VISOKI STROŠKI

Jeza zaradi SPL: dolga za 2,2 evra, opomin pa 9,95 evra

Objavljeno 20. januar 2014 15.13 | Posodobljeno 20. januar 2014 15.13 | Piše: Aleksandar Lukić

Od upravljavca je zahteval, da mu denar vrnejo, a mu ga, tako pravi, niso.

Arhivska fotografija.

LJUBLJANA – Nekatera podjetja zaračunavajo nerazumno visoke zneske za izdajo opominov. Kar se potrošnikov tiče, jih varuje 27. člen zakona o varstvu potrošnikov, v katerem je jasno zapisano:

(1) Ne glede na splošna pravila o obligacijskih razmerjih se v primeru zamude pri plačilu s strani potrošnika kot pogodbene stranke ne sme dogovoriti uporaba višjih zamudnih obresti, kot jih določa obligacijski zakonik.

(2) Stroški opomina, ki ga izda podjetje, v primeru zamude plačila potrošnika kot pogodbene stranke, ne smejo presegati dejanskih stroškov izdelave in pošiljanja opomina, hkrati pa tudi ne višine zamudnih obresti.

A zgoraj navedeno ne velja za (samostojne) podjetnike.

Prijava na inšpektorat

Med podjetji, ki za opomine zaračunajo precej denarja, včasih tudi več od zneska, kot znaša dolg, je upravljavec in vzdrževalec nepremičnin SPL. Našemu bralcu, sicer samostojnemu podjetniku, so zaradi 2,22 evra dolga zaračunali opomin 9,95 (!) evra. Bralec Samo nam je v dokaz poslal tudi račun, na katerem je izpisano, da njegov dolg znaša 2,22 evra in tudi specifikacijo, iz katere je razvidno, da izdani opomin stane 9,95 evra (obresti znašajo pičlih sedem centov!).

»To pomeni, da za 440 odstotkov presegajo vrednost dolga (na opominu),« nam je pojasnil in dodal, da je od podjetja SPL že trikrat zahteval, naj mu vrne nesorazmerno preveč zaračunano, a dogovora, tako pravi, ni mogel doseči. Zato se je odločil, da se po pomoč obrne na medije, prijavo zoper SPL pa je posredoval tudi na pristojni (tržni) inšpektorat. 

image

Dolga je za 2,22 evra, zamudnih obresti za sedem centov, stroški opominjanja (9,95 evra) pa znašajo več kot vsota dolga in obresti.

»Ni prav, kar počnejo,« nam je povedal in čez palec preračunal, da če 30.000 stanovalcem upravljajo nepremičnine in če jih deset odstotkov zamuja, 3000 torej, to pomeni, da vsak mesec v žep pospravijo neobdavčenih 30 tisočakov. »To pa se že izplača,« pravi.

Za espeje ne velja zakon o varstvu potrošnikov

Toda ker je Samo samostojni podjetnik, zanj ne velja zakon o varstvu potrošnikov. Tako pojasnjujejo na spletni strani tržnega inšpektorata: »V zakonu o varstvu potrošnikov (ZVPot) je urejena obveznost opominjanja ter stroški opominjanja zgolj za razmerja med potrošniki in podjetji, medtem ko ZVPot ne določa omejitev za razmerja med poslovnimi subjekti samimi. V skladu s tem tako ni mogoče presojati stroškov opominjanja, ki so bili zaračunani pravni osebi po ZVPot, saj ta ureja zgolj pravice potrošnikov pri pridobivanju blaga in storitev za svoje zasebne potrebe, ne pa tudi ostalih poslovnih subjektov, ki blago in storitve uporabljajo v okviru svoje dejavnosti. Vsa razmerja med poslovnimi subjekti se presojajo na podlagi medsebojno sklenjene pogodbe, izhajajoč iz tega pa se nato vse morebitne kršitve lahko ugotavljajo oziroma obravnavajo zgolj pred pristojnimi sodišči.«

Pri SPL so potrdili, da je bilo dolga res 2,22 evra in da cena opomina znaša 9,95 evra. »Skladno z internimi akti in upoštevanjem zakonodaje izdelava opominov poteka avtomatsko za vsak posamezni dolg, ki je večji od 2 evrov z omejitvijo, da gre posamezni opomin v izdelavo po mesecu ali več dni od poteka roka plačila,« so dodali.

Kako do vračila

Naj spomnimo, da je pred približno dvema letoma pravo revolucijo pri opominih povzročila Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS), ko je potrošnike (ne fizične osebe z dejavnostjo ali podjetnike) opomnila, da lahko od podjetja, ki je kot strošek opominov obračunalo več, kot znaša dejanska izdaja opomina, zahtevajo vračilo tega denarja. Kako to storiti, preverite v članku Zaračunali več, kot bi smeli, denar morajo vrnitiimage.

Bi radi z bralci delili svojo izkušnjo? Pišite nam.

Deli s prijatelji