OSNOVNOŠOLSKI TEST

Profesor Štefanc zgrožen nad ocenjevanjem učitelja: učencu za to nalogo 0 točk (FOTO)

»Popolnoma nesprejemljivo je, da je učiteljica tole nalogo ovrednotila z 0 točkami,« je zapisal Damijan Štefanc in poobjavil test iz slovenščine.
Fotografija: Profesor Damijan Štefanc. FOTO: Matej Družnik, Delo
Odpri galerijo
Profesor Damijan Štefanc. FOTO: Matej Družnik, Delo

Na omrežju X je te dni zakrožil del testa iz slovenščine za verjetno tretji ali četrti razred osnovne šole. Učenci so morali vpisati pravilno obliko moškega ali ženskega samostalnika oziroma ujemajoči se par, a učitelj/-ica je napisano kljub pravilnim odgovorom, ki pa so bili zapisani v morda nepravilno vrstico, ovrednotil/-a z nič točkami od možnih petih.

Tukaj je naloga, ki je bila deležna nemalo zgražanja javnosti (počakajte nekaj trenutkov, da se naloži):

FOTO: Zaslonski Posnetek, X
FOTO: Zaslonski Posnetek, X

Učenec je sicer podal pravilne odgovore (športnik – športnica; pisatelj – pisateljica, prijatelj – prijateljica, arhitekt – arhitektka, policist – policistka), le da jih ni pravilno vrstično vnesel. Namesto da bi odgovore napisal v okvirčke v diagonalo, kot se to običajno pričakuje, jih je napisal pod iskanim parom navpično v stolpec.

Vsi odgovori so bili pravilni, le da otrok, kot kaže, ni razumel, kam pravilni odgovor vpisati. Zaradi te napake je verjetno dobil oceno nižje, učiteljica pa morda ni prepoznala vzorca, ki ga je otrok uporabil, ugibajo komentatorji.

Profesor Damijan Štefanc z oddelka za pedagogiko in andragogiko na ljubljanski filozofski fakulteti je nalogo videl in zapisal, »da je zgrožen«.

»Popolnoma nesprejemljivo je, da je učiteljica tole nalogo ovrednotila z 0 točkami. Če je namen ocenjevanje znanja, potem je treba ugotoviti, da je učenec znanje izkazal. Dejstvo, da je odgovor zapisal na mesto, ki ga učiteljica ni predvidela, tu ne igra nobene vloge, še zlasti ker tudi sama učiteljica ni jasno povedala, kje naj bo zapisan pravilen odgovor (npr. tako, da bi en primer v tabeli imel zapisano pravilno rešitev),« je komentiral Štefanc.

Pod objavo so se mnogi strinjali, da je otrok očitno podal pravilne odgovore in da je bila učiteljica v tem primeru prestroga. Medtem ko bi večina komentatorjev nalogo ovrednotila z vsemi možnimi točkami, pa se najde peščica takšnih, ki menijo, da bi za nalogo učencu dali polovico vseh možnih točk z opozorilom, da ni pravilen vrsti red.

Ste tudi vi opazili kaj zanimivega? Pošljite nam fotografijo ali videoposnetek.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije