Q8 E-TRON

Audijev električna zvezda z večjim dosegom

Audi Q8 e-tron ima zmogljivejšo baterijo in večjo moč polnjenja; tudi proizvodnja z nevtralno bilanco ogljikovega dioksida.
Fotografija: Z drobnimi spremembami na karoseriji so izboljšali aerodinamiko, tako ima običajni Q8 e-tron količnik zračnega upora 0,27 (prej 0,28) in sportback le 0,24 (prej 0,26). FOTO: Gregor Pucelj
Odpri galerijo
Z drobnimi spremembami na karoseriji so izboljšali aerodinamiko, tako ima običajni Q8 e-tron količnik zračnega upora 0,27 (prej 0,28) in sportback le 0,24 (prej 0,26). FOTO: Gregor Pucelj

Če bi šlo za bencinca ali dizla, bi rekli, da gre po štirih letih, odkar je bil predstavljen predhodnik, zgolj za »facelift«. Ker pa ima Q8 e-tron električni pogon, lahko rečemo, da gre za konkretno prenovo. V svetu e-vozil namreč čas teče drugače: štiri leta so dolga doba, ki je prinesla veliko novih izkušenj in spoznanj.

Manjše vizualne spremembe

Tako je pri obeh izvedenkah, se pravi pri običajnem suvu Q8 e-tronu in kupejevskem Q8 sportback e-tronu, še najmanj opazno novega na zunanjosti. Spredaj so nekoliko spremenili masko in luči, zadaj preoblikovali difuzor, stranska silhueta pa je ostala skoraj enaka. So pa z drobnimi popravki izboljšali aerodinamiko in zmanjšali zračni upor, kar prispeva k večjemu dosegu. Nove so tudi oznake, saj je na zadku vozila v vsakem primeru le napis Q8, podrobnejši opis pa je vgraviran na stebričku B.

Zaradi spoštljivih zunanjih mer (dolžina 4,93, širina 1,937 in višina 1,619 m) o prostornosti ni vredno izgubljati besed, ob skoraj trimetrski medosni razdalji je tudi pred zadnjimi sedeži več kot dovolj prostora za noge. To dopolnjuje prtljažni prostor s 569 l prostornine (sportback 528 l); dodatnih 62 l je še v sprednjem prtljažniku. Omenimo še, da bo v Evropi in ZDA Q8 e-tron dobavljen kot certificirano vozilo z nevtralno bilanco CO2.

Pri armaturni plošči ni presenečenj, takoj veš, da sediš v audiju. Je pa nekoliko nenavadna velika »prestavna« ročica, še posebno če vemo, da je nekateri konkurenti sploh nimajo. FOTO: Gregor Pucelj
Pri armaturni plošči ni presenečenj, takoj veš, da sediš v audiju. Je pa nekoliko nenavadna velika »prestavna« ročica, še posebno če vemo, da je nekateri konkurenti sploh nimajo. FOTO: Gregor Pucelj

Večje pogonske novosti

Pri obeh karoserijskih različicah so na voljo tri pogonske zasnove z električnim štirikolesnim pogonom. Izhodiščni Q8 50 e-tron in sportback z dvema električnima motorjema razvijeta največjo moč 250 kW in navor 664 Nm, kar prvemu po merilnem ciklu WLTP omogoča doseg 491 km oziroma pri sportbacku 505 km. Močnejše srce imata Q8 55 e-tron in sportback, saj pri aktivirani funkciji boost razvijeta 300 kW in imata največji navor 664 Nm. Imata tudi večji doseg ​WLTP – 582 oziroma 600 km. A tukaj je še tretja, najbolj popoprana možnost: SQ8 e-tron in prav tak kupejevski sportback. Ta ima kar tri elektromotorje, poleg enega na sprednji osi še dva na zadnji, ki prenašata moč vsak na eno kolo. Ta mrcina razvije največjo moč 370 kW in premore navor 973 Nm; doseg znaša okrog 500 km. Vse tri motorne izvedenke pričakovano odlično pospešujejo, do 100 km/h porabijo od šest sekund do le 4,5 sekunde (SQ8 e-tron), najvišjo hitrost pa imata prvi dve omejeno na 200 km/h, SQ8 e-tron pa na 210 km/h.

Baterija ima ob skoraj enakih zunanjih merah in teži za 20 odstotkov večjo energijsko gostoto. Na voljo sta dve, šibkejša z 89 kWh (prej 64 kWh) in močnejša s 106 kWh (prej 86 kWh). Povečali so tudi polnilno moč: na postajah za hitro polnjenje največja moč polnjenja pri vstopnem Q8 e-tronu znaša 150 kW, pri obeh močnejših celo 170 kW; baterijo je tako mogoče v pol ure napolniti od 10 do 80 odstotkov. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije