OBRATI

Avtomobili so vse večji in težji

Glavni razlog za povečanje so priljubljeni športni terenci; v povprečju za petino težji kot pred dvema ­desetletjema.
Fotografija: Veliko se elektrificira športne terence, ki so s tem še težji. FOTOgrafiji: Staš Ivanc
Odpri galerijo
Veliko se elektrificira športne terence, ki so s tem še težji. FOTOgrafiji: Staš Ivanc

Če se spomnimo avtomobilov, kot so bili nekoč, in jih primerjamo z današnjimi, se zdi, da so bila tisto nekakšna minivozila. Današnji so večji in zajetnejši tudi od tistih, ki smo jih vozili ne tako zelo dolgo tega. Različni mediji objavljajo izsledke analitične družba Inovev, ki je izračunala, da so avtomobili v Evropi danes v povprečju 7 centimetrov višji, 10 centimetrov širši in kar 20 centimetrov daljši kot leta 2000. Povprečna masa se je po njihovih podatkih v tem času povečala kar za 20 odstotkov. Glavni razloga za ta povečanja je po analizi povečano povpraševanje po športnih terencih, vsaj k masi pa prispeva tudi elektrifikacija avtomobilov.

Športni terenci po podatkih Inoveva predstavljajo več kot 40 odstotkov avtomobilske proizvodnje v Evropi, elektrificirani modeli (tu verjetno mislijo na povsem električne in hibridne) pa 25 odstotkov. Leta 2000 je bil tržni delež suvov komaj 3-odstoten, danes pa so ta vozila že skoraj v večini, lani so jih na stari celini izdelali kar 5,2 milijona. Slovenija ne zaostaja, nasprotno, v letošnjem prvem četrtletju je tržni delež različnih modelov, ki jih lahko uvrstimo v skupno kategorijo športnih terencev, dosegel 57 odstotkov. Med njimi je največ manjših suvov, a so ti vseeno višji in težji od klasičnih avtomobilov nižjega razreda, ki jih izpodrivajo.

Iz ZDA v Evropo, prva Kitajska

Sicer se je ta vrsta avtomobilov v Evropo in drugam razširila iz ZDA, kjer so bili najprej priljubljeni. Zdaj so Američani po njihovi proizvodnji le še malce pred Evropo (lani so jih izdelali 7,6 milijona), prva v proizvodnji pa je Kitajska (11,5 milijona), daleč največji avtomobilski trg na svetu. Še projekcija za celotni svet: Inovev ocenjuje, da se bo v prihodnjih dveh letih svetovna proizvodnja športnih terencev z 32 povečala na 35 milijonov. Mimogrede: avtomobilska industrija rada pove, da so kupci navdušeni nad športnimi terenci, a jih zna industrija tudi navdušiti zanje, saj ima za to preprost razlog: s temi avtomobili zasluži več kot s klasičnimi modeli, zaslužek je večji tudi kasneje, ko moraš na primer menjati velike, 20-palčne pnevmatike.

Nekateri se že bližajo trem tonam.
Nekateri se že bližajo trem tonam.

Poleg karoserijske zasnove seveda prinaša dodatno težo elektrifikacija, in sicer zaradi baterij, katerih sklop v popolnoma električnem avtomobilu v povprečju tehta od 400 do 500 kilogramov. Čez palec rečeno, včasih se nam je zdelo, da je avtomobil res mrcina, ko se približa masi dveh ton, danes pa to ni več nekaj posebnega, kak nov, prestižen, velik in povsem električni suv se je z maso že približal trem tonam. Zaradi tega obstajajo predlogi, da avtomobilov na primer ne bi obdavčili le na podlagi izpustov CO2 (porabe), kar je po svoje smiselno, ampak tudi na podlagi teže (v Franciji to na primer že obstaja) in velikosti, saj težji avtomobili bolj poškodujejo cesto, če so večji, pa zavzamejo več prostora.­ 

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije