KRAJANI NA CESTO

Neuslišani so zaprli cesto, rešitev pa se išče

Objavljeno 25. april 2014 17.13 | Posodobljeno 25. april 2014 17.51 | Piše: T. L.

Na Občini Šenčur pravijo, da glede zaprtja dovoznih poti z njimi ni nobena od državnih institucij stopila v stik.

BRNIK – »Ob rekonstrukciji tako podlo zapreti … Žalostno je. Mislim, da bomo danes naredili ta korak, da se bomo lahko v ponedeljek začeli normalno pogovarjati in iskati rešitve. Do takrat naj (op. a. Dars) začasno odstrani oviro, da se lahko promet normalno odvija,« je dejal podžupan Občine Šenčur Ciril Kozjek ob nenapovedanem protestu, ki so ga organizirali obupani krajani potem, ko so po 30 letih ostali brez dovozov do svojih parcel.

»Tu sem že od 11. ure dopoldne. Od države ni prišel nihče. Policisti so zelo korektni, to moram povedati in jih pohvaliti. Potrpežljivi so, ko skupaj z nami čakajo odgovor republiškega inšpektorata za promet, energetiko in ceste.«

Od države brez odgovora 

Na inšpektoratu namreč prav v tem trenutku pristojni inšpektorji še iščejo rešitve za nastali zaplet. »Rekonstrukcijo so imeli do 17. 4., nato pa so avtomatično zaprli vse dovoze do parcel, ki jih imajo kmetje. Takoj smo stopili v stik z Darsom. Seveda ni bilo nikogar, ki bi bil pristojen za to. In nato so se krajani Vogelj, Voklega in Šenčurja organizirali in danes pripravili nenapovedano zaporo ceste s traktorji,« je dogajanje obnovil župan. 

»Dejstvo pa je, da gre za cesto, ki po naših podatkih nima ne gradbenega ne uporabnega dovoljenja. Ta odsek je zunaj avtoceste, se pravi, smo na državni cesti, ki je običajna cesta in mislimo, da so vsi dohodi popolnoma normalni. Ne bi smeli brez dogovora z občino tega zapreti. Do 17. aprila nas pristojne službe niso obvestile o tem, šele tedaj so nam krajani sporočili, da ne morejo več na svoje parcele,« nadaljuje podžupan in dodaja, da ni bilo nobenega odziva z Darsove strani, saj niso stopili v stik ne z županom ne podžupanom in ne občinsko upravo, medtem ko je občina z Darsom takoj, ko so izvedeli za težavo, stopili v stik.

Dars: Dobili smo prepoved, ljudi pa obvestili

In kaj pravijo pri Darsu? Da je prometna inšpektorica opravila izredni pregled priključka Brnik in ugotovila, da se nanj navezuje več priključnih poti (gozdnih, poljskih), za katere tudi ni soglasij upravljavca ceste. »Glede na to je bilo na izrednem inšpekcijskem pregledu ugotovljeno, da se navedeni nelegalni priključki v skladu s 1. alinejo 1. odstavka 2. člena Zakona o cestah (Ur. l. RS, št. 109/10, 48/12) nahajajo na cesti, ki je namenjena daljinskemu prometu motornih vozil in je del avtoceste. V skladu s 5. čl. omenjenega zakona navedeno stanje po ugotovitvi Prometnega inšpektorata RS predstavlja prepovedano dejanje, ki lahko škoduje cesti ali ogroža, ovira ali zmanjša varnost prometa na njej. Prometna inšpektorica nam je zato kot upravljavcu ceste naložila, da moramo »fizično« preprečiti dostop nelegalnih poti na priključek.«

Pri Darsu še trdijo, da so se posamezni uporabniki navedenih poti v minulih dneh obrnili nanje in da so jim zgoraj navedeno tudi pojasnili.

Dodajajo še, da je bila prva faza obnovitvenih del na odseku gorenjske avtoceste med Torovim in Kranjem bila zaključena pred velikonočnimi prazniki (v tej fazi je bil tudi obnovljen priključek Brnik, ki bo v drugi fazi odprt za promet), druga faza obnove polovice avtoceste v isti smeri, od priključka Brnik približno 2 km proti priključku Kranj vzhod, pa se začne po praznikih, 5. maja. 

Inšpektorat: Priključek Brnik je del avtoceste

Pojasnila so posredovali tudi z Inšpektorat RS za promet, energetiko in prostor. Kot so zapisali, je vprašanje vezano na delovno področje Inšpekcije za ceste, železniški promet, žičniške naprave in smučišča.

Pojasnjujejo, da je inšpektorica za ceste na podlagi prejete prijave opravila inšpekcijski pregled avtocestnega priključka Brnik, ki je namenjen daljinskemu prometu motornih vozil, kar pomeni, da je del avtoceste. Ugotovila je , da se na navedeni avtocestni priključek, navezuje več priključkov gozdnih in poljskih poti, za katere pa po podatkih predstavnikov Darsa, ni bilo izdanih ustreznih soglasij upravljavca, torej Darsa. Po ugotovitvah inšpektorice ti priključki predstavljajo prepovedano dejanje, ki lahko škoduje cesti ali ogroža, ovira ali zmanjšuje varnost prometa na njej.

»Po določilih zakona o cestah mora izvajalec rednega vzdrževanja ceste brez odlašanja s ceste odstraniti vse ovire ali druge posledice ravnanj, ki bi lahko škodovale cesti ali ogrožale, ovirale ali zmanjšale varnost prometa na njej. Glede na navedeno je inšpektorica za ceste izvajalcu rednega vzdrževanja navedene ceste z zapisnikom o inšpekcijskem pregledu naložila fizično preprečitev dostopa na omenjene priključke in z njih, saj so ti brez soglasja upravljavca. Navedeni ukrep je bil upravljavcu ceste Darsu odrejen na podlagi določil zakona o cestah, ki določajo, da inšpektor odredi vzpostavitev prejšnjega stanja ali drugačno sanacijo ceste, če vzpostavitev v prejšnje stanje ni možna, po drugi osebi in na stroške povzročitelja. Prav tako inšpektor za ceste prepove uporabo priključka na javno cesto, ki je zgrajen brez soglasja, na način, da se prepreči nelegalna uporaba priključka.«

Krajani se morajo dogovoriti z Darsom

Dodajajo, da z inšpekcijo za ureditev zadeve ne potekajo nobeni dogovori in da se bodo morali »lastniki navedenih priključkov za ureditev zadeve dogovarjati z upravljavcem ceste in od njega pridobiti ustrezna soglasja«. O ukrepu zapore tudi niso komunicirali s krajani, »saj je bil inšpekcijski ukrep odrejen inšpekcijskemu zavezancu, to pomeni upravljavcu ceste Darsom«.

Deli s prijatelji