SODELOVANJE
Toyota gre na Luno
Japonci snujejo avtomobil za prevoz astronavtov po Luni, Toyota naj bi namreč za japonsko vesoljsko agencijo razvila vozilo, ki bo lahko prevozilo do 10.000 kilometrov.
Odpri galerijo
Pred nekaj dnevi je Japonska letalsko-vesoljska raziskovalna agencija Jaxa s tovarno avtomobilov Toyota sklenila sporazum o sodelovanju na področju vesolja. Prvi korak naj bi bil razvoj mobilnega vozila ali roverja, namenjenega potovanju astronavtov po Lunini površini, ki bi lahko prevozilo tudi do 10.000 kilometrov. Po načrtih naj bi bilo vozilo pripravljeno v desetih letih.
Na Luni je šestkrat manjša težnost kot na Zemlji, po drugi strani pa je njena površina polna kraterjev, vzpetin in skal. Okolje je neprimerno bolj surovo kot na Zemlji, saj so temperaturna nihanja med dnevom in nočjo v praktičnem vakuumu zelo velika. Čeprav je zamisel še v zgodnji stopnji razvoja, je o vozilu že nekaj znanega: dolgo bo 6 metrov, široko 5,2 in visoko 3,8 metra, imelo bo 13 m3 bivalnega prostora, kar naj bi bilo dovolj za udobno bivanje dveh astronavtov, za silo pa se bodo stisnili tudi štirje. Energijo bo črpalo iz gorivnih celic, kar bo za Toyoto poseben izziv. Celice dajejo čisto energijo, kot stranski proizvod pa oddajajo vodo. Vozilo bo dodatno opremljeno s sončnimi celicami.
Po vidni strani Lune se je vozil tudi prvi kitajski mobilni robot, imenovan žadasti zajec. Na njej je pristal 14. 12. 2013 in deloval 31 mesecev (načrtovani so bili trije), a je prevozil manjšo razdaljo in je bil večinoma nepremičen. Na nevidno stran Lune je 3. januarja letos kot prvi tak robot prišel žadasti zajec 2; prepotoval je okoli 120 metrov in še deluje. Še letos naj bi Indijci na vidno stran poslali malega gibljivega robota, drugo leto pa to načrtuje ameriška Nasa.
Na Luni je šestkrat manjša težnost kot na Zemlji, po drugi strani pa je njena površina polna kraterjev, vzpetin in skal. Okolje je neprimerno bolj surovo kot na Zemlji, saj so temperaturna nihanja med dnevom in nočjo v praktičnem vakuumu zelo velika. Čeprav je zamisel še v zgodnji stopnji razvoja, je o vozilu že nekaj znanega: dolgo bo 6 metrov, široko 5,2 in visoko 3,8 metra, imelo bo 13 m3 bivalnega prostora, kar naj bi bilo dovolj za udobno bivanje dveh astronavtov, za silo pa se bodo stisnili tudi štirje. Energijo bo črpalo iz gorivnih celic, kar bo za Toyoto poseben izziv. Celice dajejo čisto energijo, kot stranski proizvod pa oddajajo vodo. Vozilo bo dodatno opremljeno s sončnimi celicami.
Roverji na Luni
Prvi je bil sovjetski lunohod 1, ki je od 17. 11. 1970 do 14. 10. 1971 po površini Lune prepotoval 10,5 kilometra. Drugi je bil lunohod 2, ki je od 15. 1. 1973 do 4. 7. 1973 prevozil rekordnih 37 kilometrov. Sovjeti se izdelali tudi lunohod 3, a ta na Luno zaradi nikoli razkritih razlogov ni odpotoval in zdaj stoji v muzeju. Ameriške vesoljske odprave Apollo 15, 16 in 17 so bile opremljene z lunarnimi džipi, s katerimi so se vozili astronavti. Lunarni džip Apolla 15 je prevozil 27,7 kilometra, džip Apolla 16 26,6 kilometra, zadnji (Apollo 17) pa že 35,5 kilometra.37 kilometrov je leta 1973 po Luni prevozil sovjetski lunohod 2.
Po vidni strani Lune se je vozil tudi prvi kitajski mobilni robot, imenovan žadasti zajec. Na njej je pristal 14. 12. 2013 in deloval 31 mesecev (načrtovani so bili trije), a je prevozil manjšo razdaljo in je bil večinoma nepremičen. Na nevidno stran Lune je 3. januarja letos kot prvi tak robot prišel žadasti zajec 2; prepotoval je okoli 120 metrov in še deluje. Še letos naj bi Indijci na vidno stran poslali malega gibljivega robota, drugo leto pa to načrtuje ameriška Nasa.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
22:45
Čas obdarovanja