CUPRA

Divja španska zver

Cupra je že tri leta kot samostojna znamka ločena od Seata. Formentorjevi podatki ne razkrijejo resničnega občutka za volanom.
Fotografija: Cupra formentor ima več voznih režimov, najbolj glasen je v nastavitvah sport in cupra. FOTO: Andrej Brglez
Odpri galerijo
Cupra formentor ima več voznih režimov, najbolj glasen je v nastavitvah sport in cupra. FOTO: Andrej Brglez

Cupra formentor je po svoje avtomobil, ki ga le redki poznajo, a ko razložiš, da gre za Seatov projekt, ki ravno te dni praznuje tretjo obletnico, je ljudem jasno bistveno več. Med testnimi vožnjami se mi je vsaj petkrat zgodilo, da je pristopil mimoidoči in spraševal, kaj pomeni ta znak na cupri. Najprej so mislili, da gre za kakšen nov kitajski projekt, toda nato so spoznali, da je avtomobil vendarle precej bolj domač, saj znamko Seat poznajo vsi.


Samozavestna podoba


Še več je bilo mimoidočih, ki so že vedeli, da obstaja Cupra kot samostojna znamka in da od blizu gledajo kupejevskega križanca, ki zmore zares veliko. Formentor, ki je dobil ime po rtu na španskem otoku Majorka, namreč pritegne pozornost že s samozavestno podobo, veliko pa doda še glas motorja, s katerim opozarja nase širšo okolico. Vendar je lahko tudi tišji: formentor ima namreč več voznih režimov, najbolj glasen pa je v športnih nastavitvah sport in cupra, pri čemer v notranjosti hrumeči zvok poudarja zvočnik pod sedežem. Preostali trije načini vožnje so terenski, udobni in individualni.


Zmogljivi turbobencinar


Delovno okolje ima več podobnih rešitev kot druge znamke v Volkswagnovi skupini. FOTO: Andrej Brglez
Delovno okolje ima več podobnih rešitev kot druge znamke v Volkswagnovi skupini. FOTO: Andrej Brglez
Glavni junak se skriva pod sprednjim pokrovom, to je štirivaljni dvolitrski turbobencinar s 310 konjskimi močmi (228 kW) in stalnim štirikolesnim pogonom. Da zmore veliko, povesta tudi podatka, da je omejitev skrajne hitrosti nastavljena na 250 kilometrov na uro, do stotice pa potrebuje vsega 4,9 sekunde.


V ovinek kot po tračnicah


Ampak vse te številke ne povedo vsega o vozniškem občutku v rokah, ko držiš volan, in v nogah, ko pritiskaš stopalki za plin in zaviranje. Krmiljenje je natančno, formentor gre v ovinek kot po tračnicah, odlično se odziva tudi samodejni sedemstopenjski menjalnik, povrhu pa navduši še zavorni sistem, ki tudi pri večjih hitrostih brez nadležnosti v nekaj trenutkih ustavi avtomobil. Iz ene skrajnosti v drugo prideš skoraj neopazno. Da je vse tako skladno, ni naključje, saj je pri razvoju sodeloval švedski dirkač Mattias Ekström.


Udobje kljub športnosti


Povsem dostojen je tudi prtljažnik s 420 litri prostornine. FOTO: Andrej Brglez
Povsem dostojen je tudi prtljažnik s 420 litri prostornine. FOTO: Andrej Brglez
Že v preteklosti, ko je bila cupra zapisana zraven športnih modelov Seata, je imela še eno prednost: pri umirjeni vožnji ni bilo nobenega premetavanja potnikov, ki sicer trdi športni karakter občutijo v marsikaterem konkurenčnem nabritem modelu. Cupra je drugačna, saj ob športnosti izgubi najmanj udobnosti. In poraba? Ta pa ni tako majhna, med našimi testnimi vožnjami se je gibala okoli enajstih litrov na sto prevoženih kilometrov, medtem ko proizvajalec obljublja 8,6 litra.



V avtomobilu z dolžino 4,45 metra in z malce dvignjeno karoserijo je povsem dovolj prostora, zato lahko zadaj brez težav sedita dva odrasla potnika povprečnih mer. Prav tako je povsem dostojen prtljažnik s 420 litri prostornine.


Digitalizacija notranjosti


V notranjosti je vse opremljeno s kakovostnimi materiali, sedeži omogočajo velik nastavitveni razpon, armaturna plošča je digitalizirana, fizičnih stikal skorajda ni, s čimer spominja na novega seata leona in volkswagna golfa, uporabniški sistem v formentorju pa bi lahko bil odzivnejši, ko s pritiskanjem na zaslon brskaš po meniju. Gumba za zagon motorja in izbiro voznega načina sta sicer na volanu.

Veliko je zanimivih okrasnih dodatkov. FOTO: Andrej Brglez
Veliko je zanimivih okrasnih dodatkov. FOTO: Andrej Brglez
Seveda formentor ni poceni, testni primerek stane skoraj okroglih 50 tisočakov, vendar je njegova največja prednost v tem, da je bil pri vseh dejavnikih, od oblike do tehničnih nastavitev, ustvarjen kot športni avtomobil. Pri veliko tekmecih so bolj civilne modele šele pozneje prilagajali, da so kot dodatek v ponudbi razvili bolj športno različico.

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije