OBDAVČITEV MOTORNIH VOZIL

Sprememba davka: izračunali smo, za toliko bo po novem cenejši nakup avtomobila

Naredili smo izračun za nakup clia, škode octavie in športnika porsche 911. Ali zakon res prinaša velike davnče razbremenitve za državljane?
Fotografija: Od 96 tisoč registriranih avtomobilov je le deset dražjih od 150 tisoč evrov. FOTO: Jože Suhadolnik, Delo
Odpri galerijo
Od 96 tisoč registriranih avtomobilov je le deset dražjih od 150 tisoč evrov. FOTO: Jože Suhadolnik, Delo

Poslanci so podprli novelo zakona, ki spreminja obdavčitev motornih vozil. Po novem osnova za davek ne bo več prodajna cena, ampak bodo odločilna okoljska merila. Za večino vozil se bo davčna obremenitev tako zmanjšala, cene vozil pa bodo s tem nižje.

Koliko se bo sprememba davka poznala na ceni vozil, smo preverili na treh različnih modelih avtomobilov ob upoštevanju trenutne veljavne zakonodaje in sprejete novele. V nadaljevanju je izračun za novega clia, novo družinsko škodo octavio caravan in športnika porsche 911. Davčne osnove za izračun davka na motorna vozila so bile pri novem cliu 8.300 evrov, pri družinski škodi octavi karavan 15.933 evrov in pri porscheju 911 161.491 evrov.

Primerjava obdavčitve novih avtomobilov v letu 2019 in po sprejeti noveli ZDMV-1 v evrih.

FOTO: Furs, ministrstvo za finance
FOTO: Furs, ministrstvo za finance


Nižji davek na motorna vozila bo tako najbolj razbremenil luksuzna vozila, medtem ko se pri nakupu vozil srednjega cenovnega razreda nižji davek ne bo bistveno poznal – pri cliu 17 evrov, octavii pa nekaj čez sto evrov.

Nižja obdavčitev luksuznih avtomobilov je bila tudi osnovna ideja koalicije. Kot so pojasnili, Slovenci takšna luksuzna vozila pogosto registrirajo v tujini, s tem pa je državni proračun prikrajšan. Med 96.000 novoregistriranimi avtomobili v letu 2019 je bilo dražjih od 150.000 evrov le deset vozil.


Kako se bo po novem računal davek na motorna vozila?


Za osebna motorna vozila se davek na motorna vozila (DMV) določi kot seštevek obveznosti glede na izpust CO2 in vrsto goriva, ki se uporablja za pogon ter emisijski standard EURO. To torej pomeni, da bodo tudi v prihodnje močnejša vozila z večjimi izpusti CO2, ki so okoljsko bolj obremenjujoča, še vedno bolj obdavčena. Obremenitev zanje bo lahko nižja, saj se s predlogom prenovljenega zakona ukinja dodatni davek na motorna vozila, ki je imel zelo velik vpliv na obdavčitev močnejših vozil, so nam pojasnili na ministrstvu za finance.
 
Poslanci so morali zakon sprejeti še letos, saj bo z letom 2021 uveljavljena nova metodologija merjenja izpustov, kar bi lahko z vidika obdavčitve pomenilo neenako obravnavo novih in rabljenih vozil. Električna vozila ne bodo obdavčena.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije