V ribarnicah svežih rib le za vzorec

V ponudbi prevladujejo gojene in zamrznjene, sveže ulovljenih morskih je malo.
Fotografija: Zaščitna veriga in prodajalka v popolni zaščitni opremi
Odpri galerijo
Zaščitna veriga in prodajalka v popolni zaščitni opremi

Zaprtje meja, gostiln in restavracij ter hude težave z mednarodnim transportom zaradi koronavirusa so dodobra ohromili tudi dostavo svežih in gojenih rib, ki večinoma prihajajo iz sosednje Hrvaške, Italije, skandinavskih držav in Sredozemlja. Zato ni čudno, da številne slovenske ribarnice omejujejo delovni čas in pošiljajo ljudi na čakanje, tiste v velikih trgovskih centrih pa krčijo obseg ponudbe predvsem na gojene in zamrznjene ribe ter mehkužce.

Zaščitna veriga in prodajalka v popolni zaščitni opremi
Zaščitna veriga in prodajalka v popolni zaščitni opremi
Če je bil še nedavno glavni problem večine ribarnic, kako najhitreje dobiti sveže morske ribe od hrvaških dobaviteljev in s tržaške ribje borze, so nov udarec dobile še z omejevanjem gibanja ljudi v mejah občine. Obisk se je večini dvakrat zmanjšal ali padel celo na 70 odstotkov običajnega, saj svežih sardel skoraj ni mogoče dobiti, omejena pa je tudi ponudba praviloma precej dražje bele ribe. Podobno je z morskimi mehkužci (lignji, sipe, hobotnice) in školjkami. Še najbolj sveži so gojene postrvi in brancini ter orade slovenskih ribogojcev.


Čeprav je gospodarski ribolov v slovenskem morju dovoljen, pa tako mrežarji kot kočarji niso pripravljeni na izredne razmere. Zaradi koronavirusa in možnosti okužbe ribičev s strankami se le redki odločajo za direktno prodajo, prav tako jih dejstvo, da ribarnice delajo po skrajšanem urniku in da ljudje ne smejo iz svojih občin, ne spodbuja k drugačnemu poslovanju.
 

Dostava na dom


Irena Fonda, direktorica ribogojstva Fonda, ki z gojenimi brancini, oradami in školjkami zalaga precej slovenskih ribarnic in trgovcev, je povedala, da so zaradi izpada naročil pri gostincih in manjšega prometa v Leclercu in Sparu ter ribarnicah v čedalje težji situaciji. Ima namreč 22 zaposlenih, ki jih ne more le poslati na čakanje, temveč jih nujno potrebuje. Če lahko školjke pustijo rasti in jih začasno ne pobirajo, je treba za ribe skrbeti vsak dan. Težave ima že z logistiko dobav krme zanje, saj ta prihaja iz Danske, prav tako ne ve, kako bo zaposlenim zagotavljala plačo in dobaviteljem plačala krmo, če epidemije ne bo kmalu konec.

Da bi preživeli krizo, bi ji po njenem prepričanju lahko poleg države in trgovcev pomagali tudi ljudje. Če bi po spletu ali telefonu začeli množičneje naročati gojene ribe ali školjke, so jim jih namreč pripravljeni pripeljati na dom. Del zaposlenih so preusmerili v svojo okrepljeno dostavno službo. Fondova meni, da bi z nakupom slovenskih rib podprli tudi slovensko ribogojstvo. Ta ideja sploh ni napačna.


Kot je povedala prodajalka v trzinskem grosističnem in maloprodajnem podjetju Rival, morajo po hrvaške sveže ulovljene ribe, škampe in mehkužce hoditi sami, gojene ribe pa jim sam dostavlja le hrvaški Cromaris. Sveže postrvi dobivajo iz ribogojnice Vodomec pod Krvavcem. Čeprav so zaradi zmanjšanega povpraševanja kupcev na čakanje poslali že štiri svoje zaposlene in skrajšali delovni čas, cen rib še niso znižali.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije