ISKRICE IZ KAMPANJE
Predvolilna: Nič več domačih nalog za slovenske otroke?!
Predvolilna obljuba na jumbo plakatu je dvignila precej prahu.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Ob cestah in avtocestah po vsej državi v teh dneh ne manjka plakatov političnih strank, saj je kampanja pred prihajajočimi volitvami na vrhuncu. Stari in novi obrazi v politiki obljubljajo že skoraj kičasto slovensko deželo. En plakat pa je bralko Mihaelo še posebej zbodel v oči, saj na njem Slovenska ljudska stranka (SLS) obljublja ukinitev domačih nalog v šolah.
Pri SLS smo preverili, ali gre morda za šalo oziroma fotomontažo, vendar se je izkazalo, da ne. »S tem ukrepom želimo po zgledu Finske, ki je v samem vrhu po učinkovitosti izobraževalnega sistema, staršem omogočiti, da bodo z otroki preživljali bolj kakovosten čas,« so pojasnili v stranki. Bistveni del njihove reforme šolstva je sicer uskladitev šolskih programov s tistim, kar zaposlovalci potrebujejo. Po njihovem prepričanju namreč v tem trenutku velik del gospodarstva opravlja delo izobraževalnega sistema. »Otroke preveč obremenjujejo z nepomembnimi podrobnostmi, večjo pozornost je treba nameniti izobraževanju za življenje,« so prepričani v stranki.
Prav nasprotno pa je prepričana docentka na pedagoški fakulteti Darja Skribe, ki se ne strinja z ukinitvijo domačega dela. »Raziskave kažejo, da so domače naloge (če učenec dobi natančno povratno informacijo o uspešnosti opravljenih nalog) eden bistvenih dejavnikov šolskega uspeha. To velja predvsem za predmete, kjer je utrjevanje bistveno,« je pojasnila za naš portal. Meni sicer, da bi bili z ukinitvijo domačih nalog otroci manj obremenjeni. »A vprašanje je, če je to dobro.« Po njenem bi bilo idealno, če bi domače naloge učenci naredili že v času pouka v šoli. »Domače naloge bi bile smiselne in učencem zanimive le, če bi bile takšne, kakršnih v šoli ne bi mogli narediti (npr. pogovor s starši, iskanje fotografij itd.).«
Pri SLS smo preverili, ali gre morda za šalo oziroma fotomontažo, vendar se je izkazalo, da ne. »S tem ukrepom želimo po zgledu Finske, ki je v samem vrhu po učinkovitosti izobraževalnega sistema, staršem omogočiti, da bodo z otroki preživljali bolj kakovosten čas,« so pojasnili v stranki. Bistveni del njihove reforme šolstva je sicer uskladitev šolskih programov s tistim, kar zaposlovalci potrebujejo. Po njihovem prepričanju namreč v tem trenutku velik del gospodarstva opravlja delo izobraževalnega sistema. »Otroke preveč obremenjujejo z nepomembnimi podrobnostmi, večjo pozornost je treba nameniti izobraževanju za življenje,« so prepričani v stranki.
»Domače naloge so nepotrebne«
Najučitelj Slovenije 2016 Dejan Kramžar podpira ukinitev domačih nalog. »Kot sem že večkrat poudaril, so naloge le pedagoški ritual, podaljšek učne ure, ker vsega zastavljenega ne naredimo v šoli.« Po njegovem domače naloge na dolgi rok ne dajejo rezultatov, ki bi si jih učitelj želel. »Domače naloge so nepotrebne, saj imamo čedalje več držav, ki tega ne prakticirajo, pa so njihovi rezultati v mednarodnih raziskavah zelo dobri, če ne kar najboljši. Do tega spoznanja sem prišel na enotedenskem obisku finske šole,« poudarja Kramžar. Prepričan je, da bi bil v primeru ukinitve nalog, učni proces bolj usmerjen v obravnavo snovi. »Domače naloge terjajo čas doma in v šoli, da se jih pregleda, zabeleži itn. Potemtakem bi lahko na letni ravni porabili kar nekaj ur za to.«Otrokov delavnik predolg?
Nekdanja ravnateljica na osnovni šoli Angelca Likovič, bi klasične domače naloge ukinila. Bi pa dala drugačne naloge: da o nekaterih zadevah vprašajo starše, sosede ali babice, dobra ideja pa se ji zdijo tudi opazovalne naloge. Z ukinitvijo domačih nalog bi bili po njenem otroci bistveno manj obremenjeni. »Otrokov delavnik je predolg, dela v šoli, in ko pride domov, mora delati domače naloge, njegova šola se tako vleče ves dan. Zelo je treba paziti, da imajo naši otroci dovolj časa za gibanje in sprostitev.« Učni proces je po njenem treba prenoviti in posodobiti z novimi oblikami in metodami. »Če pa hočemo to doseči, moramo najprej spremeniti proces izobraževanja učiteljev, ki je zelo zastarel.«Angelca Likovič: »Naši otroci so resnično preobremenjeni, saj jih starši vključujejo v najrazličnejše dejavnosti tudi zunaj šole. Pri tem bi morali zelo paziti, da nam otrok ne bo pregorel, on potrebuje tudi čas samo zase, za tisto, kar si sam želi, pa čeprav je to morda opoldanski počitek.«
Prav nasprotno pa je prepričana docentka na pedagoški fakulteti Darja Skribe, ki se ne strinja z ukinitvijo domačega dela. »Raziskave kažejo, da so domače naloge (če učenec dobi natančno povratno informacijo o uspešnosti opravljenih nalog) eden bistvenih dejavnikov šolskega uspeha. To velja predvsem za predmete, kjer je utrjevanje bistveno,« je pojasnila za naš portal. Meni sicer, da bi bili z ukinitvijo domačih nalog otroci manj obremenjeni. »A vprašanje je, če je to dobro.« Po njenem bi bilo idealno, če bi domače naloge učenci naredili že v času pouka v šoli. »Domače naloge bi bile smiselne in učencem zanimive le, če bi bile takšne, kakršnih v šoli ne bi mogli narediti (npr. pogovor s starši, iskanje fotografij itd.).«