ZPS SVETUJE

Ima izdelek, ki ste ga kupili, napako? To so vaše možnosti

Če kupljeni izdelek ni skladen s pogodbo, torej ima napako ali celo več napak, odgovornost za napake nosi prodajalec.
Fotografija: FOTO: Pixabay
Odpri galerijo
FOTO: Pixabay

Praznični dnevi so že daleč za nami, a pri nakupu daril se tudi zaplete in izdelek nima obljubljenih lastnosti. Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS)  ugotavljajo, da se številni potrošniki še vedno znajdejo v zadregi pri uveljavljanju potrošniških pravic. Če kupljeni izdelek ni skladen s pogodbo, torej ima napako ali celo več napak, odgovornost za napake nosi prodajalec.

Prodajalec svoje odgovornosti za neskladnost izdelka ne more omejiti ali izključiti z nobenim pogodbenim določilom, zato se ne pustite prepričati v nasprotno. O napaki morate prodajalca obvestiti v roku dveh mesecev od dneva, ko ste napako odkrili. Svoje pravice pa lahko uveljavljate v največ dveh letih od prevzema izdelka. Omenjeno velja tudi, če ste kupili rabljen izdelek. Prodajalec in potrošnik se sicer lahko dogovorita za krajši rok odgovornosti prodajalca, vendar ta rok ne sme biti krajši kot eno leto.

Prodajalec ne prizna napake, pa o tem niste prejeli odgovora v 8 dneh? Ukrepajte!

V primeru, da prodajalec napake ne priznava, mora podjetje pisno odgovoriti potrošniku na njegov zahtevek najpozneje v osmih dneh po

njegovem prejemu. V nasprotnem primeru se potrošnik lahko obrne na

Tržni inšpektorat RS, ki podjetju zaradi opustitve zakonske obveznosti

odgovora lahko izreče globo.

Če vam izdelek ni všeč, nimate veliko možnosti

Če se zgodi, da vam izdelek ni všeč ali ste si premislili, ne gre za

neskladnost izdelka.  Na ZPS poudarjajo, da je zmotno precej razširjeno prepričanje, da mora prodajalec v takšnem primeru vrniti denar ali pa zamenjati kupljeni izdelek, če ga vrnete v 8 dneh. Prodajalec ni dolžan

zamenjati brezhibnega izdelka, izstaviti dobropisa ali vrniti kupnine, razen če je to izrecno obljubil. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije