NOVI MODELI

Tekmeci z vzhoda

Kitajci povzročajo sive lase Američanom in Evropejcem; nova vozila s petimi zvezdicami Euro NCAP.
Fotografija: Nio je eno najbolj zanimivih novih kitajskih imen, tudi v EU bodo poskusili s sistemom sprotne menjave praznih baterij. Na sliki model ET7. FOTO: Reuters
Odpri galerijo
Nio je eno najbolj zanimivih novih kitajskih imen, tudi v EU bodo poskusili s sistemom sprotne menjave praznih baterij. Na sliki model ET7. FOTO: Reuters

Nekoč sem slišal sicer nepreverjeno trditev, da EU varnostne standarde na področju avtomobilov stalno zaostruje ne le zato, da bi bili uporabniki bolj varni, ampak da jih tekmeci z vzhoda ne bi mogli ujeti. Res, ko je bil leta 2005 objavljen prvi varnostni test kakega kitajskega avtomobila, športnega terenca jiangling landwind, je bila ocena porazna, model tržno že vnaprej pokopan, kitajski imidž pa na dnu.

Do danes so se stvari močno spremenile. Organizacija Euro NCAP je letos preverila tudi več kitajskih vozil, električnih ali hibridnih. Vsa so dobila najvišjo oceno, čeprav zanje marsikdo sploh še ni slišal. Naj je to nio ET7, wey coffee 02, ora funkee cat ali BYD atto 3 – vsi so dobili vseh pet možnih zvezdic.

BYD je eden največjih proizvajalcev električnih avtomobilov, predvsem pa tudi baterij. Na sliki model atto 3. FOTO: Adnan Abidi/Reuters
BYD je eden največjih proizvajalcev električnih avtomobilov, predvsem pa tudi baterij. Na sliki model atto 3. FOTO: Adnan Abidi/Reuters

Na pohodu

Ti modeli kitajskih proizvajalcev (Nio, Build Your Dreams, Great Wall Motors) se v Evropi pridružujejo izdelkom prav tako kitajskih znamk MG in Aiways, za začetek prodaje se ogreva Xpeng. Menda kitajski proizvajalci zdaj dobro vedo, da je marsikdaj pogoj, da lahko avtomobile prodajo agencijam za izposojo, ustrezna varnostna ocena. Vsaj na velikih evropskih trgih naj bi ta posel predstavljal približno polovico prodaje nekega proizvajalca. To je za Kitajce nova priložnost, saj imajo agencije za izposojo menda tudi težave z nabavo električnih avtomobilov, ki naj jih ne bi bilo dovolj.

Francoska svetovalna agencija Inovev ocenjuje, da bodo kitajske znamke letos v Evropi prodale 150.000 avtomobilov (lani 80.000), od tega polovico električnih. Do leta 2030 naj bi njihova letna prodaja dosegla od 725.000 do 1,6 milijona vozil, takrat bodo prodajali le še električna; med električnimi avtomobili naj bi imeli tedaj od 12 do 20 odstotkov trga. Inovev dodaja, da je to konservativna ocena in da bo delež lahko višji, če se evropski tekmeci ne bodo odzvali s ponudbo cenejših avtomobilov.

Baterijski monopol

To, da so Kitajci zelo resen tekmec, je povezano tudi z baterijami, saj so na tem področju še vedno v veliki prednosti. Po podatkih mednarodne agencije za energijo Kitajska obvladuje tri četrtine svetovne proizvodnje litij-ionskih baterij: proizvede kar 70 odstotkov katod in 85 odstotkov anod.

Ko poskuša ameriška administracija subvencije za električne avtomobile postopoma omejiti na tiste, izdelane pri njih (to naj bi veljalo tudi za baterije), se zgornji podatek kaže kot težava tako za ameriške proizvajalce kakor za evropske, ki prodajajo v ZDA. ZDA in Evropa bi lahko odvisnost od kitajskih baterij rešile s 160 milijardami evrov naložb do leta 2030. O velikih naložbah v t. i. gigatovarne baterij se je govorilo že doslej, toda v marsikateri projekt so bili vključeni prav Kitajci. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije