OBRATI

Sprinter teče tretji krog

Nova generacija velikega kombija iz Mercedes-Benza je zapeljala tudi na slovenske ceste; novinec je na voljo v številnih izvedbah, z njimi rešuje različne izzive.
Fotografija: Novi mercedes-benz sprinter je prišel na slovenski trg. FOTO: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Novi mercedes-benz sprinter je prišel na slovenski trg. FOTO: Blaž Kondža

Pisalo se je leto 1995, ko je Mercedes-Benz javnosti predstavil prvo generacijo sprinterja in z njo ustvaril segment velikih kombijev, ki zadovoljijo še tako zahtevne potrebe obrtnikov, prevoznikov in podjetij. Z novo, tretjo generacijo so naredili korak naprej, saj se novi sprinter odlikuje ne le z zmogljivostmi, ampak tudi z vsemi aktualnimi asistenčnimi sistemi in možnostmi povezovanja v svetovni splet.
Največji furgon sprejme do 17 kubičnih metrov tovora. FOTO: Blaž Kondža
Največji furgon sprejme do 17 kubičnih metrov tovora. FOTO: Blaž Kondža

V največji furgonski izvedbi lahko prepelje do 17 kubičnih metrov tovora, kot minibus pa do 19 potnikov.
 

Vozilo več obrazov


Sprinter ni eden, sprinterjev je več. Tovarna govori o kombinatoriki karoserij, nosilnosti, pogonov, motorjev in opreme, ki omogoči več kot 1700 različic. Tako lahko izbiramo med 4 dolžinami vozila (5267, 5932, 6967 in 7367 mm), tremi višinami, tremi pogoni, med njimi je poleg zadnjega in štirikolesnega prvič na voljo tudi sprednji, med štirimi različicami dizelskih motorjev (2-litrski štirivaljnik s 84, 105, 120 kW in 3-litrski šestvaljnik s 140 kW) in samodejnim ali ročnim menjalnikom. Uvedba sprednjega pogona omogoča nekoliko večjo tovorno nosilnost in 80 mm nižjo nakladalno višino.
 

Boljša ergonomija in povezljivost


Novincu so namenili prenovljeno zunanjost in notranjost, obe pa sledita najnovejšim hišnim oblikovalskim zapovedim. Ergonomija voznikovega delovnega mesta je izboljšana in še bolj približana tisti, ki jo poznajo osebni avtomobili. Voznikov in sovoznikov sedež je – odvisno od opreme – mogoče nastavljati s pomočjo elektrike; elektrika upravlja tudi parkirno zavoro, zagon motorja pa se zgodi s pomočjo gumba.


Kupci lahko novega sprinterja naročijo s štirimi različnimi multimedijskimi rešitvami, med njimi največ ponuja najdražja različica: multimedijski sistem MBUX (Mercedes-Benz User Experience), s katerim lahko voznik ali sopotnik prek osrednjega 10,25-palčnega HD-zaslona na dotik dostopa do vsega. Še več, če sprinterja pokličemo s »Hej, Mercedes«, aktiviramo glasovno upravljanje, s katerim lahko med drugim kar med vožnjo pošljemo pisno sporočilo, poiščemo naslov v navigacijski napravi in še kaj. No, obstaja tudi možnost, da se odločimo za sprinterja brez radia.
 

Voznikovi pomočniki


Opremljen je s precej asistenčnimi sistemi, ki poskrbijo za varnejšo in manj stresno vožnjo. Na seznamu serijske opreme so sistem zaviranja v sili, samodejni vklop luči in asistent za bočni veter. Še več pomočnikov ponudi seznam doplačljive dodatne opreme. Med njimi je gotovo zelo koristen aktivni tempomat, ki prilagaja hitrost prometnemu toku.
Voznikov delovni prostor je sodoben in ergonomsko podoben osebnemu vozilu. FOTO: Blaž Kondža
Voznikov delovni prostor je sodoben in ergonomsko podoben osebnemu vozilu. FOTO: Blaž Kondža

Lažje manevriranje pri parkiranju omogoča parkirni sistem s kamerami, ki omogočajo 360-stopinjski pregled nad okolico. Dobrodošli so sistem za ohranjanje voznega pasu, sistem za nadzor mrtvih kotov, ki deluje tudi po tem, ko smo ugasnili motor in nas ob izstopu iz vozila opozori na morebitno od zadaj prihajajoče vozilo. Nima pa na voljo asistenta za vzvratno vožnjo z lahkim priklopnikom, ki ga ponujajo nekateri konkurenti. Po njihovem mnenju je uporabnost takšnega asistenta v praksi bolj omejena.
 

Daljši servisni interval


Kupci novega sprinterja bodo veseli podaljšanega servisnega intervala, ki zdaj znaša 60.000 kilometrov oziroma vsaki dve leti, odvisno, kaj je prej. Slovenski kupci bodo morali za vstopno različico furgona 311 CDI s sprednjim pogonom in opremo edition odšteti od 21.800 evrov – seveda brez DDV. Kesonska različica je za 1000 evrov cenejša, če pa se odločimo za nakup zgolj šasije, bomo odšteli od 19.600 evrov brez DDV naprej. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije