NEUREJENI PODATKI
To je razlog, da davka vsaj še eno leto ne bo
Občine morajo pohiteti, pozivajo na ministrstvu.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Ministrstvo za finance je jeseni napovedovalo, da bo novi sistem obdavčitve nepremičnin uveden z letom 2020, a sedaj ugotavlja, da davka ni mogoče uvesti, dokler ne bodo urejeni podatki o zemljiščih, prek katerih potekajo javne ceste in železnice. Ministrstvu bi vsekakor bilo v interesu, da bi bil davek na nepremičnine del ukrepov na davčnem področju, ki jih namerava predstaviti v kratkem, a vse evidence še niso urejene do takšne mere, da ovir za uvedbo davka na nepremičnine ne bi bilo, so povedali na ministrstvu.
Ovir za uvedbo davka na nepremičnine ne bo več, ko bodo ustrezno urejeni tudi ti podatki. Za dokončno ureditev teh podatkov sta pristojni ministrstvi za okolje in prostor ter za infrastrukturo.
Da se pristojni popisa 1200 kilometrov javnih železniških tirov in 39.000 kilometrov državnih in občinskih cest lotevajo šele zdaj, naj bi bile v veliki meri krive zamude na resornem ministrstvu za infrastrukturo, je 7. februarja poročal časnik Dnevnik. Zakon o evidentiranju dejanske rabe zemljišč javne cestne in železniške infrastrukture je bil namreč sprejet šele februarja lani, pripadajoči pravilnik tik pred iztekom lanskega leta. Popis zemljišč z državnimi cestami naj bi bil končan junija letos, prav tako naj ne bi bilo težav s popisom zemljišč z železnico, problem pa naj bi bilo evidentiranje 32.000 kilometrov občinskih cest, za katero niti v občinskih vrstah ne verjamejo, da bo končano prej kot v dveh do treh letih.
Težava, če bodo oproščeni davka
Pripravo pravnih podlag nadaljujejo ter s pravnimi strokovnjaki iščejo rešitve in usklajujejo nekatera odprta vprašanja. Največja ovira uvedbi davka na nepremičnine je dejstvo, da zelo verjetno podatki o dejanski rabi zemljišč javne cestne in javne železniške infrastrukture ne bodo na voljo pravočasno. Problematično je predvsem zagotavljanje podatkov o občinskih javnih cestah. Težava bi lahko bila, če bo glede na velik delež te infrastrukture, ki še vedno leži na zasebnih zemljiščih, za ta zemljišča predvidena oprostitev davka. Zato ministrstvo občine spodbuja, naj pravočasno izvedejo svojo z zakonom določeno nalogo, saj naj bi bil davek na nepremičnine njihov izvirni vir prihodkov.Davek na nepremičninePo načrtih, kot jih je finančno ministrstvo predstavilo jeseni, bi davek na nepremičnine nadomestil tri sedanje dajatve na nepremičnine (nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča, dajatev za uporabo gozdnih cest in davek na premoženje) in bi bil v celoti prihodek občin. V povprečju naj se obremenitev glede na sedanje dajatve ne bi spreminjala, bi pa pri posameznih zavezancih lahko prišlo do sprememb navzgor ali navzdol. Celotni izkupiček naj bi bil sicer višji, saj bi bile v obdavčitev vključene tudi nepremičnine, ki sedaj niso.
Ovir za uvedbo davka na nepremičnine ne bo več, ko bodo ustrezno urejeni tudi ti podatki. Za dokončno ureditev teh podatkov sta pristojni ministrstvi za okolje in prostor ter za infrastrukturo.
Da se pristojni popisa 1200 kilometrov javnih železniških tirov in 39.000 kilometrov državnih in občinskih cest lotevajo šele zdaj, naj bi bile v veliki meri krive zamude na resornem ministrstvu za infrastrukturo, je 7. februarja poročal časnik Dnevnik. Zakon o evidentiranju dejanske rabe zemljišč javne cestne in železniške infrastrukture je bil namreč sprejet šele februarja lani, pripadajoči pravilnik tik pred iztekom lanskega leta. Popis zemljišč z državnimi cestami naj bi bil končan junija letos, prav tako naj ne bi bilo težav s popisom zemljišč z železnico, problem pa naj bi bilo evidentiranje 32.000 kilometrov občinskih cest, za katero niti v občinskih vrstah ne verjamejo, da bo končano prej kot v dveh do treh letih.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
22:45
Uspešna poslovneža