IMUNSKI SISTEM

Imunski sistem na udaru, ključna za obrambo je ena stvar

Objavljeno 29. januar 2020 15.57 | Posodobljeno 29. januar 2020 15.57 | Piše: Aleksander Brudar

S primerno prehrano bomo okrepili imunski sistem, ki nas bo branil pred okužbami; pomembna sta tudi izogibanje stresu in seveda redna telesna dejavnost.

Redna telesna dejavnost in zdrava prehrana sta ključ do dobrega imunskega sistema. FOTO: Shutterstock
O imunskem sistemu začnemo pogosto razmišljati šele takrat, ko zbolimo. Poleg predpisanih zdravil sežemo po vročem čaju z limono in medom. Na vitamine, ki so v sadju in zelenjavi, radi pozabimo, kadar smo zdravi, a prav s tem si ves čas krepimo imunski sistem.
image
Neaktivnost in debelost slabo vplivata tudi na imunski sistem. FOTO: Guliver/Getty Images

Od vseh, ki telesu pomagajo, da se učinkovito bori proti virusom, je zagotovo najbolj znan vitamin C. Ta je v limonah in pomarančah, pa sveži papriki, špinači, zelju, hrenu, kiviju in ohrovtu. Vsak dan lahko izberete vsaj eno živilo, ki ga vsebuje. Drug, zelo pomemben vitamin je E, ki kot omenjeni velja za močan antioksidant, ki varuje imunske celice. V telo ga boste vnesli, če boste uživali mandlje, sončnično olje, lešnike, orehe in olje pšeničnih kalčkov. Zelo pomemben je tudi vitamin B6, saj ta, kot pišejo na nacionalnem portalu o hrani in prehrani prehrana.si, kot koencim sodeluje pri presnovi beljakovin, obenem je pomemben pri presnovi ogljikovih hidratov in maščob. Vpliva na funkcije živčnega sistema, imunsko odpornost, sintezo hemoglobina in razvoj možganov v maternici in v zgodnjem otroštvu. Dobri viri tega vitamina so perutninsko meso, svinjina, ribe, nekatere vrste zelenjave z visoko vsebnostjo škroba, gomoljnice, krompir, mlečni izdelki, banane. Ne pozabimo niti na vitamina A in D. Prvega najdemo v korenju, sladkem krompirju, bučah, čiliju, paradižniku, rdeči čebuli, špinači, marelicah in mangu, drugega pa v ribah, mleku, pomarančnem soku in žitaricah.
Vsak dan izberite vsaj eno živilo, ki vsebuje C-vitamin.

Za ojačanje imunskega sistema strokovnjaki priporočajo tudi živila, ki so bogata s cinkom (na primer bučna semena, morsko hrano, grah, govedino in puranje meso), selenom (kokosov in indijski oreh, pšenični kosmiči, tun, piščančja jetra, jurčki, sojina zrna, čebula, česen) ter magnezijem (motovilec, temna čokolada, fige, žito, banane, fižol, krompir, polnovreden kruh ter seveda mineralna voda). Izogibajmo se slabim maščobam in raje uživamo zdrave, maščobne kisline omega 3 (ribe, avokado, laneno seme, orehi in orehovo olje, ričkovo ali totrovo olje). Da bi s prehrano v telo vnesli čim več antioksidantov, morata biti sadje in zelenjava sveža ali globoko zamrznjena, saj se le tako ohranijo pomembne snovi.
Poskrbimo za kakovosten spanec in bodimo redno telesno dejavni.

Poskrbeti je treba za redno telesno dejavnost, s katero bomo uravnavali telesno težo. Ne pretiravajmo s pitjem alkohola in se odpovejmo kajenju. Poskrbeti je treba tudi za kakovosten spanec in vsakodnevno skrb za higieno (predvsem pravilno umivanje rok). In kar je lahko dandanes tudi zelo pomembno, izogibajte se stresu. 




Deli s prijatelji