RELIKTI
Bavarska žlehtnoba
Populistična era tlačno polnjenih bencinskih motorjev se je začela s porschejem 911 turbo, saabom 99 turbo in maseratijem biturbo – pa niso bili prvi, precej pred njimi je bil v Münchnu rojeni BMW 2002 turbo.
Odpri galerijo
Pozabite na novodobnega BMW M2 ali M3. Njun duhovni predhodnik deluje bolj karizmatično, surovo in nevarno. Leta 1973 rojeni enfant terrible, ki predstavlja nadgradnjo izvedbe 2002tii, je buril duhove že na daleč. S prednje strani je dobil kot snežni plug velik spojler z zrcalno obrnjenim in v vzvratnem ogledalu spredaj vozečih avtomobilov zelo jasno vidnim napisom turbo.
Adrenalinske duhove so v podobni meri burili razširjeni in s kovicami na karoserijo pritrjeni blatniki ter z nalepkami polepljena karoserija. Športno zabelo so nadgrajevali velike zavorne komponente, močnejša zapora diferenciala, širše pnevmatike in s turbo polnilnikom okrepljen motor.
Nekultivirana zverina
Tlačno podprt štirivaljnik se je zdel kot prispodoba predrzne nesramnosti. Stroj, ki je ponujal 40 KM več od atmosferskega brata, je dosegel ob polnem plinu 127 kW (170 KM) in 240 Nm navora. Bolj kot slednje je izstopala dvojna narava, kjer je bil agregat do okoli 4000 vrtljajev na minuto mrtvo hladen, nato je zverinsko podivjal.
Ob nepazljivem ali preveč močnem pospeševanju se je bavarski turbo spremenil v neuravnoteženo orožje z živčnim in agresivno opletajočim zadkom. Pnevmatike, široke 185 milimetrov in obute na 13-palčna kolesa, so zlahka izgubljale oprijem, zaradi česar je marsikateri avtomobil zaključil življenjsko pot v obcestnem jarku ali drevesu.
Razgrajaške manire
To je bil hkrati hudičevo glasen avto. Vse je grmelo, od motorja do grobega štiristopenjskega menjalnika pa do koles in karoserijskega ječanja, ki je privrelo na plan med drsečim preganjanjem čez ovinke. Nič manj bučna ni bila aerodinamična zasnova s skoraj navpičnim vetrobranskim steklom in izrazito škatlastim gobcem.
Da je šlo za surovo moški avtomobil, je dokazoval med mestnimi manevri volan brez servo podpore. Bil je trd kot kamen. Kdor ni imel »konjskih« bicepsov, ni spadal v 2002 turbo! Nič bolj lahkoten, kaj šele damski je bil pomik pedala sklopke.
Vrtoglave cene
Življenjska doba prvega turbo podprtega bavarskega dirkalnika v civilno legalizirani izvedbi je bila vse prej kot dolga. Turbo je bil rojen v neustreznem času, na pragu naftne krize, ki je sklestila prodajne apetite njegovih idejnih očetov in zamajala potrošništvo do njegovih najnižjih temeljev. Čase glorificiranja velike hitrosti so zamenjali hitrostne omejitve in vsesplošno varčevanje.
Pisalo se je leto 1975, ko je bila proizvodnja turbo modela zaključena po 1672 primerkih. Vse to dokazujejo visoke cene še živečih münchenskih turbo žlehtnob, za katere je treba odšteti večinoma vsaj 100.000 evrov.
Adrenalinske duhove so v podobni meri burili razširjeni in s kovicami na karoserijo pritrjeni blatniki ter z nalepkami polepljena karoserija. Športno zabelo so nadgrajevali velike zavorne komponente, močnejša zapora diferenciala, širše pnevmatike in s turbo polnilnikom okrepljen motor.
Nekultivirana zverina
Tlačno podprt štirivaljnik se je zdel kot prispodoba predrzne nesramnosti. Stroj, ki je ponujal 40 KM več od atmosferskega brata, je dosegel ob polnem plinu 127 kW (170 KM) in 240 Nm navora. Bolj kot slednje je izstopala dvojna narava, kjer je bil agregat do okoli 4000 vrtljajev na minuto mrtvo hladen, nato je zverinsko podivjal.
Ob nepazljivem ali preveč močnem pospeševanju se je bavarski turbo spremenil v neuravnoteženo orožje z živčnim in agresivno opletajočim zadkom. Pnevmatike, široke 185 milimetrov in obute na 13-palčna kolesa, so zlahka izgubljale oprijem, zaradi česar je marsikateri avtomobil zaključil življenjsko pot v obcestnem jarku ali drevesu.
Razgrajaške manire
To je bil hkrati hudičevo glasen avto. Vse je grmelo, od motorja do grobega štiristopenjskega menjalnika pa do koles in karoserijskega ječanja, ki je privrelo na plan med drsečim preganjanjem čez ovinke. Nič manj bučna ni bila aerodinamična zasnova s skoraj navpičnim vetrobranskim steklom in izrazito škatlastim gobcem.
Da je šlo za surovo moški avtomobil, je dokazoval med mestnimi manevri volan brez servo podpore. Bil je trd kot kamen. Kdor ni imel »konjskih« bicepsov, ni spadal v 2002 turbo! Nič bolj lahkoten, kaj šele damski je bil pomik pedala sklopke.
Vrtoglave cene
Življenjska doba prvega turbo podprtega bavarskega dirkalnika v civilno legalizirani izvedbi je bila vse prej kot dolga. Turbo je bil rojen v neustreznem času, na pragu naftne krize, ki je sklestila prodajne apetite njegovih idejnih očetov in zamajala potrošništvo do njegovih najnižjih temeljev. Čase glorificiranja velike hitrosti so zamenjali hitrostne omejitve in vsesplošno varčevanje.
1672
primerkov so samo izdelali.
primerkov so samo izdelali.
Pisalo se je leto 1975, ko je bila proizvodnja turbo modela zaključena po 1672 primerkih. Vse to dokazujejo visoke cene še živečih münchenskih turbo žlehtnob, za katere je treba odšteti večinoma vsaj 100.000 evrov.