MOTO GP

Italijan na italijanskem stroju prvak po 50 letih

Boj za naslov prvaka v razredu motoGP do zadnjega kroga; sezona 2023 prinaša več sprememb.
Fotografija: Bagnaia je imel pred zadnjo dirko sezone 23 točk prednosti. FOTO: Ducati Lenovo Team
Odpri galerijo
Bagnaia je imel pred zadnjo dirko sezone 23 točk prednosti. FOTO: Ducati Lenovo Team

Zadnja dirka sezone v razredu motoGP v Valenciji je napovedovala boj za naslov svetovnega prvaka do zadnjega kroga – Pecco Bagnaia (Ducati) je imel pred dirko v Španiji 23 točk prednosti pred svetovnim prvakom iz sezone 2021 Fabiem Quartararojem (Yamaha). Scenarij, kot bi ga pisali v Hollywoodu.

Francoz je po mrzličnem lovljenju vodilnih v cilj v Valenciji pripeljal na četrtem mestu. FOTO: Monster Energy Yamaha
Francoz je po mrzličnem lovljenju vodilnih v cilj v Valenciji pripeljal na četrtem mestu. FOTO: Monster Energy Yamaha

Psihološki boj med dirkačema je v resnici trajal vso drugo polovico sezone. Potem ko je bil Pecco po koncu dirke za veliko nagrado Nemčije v skupnem seštevku na šestem mestu, mu je v osmih dirkah uspelo zmanjšati zaostanek 91 točk za Fabiem Quartararojem in dve dirki pred koncem sezone za VN Avstralije na Phillip Islandu je prevzel vodstvo v prvenstvu s 14 točkami prednosti pred Francozom. V Maleziji, na predzadnji dirki sezone, sta se oba uvrstila na stopničke: Italijan je zmagal, Francoz pa je bil tretji. Bagnaia je imel tako pred zadnjo dirko sezone 23 točk prednosti, Quartararo pa je z zmago teoretično lahko še osvojil naslov – ob zmagi pa Bagnaia ne bi smel biti boljši kot petnajsti.

Bagnaia prvak

Na to, da je Italijan pred zadnjo dirko lahko mirneje spal, je vplivala tudi zasedba strojev na startu. V prvenstvu razreda motoGP namreč nastopa kar osem ducatijev, poleg dveh tovarniških še šest poltovarniških, po dva iz ekip Pramac, Mooney in Gresini, ki so vendarle bolj ali manj ščitili Bagnaio, Quartararo pa se na pomoč treh preostalih yamah na startu ni mogel zanašati, saj razen Francoza letos nihče drug na yamahi M1 ni pokazal kakšne uspešnejše predstave.

Razplet dirke, ki je bila manj napeta od pričakovanj, je bil na koncu kar predvidljiv. Bagnaia in Quartararo sta vmes tudi trčila, sicer brez posledic, Francoz je po mrzličnem lovljenju vodilnih v cilj pripeljal na četrtem mestu, Bagnaia pa na devetem, kar je bilo dovolj, da je osvojil naslov svetovnega prvaka in s tem po dolgih petdesetih letih ponovil uspeh rojaka, legendarnega devetkratnega svetovnega prvaka Giacomija Agostinija. Ta je v kraljevskem razredu hitrostnega motociklizma slavil leta 1972 s svojo MV agusto. To je drugi naslov svetovnega prvaka za Ducati, potem ko ga je osvojil Casey Stoner v sezoni 2007.

Novo poglavje v sezoni 2023

Sezona 2023 v razredu motoGP prinaša kar več sprememb: drugačna bo časovnica dogajanja dirkaškega vikenda, z dodatno dirko (in s polovičnimi točkami) že v soboto, dirkači se bodo udarili na 21 prizoriščih – novi sta Kazahstan in Indija –, nekateri bodo za novo sezono menjali ekipe, v kraljevski razred pa prihajajo tudi nova imena.

Tako si lahko obetamo razburljivo sezono, ki pa se je s prvimi testiranji pravzaprav že začela. Pri pravkar končani sezoni velja izpostaviti še uspeh slovenske družbe Akrapovič, saj je kar devet motociklov prve deseterice – med njimi prva trojica – opremljenih z izpušnimi sistemi družbe iz Ivančne Gorice. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije