IDEJA ZA IZLET

Gremo na štajersko. Krasen razgled s kopastega vrha

Enostavni vzpon na Lepenatko je potep po sončnih južnih pobočjih gore mimo samotnih kmetij, ki stoje na njenih pobočjih.
Fotografija: Na travnatem vrhu naj pričaka planinski smerokaz.
Odpri galerijo
Na travnatem vrhu naj pričaka planinski smerokaz.

Na vrhu 902 metrov visokega prelaza Črnivec se Gorenjska prevesi na Štajersko stran. Ena izmed prvih gora na štajerski strani je 1425 metrov visoka Lepenatka. Kopasti vrh lahko dosežemo s samega prelaza, a je do vrha tri ure in pol hoda gori, doli in naokoli.

Pogled na Ojstrico

Na Lepenatko je mogoče precej bolj udobno priti po eni izmed poti nad Gornjim Gradom. V bližnji vasi Šmihel se odcepi cesta v dolino z nenavadnim imenom Mačkin kot. Zapeljemo se po dolini in ni treba kaj dosti gledati naokoli, da se zavemo, da so dolino poletne poplave lanskega leta pošteno zdelala. Zapeljemo se v zatrep doline in parkiramo na prvem primernem mestu.

Koča na planini FOTOGRAFIJE: Janez Mihovec

Od tu naprej je treba prečkati strme travnike vse do zadnje kmetije čisto v zatrepu doline. Nad njo asfaltirana cesta preide v kolovoz in nas pripelje na manjše sedlo med Lepenatko in Ugovškim vrhom. Na tem mestu zavijemo ostro na levo in markirana pot nas pripelje do širne planine, ki pokriva vso južno stran in vrh gore. Na dnu planine stoji precej velik planinski dom. Z njega se kolovoz nadaljuje po pašni planini in nas pripelje na sam vrh razgledne gore.

Z vrha se odpre tudi pogled na Kranjsko reber.

Sprehodimo se mimo nekaj napajališč in po pobočju, kjer so si pašoče krave naredile male terase. Na samem vrhu ni nič posebnega. Samo travnat vrh kot toliko podobnih v okolici in planinski smerokaz. V zimskem času pa seveda dostikrat obilica snega, ki v zadnjih letih sicer ni prav pogost, a posamezne zaplate vsekakor srečamo.

Z vrha Lepenatke se odpre lep razgled po dolini Savinje in njenih pritokih. Precej daleč v daljavi je nezgrešljiv pogled na paro, ki se dviga iz hladilnih stolpov šoštanjske termoelektrarne.

Proti severu je prelep razgled na Kamniško-Savinjske Alpe, proti jugu pa se odpira pogled na planoto Menino in preko nje preko celotne južne Slovenije vse tja do Snežnika.