RELI

Štajerci pripravili avto za dirkanje med elito

Ekipa Oktan Sporta iz Maribora z dirkalnikom na reliju svetovnega prvenstva. V Monte Carlu je s peugeotom 208 R2 vijugal Litovec Deividias Jocius.
Fotografija: Reli Monte Carlo je eden najzahtevnejših v svetovnem prvenstvu. Foto: Arctic Energy WRT
Odpri galerijo
Reli Monte Carlo je eden najzahtevnejših v svetovnem prvenstvu. Foto: Arctic Energy WRT

MONTE CARLO – Reli Monte Carlo je slavna avtomobilska dirka, ki jo v kneževini organizirajo že od začetka 20. stoletja. Vselej je bila skrajni preizkus avtomobilske tehnike in vozniških spretnosti. Že leta 1936 je z uvodnimi etapami, ki so proti Monaku peljale iz najrazličnejših evropskih mest in so bile dolge tudi več tisoč kilometrov, peljal skozi Ljubljano. Dve leti pozneje sta bila v konkurenci brata Stojnšek iz Maribora, ki sta bila pred 80 leti dvanajsta v skupni razvrstitvi. Pozneje se je reli razvijal v resno avtomobilsko tekmovanje, ki je zaslovelo predvsem z nepredvidljivimi razmerami v južnofrancoskih Alpah. Tu ni vedno zmagal le najmočnejši, temveč predvsem najspretnejši, najbolj pretkan in prilagodljiv voznik oziroma njegov avtomobil. Ko je britanski mini trikrat slavil, je bila to prava zmaga Davida nad Goljatom. Tradicionalna monaška ruleta ostaja zvesta svoji tradiciji. Tistih uvodnih etap prek vse Evrope sicer že 20 let ni več v uradni trasi, vseeno pa je dirka izjemno zahtevna. Tisoče kilometrov in na stotine ovinkov s sumljivo črnim asfaltom, ki zahrbtno skriva plasti ledu, preži tako na peščico profesionalcev kot druge dirkače, ki še vedno polni poguma, volje in zanosa izzivajo ta slavni reli.

Slovenski pečat

Zaradi bližine je bil monaški reli vselej priljubljen tudi za slovenske voznike. Andrej Jereb je bil pred leti deseti skupno (v konkurenci IRC), koprski župan Boris Popovič pa leta 2000 petnajsti skupno. Takrat je reli štel za svetovno prvenstvo. Letos Slovencev na startu ni bilo, a je imel na primer inženir Florjan Rus zagotovo kaj opraviti z brezhibnim nastopom svetovnega prvaka Sebastiena Ogierja (M-Sport Ford), v konkurenci pa je ves reli vozil tudi slovenski dirkalni peugeot 208 R2. Na start ga je peljala ekipa Oktan Sporta iz Maribora. Njihov avtomobil je namreč najel litvanski voznik Deividias Jocius in se uvrstil na peto mesto v svojem razredu. Spremstvo je bilo povsem slovensko. Na pot so odšli z dvema kombijema. Prvi se je iz francoskega Gapa vrnil že v soboto ponoči, drugi pa je posadko spremljal do cilja v Monaku in se vrnil domov v ponedeljek zgodaj zjutraj.

»Reli Monte Carlo je logistično zelo zahteven, zato smo tudi vsi precej utrujeni. Vsak od obeh kombijev je v zadnjem tednu naredil okrog 4000 kilometrov. Na pot smo se odpravili v ponedeljek zvečer in do Gapa potovali vso noč. Nič nismo spali. V prvem delu je ekipa spala dve ali tri ure na noč,« je povedal vodja ekipe Oktan Sport Sašo Vusić, ki je imel v moštvu tri mehanike in še enega inženirja.

Tudi na Švedsko

Središče relija s servisno cono je bilo glavni del relija v francoskem Gapu, rojstnem kraju zmagovalca Sebastiena Ogierja. Mariborčani so imeli prostor ravno nasproti ekipe M-Sport Ford, ki je tudi slavila zmago. V četrtek so morali avto iz Gapa peljali okrog 300 kilometrov daleč v Monako na ceremonialni start, nato pa se vrniti v Gap. Tam so bili v petek in soboto, nato je sledil premik kombija spet proti Monaku. Ker zadnji dan na sporedu ni bilo več servisnega postanka, se je eden izmed kombijev vrnil v Slovenijo, drugi s prikolico pa naredil še ovinek prek Monaka. »Počitek bo kratek. Že ta konec tedna nas čaka test s finskim mladinskim prvakom, ki bo letos vozil naš avto v evropskem prvenstvu. Nato pa z Jociusom kmalu odpotujemo še na reli svetovnega prvenstva na Švedskem,« je dodal Vusić, tudi sam avtomobilski zanesenjak in nekdanji občasni dirkač. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije