OBRATI
Adijo, nano, pozdravljen hiperšportnik
Najcenejši avto na svetu, indijski tata nano, se poslavlja, Automobili Pininfarina, ki je v lasti indijske Mahindre, pa napoveduje prihod električnega hiperšportnika.
Odpri galerijo
Vzemimo si minuto tišine, kajti najcenejši avto na svetu je umrl. Star je bil deset let. Vzrok smrti so nizke prodajne številke. Indijski proizvajalec avtomobilov Tata Motors je junija izdelal eno samo vozilce, katerega cena se začne že pri treh evrskih tisočakih, junija lani pa jih je sestavil še 275. Izvoz je pristal na ničli, tako da so iz Tate sporočili, da tako ne more več iti naprej.
Konec indijskega ljudskega avtomobila, kakor so ga poimenovali leta 2008, je tudi pomembna lekcija za proizvajalce avtomobilov, ki si prizadevajo osvojiti indijski trg, kajti čeprav so indijski potrošniki morda res bolj varčni kot drugi, se takšni podvigi, kakršen je bil nano, ne splačajo. O najcenejšem avtu na svetu so sicer res govorili vsi avtomobilistični mediji, a končni izdelek je bil slab avto, oskubljen do konca, ki je za nameček še rad zagorel.
Nanov propad je v močnem nasprotju s cvetočim indijskim avto-moto trgom, na katerem prodaja raste v vseh segmentih. Tako so imeli junija 38 odstotkov večjo prodajo osebnih vozil kot v istem mesecu lani, 42-odstotno rast prodaje tovornih in dostavnih vozil, najmočnejši segment – dvokolesniki – pa je doživel 22-odstotno rast.
Indijska pregovorna varčnost ne pomeni skoposti. Indijci si preprosto želijo dobiti največ za svoj denar, tako kot vsi drugi zemljani, nano pa tega ni ponujal.
Na povsem drugi strani cenovnega spektra je prihajajoči hiperšpornik iz slovite italijanske oblikovalske hiše Pininfarina, a ima vendarle nekaj skupnega z nanom: indijskega lastnika. Nova blagovna znamka Automobili Pininfarina, ki jo je letos ustanovila indijska družba Mahindra & Mahindra, je pokazala nove fotografije svojega električnega hiperšportnika, imenovanega PF0.
»Naši avtomobili bodo imeli izrazit italijanski značaj,« je ponosno napovedal vodja oblikovanja pri družbi Automobili Pininfarina Luca Borgogno. In PF0 ne bo le videti sapo jemajoče, temveč bo takšne tudi njegove zmogljivosti, saj naj bi bila najvišja hitrost 400 km/h, do stotice naj bi pridrvel v dveh sekundah, do 300 km/h v manj kot 12, z enim polnjenjem pa naj bi prevozil 500 kilometrov. Kakor je povedal izvršni direktor AP Michael Perschke, bodo hiperšportnika izbranemu občinstvu pokazali avgusta letos na avtosalonu v kalifornijskem Montereyu.
Mahindra je Pininfarino kupila leta 2015, aprila letos pa je ustanovila samostojno avtomobilistično blagovno znamko s tem imenom. »Naši avtomobili bodo utelešali ključni načeli naše oblikovalske filozofije, čistost in lepoto. Nočemo pretiravati z linijami in detajli, ampak si želimo pokazati čistost oblikovanja,« je poudaril Luca Borgogno.
Pininfarinin hiperšportnik naj bi na asfalt zapeljal konec leta 2020, stal pa naj bi okoli dva milijona evrov. Izdelali naj bi jih največ 150.
Varčnost ni skopost
Konec indijskega ljudskega avtomobila, kakor so ga poimenovali leta 2008, je tudi pomembna lekcija za proizvajalce avtomobilov, ki si prizadevajo osvojiti indijski trg, kajti čeprav so indijski potrošniki morda res bolj varčni kot drugi, se takšni podvigi, kakršen je bil nano, ne splačajo. O najcenejšem avtu na svetu so sicer res govorili vsi avtomobilistični mediji, a končni izdelek je bil slab avto, oskubljen do konca, ki je za nameček še rad zagorel.
3000
evrov je stal indijski avtomobilček nano.
evrov je stal indijski avtomobilček nano.
Nanov propad je v močnem nasprotju s cvetočim indijskim avto-moto trgom, na katerem prodaja raste v vseh segmentih. Tako so imeli junija 38 odstotkov večjo prodajo osebnih vozil kot v istem mesecu lani, 42-odstotno rast prodaje tovornih in dostavnih vozil, najmočnejši segment – dvokolesniki – pa je doživel 22-odstotno rast.
Indijska pregovorna varčnost ne pomeni skoposti. Indijci si preprosto želijo dobiti največ za svoj denar, tako kot vsi drugi zemljani, nano pa tega ni ponujal.
Indijski italijan
Na povsem drugi strani cenovnega spektra je prihajajoči hiperšpornik iz slovite italijanske oblikovalske hiše Pininfarina, a ima vendarle nekaj skupnega z nanom: indijskega lastnika. Nova blagovna znamka Automobili Pininfarina, ki jo je letos ustanovila indijska družba Mahindra & Mahindra, je pokazala nove fotografije svojega električnega hiperšportnika, imenovanega PF0.
»Naši avtomobili bodo imeli izrazit italijanski značaj,« je ponosno napovedal vodja oblikovanja pri družbi Automobili Pininfarina Luca Borgogno. In PF0 ne bo le videti sapo jemajoče, temveč bo takšne tudi njegove zmogljivosti, saj naj bi bila najvišja hitrost 400 km/h, do stotice naj bi pridrvel v dveh sekundah, do 300 km/h v manj kot 12, z enim polnjenjem pa naj bi prevozil 500 kilometrov. Kakor je povedal izvršni direktor AP Michael Perschke, bodo hiperšportnika izbranemu občinstvu pokazali avgusta letos na avtosalonu v kalifornijskem Montereyu.
Mahindra je Pininfarino kupila leta 2015, aprila letos pa je ustanovila samostojno avtomobilistično blagovno znamko s tem imenom. »Naši avtomobili bodo utelešali ključni načeli naše oblikovalske filozofije, čistost in lepoto. Nočemo pretiravati z linijami in detajli, ampak si želimo pokazati čistost oblikovanja,« je poudaril Luca Borgogno.
2 milijona evrov (in še malo) naj bi stal Pininfarinin PF0.
Pininfarinin hiperšportnik naj bi na asfalt zapeljal konec leta 2020, stal pa naj bi okoli dva milijona evrov. Izdelali naj bi jih največ 150.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
22:45
Uspešna poslovneža