POZOR, DA SE NE ZGODI TUDI VAM

Vpisala podatke in ostala brez 700 evrov

Policisti opozarjajo, da v primeru spletnih zlorab k oškodovanju prispevajo žrtve same.
Fotografija: Ne klikajte na povezave v neznanih SMS-sporočilih. FOTO: Varni na internetu
Odpri galerijo
Ne klikajte na povezave v neznanih SMS-sporočilih. FOTO: Varni na internetu

Čeprav policisti redno opozarjajo na različne zlorabe spletnega bančništva, plačilnih in kreditnih kartic ter zlorabe mobilnega sistema za plačevanje, še vedno redno obravnavajo primere zlorab. »Nazadnje smo tak primer obravnavali v torek, ko je bilo oškodovanki z vpisom bančnih podatkov prek povezave, prejete po SMS-sporočilu, odtujenih dobrih 700 evrov,« je pojasnila Anita Kovačič Čelofiga, tiskovna predstavnica Policijske uprave Maribor.

Kot je pojasnila, v večini primerov ugotavljajo, da k oškodovanju prispevajo žrtve same, saj niso dobro seznanjene z nevarnostmi, ki jih prinašajo tovrstni plačilni sistemi, k oškodovanju pa prispevajo tudi s svojim vedenjem. »Občani so namreč pogosto oškodovani, ko sami storilcem posredujejo vse podatke, potrebne za odtujitev denarja. Žrtve se pogosto tudi ne seznanjajo z varnostnimi opozorili bank, ki jih prejemajo,« je pojasnila.

Lažna sporočila

V sporočilih se storilci pogosto izdajajo za banke ali druge zunanje institucije. Pri tem prejemnike lažnih sporočil pogosto vodijo na lažne spletne strani in se skrivajo pred različnimi pretvezami, denimo, da je kreditna kartica blokirana ali da gre za izboljšanje varnostnih ukrepov, ter od prejemnikov zahtevajo obvezno potrditev ali aktivacijo z vnosom osebnih in kartičnih podatkov. »Tako pridobljene podatke lahko storilci pozneje zlorabijo za izvajanje nepooblaščenih plačil, predvsem na tujih spletnih straneh v breme žrtvinega bančnega računa ali plačilne kartice« smo izvedeli.

Policisti zato znova opozarjajo, da banke od svojih uporabnikov ne zahtevajo vnosa osebnih podatkov ali podatkov o karticah v spletnih povezavah, poslanih prek elektronske pošte ali SMS-sporočil. »Uporabnike pozivamo, da so pozorni na tovrstna lažna (phishing) sporočila in nanje ne odgovarjajo, ne klikajo na povezavo iz teh sporočil in ne vnašajo svojih osebnih podatkov. Pri obisku svoje spletne banke naj bodo pozorni in redno berejo opozorila, ki jim jih banke pošiljajo o morebitnih aktualnih zlorabah,« je sklenila. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije