je po uporabnosti skoraj enak tistemu z bencinskim ali dizelskim motorjem. X v tem primeru ne pomeni športnoterenske izvedenke, pač pa nekoliko dvignjeno kupejevsko oblikovano limuzino s klasičnim prtljažnikom. Ta tudi v električni izvedbi ostaja velik 510 litrov, pričakovano ima razmeroma ozek nakladalni del.

Digitalizacija ni pretirana, upravljanje avtomobila je preprosto in učinkovito. FOTO: Boštjan Okorn
Digitalizacija ni pretirana, upravljanje avtomobila je preprosto in učinkovito. FOTO: Boštjan Okorn

Pohvalno veliko prostora je za potnike na zadnji klopi, ki jo je mogoče zložiti v razmerju 60:40, v sredini je tudi odprtina za prevoz daljših predmetov. Med posebnostmi omenimo v opremi shine vključen predal in nosilec za tablični računalnik pred sovoznikom. Ta lahko spremlja svoje infozabavne vsebine, armaturna plošča pa zato ni polna zaslonov. Na sredini je precej ozek zaslon vgrajenega infozabavnega sistema, nekaj možnosti za prilagoditev ponuja tudi zaslon pred voznikom.

Tiha in mehka vožnja

Vožnja z ë-C4X je prijetno tiha in mehka. Motor s 100 kW nikakor ni dirkač, pospeševanje je zvezno in brez divjih pospeškov, od 0 do 100 km/h šele v športnem načinu pridete v nekaj manj kot desetih sekundah. Nekoliko zmoti razmeroma nizka dovoljena obremenitev (le 344 kilogramov), a na splošno je lahko povsem uporaben družinski avto.

Dokler ne pogledate na cenik. Električni ë-C4X je z enako opremo za kar 12 tisočakov dražji od bencinskega in za 10.500 evrov od dizelskega. Že res, da je treba odšteti še subvencijo, a v vsakem primeru je pred odločitvijo za nakup potrebnega malce preračunavanja. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije