SLOVENSKI ‘VPLIVNEŽI‘

Naši največji internetni zaslužkarji

Objavljeno 27. september 2020 11.00 | Posodobljeno 27. september 2020 11.00 | Piše: Anita Krizmanič, FOTO: Profimedia, Neo Visuals, Staš Ivanc, Ana Gregorič, Klemen Razinger

Če nimaš službe, si jo moraš izmisliti, so si rekli danes uspešni posamezniki, ki so si s pomočjo družabnih omrežij ustvarili prave male imperije. Seveda jih ne moremo primerjati s podobnimi veljaki iz tujine, a tudi naši obrazi z instagrama, facebooka in youtuba služijo zajetne vsote za svoje spretno zakamuflirane oglase.

Teja in Jani imata skupaj samo na instagramu več kot 160.000 sledilcev.
Več imaš sledilcev, večja je možnost, da te podjetja povabijo k sodelovanju. Že bežen pogled po družabnem omrežju pokaže, da so se nekateri zelo premišljeno lotili tega dobičkonosnega posla. Najprej so si izbrali ciljno občinstvo, ga nagovorili s preverjenimi triki ter si tako pridobili njihovo zaupanje. Prva, ki ji je to uspelo, je bila Lea Filipovič, bolj znana kot Lepa Afna. Osredotočila se je na najmlajše občinstvo in v nekaj letih zgradila prepoznavno blagovno znamko, s katero je začela služiti tisočake. Otroci in najstniki so zelo dobra tržna niša, saj jih zlahka zmanipuliraš in prepričaš, da nujno potrebujejo, kar ponujaš na svojih profilih. Lea pri tem ne izbira, ampak mularijo nagovarja k ličenju ter brezglavemu zapravljanju, kot je to storila v zadnji reklamni akciji spletne trgovine z oblačili. Pri tem ni zanemarljivo, da so njeni sledilci tudi njeni goreči oboževalci in so pripravljeni, da bi upravičili njeno početje, vztrajno zagovarjati ali celo ostro napasti vsakogar, ki se ne strinja z njeno strategijo. Gre za značilno vedenje zagrizenih sledilcev tako imenovanih 'vplivnežev', kajti ti z objavami rišejo zgodbo o globoki povezanosti, nekakšni razširjeni družini, s tem pa svojim članom dajejo občutek pripadnosti. Nekateri si za intenzivnejšo pripadnost izmislijo celo imena za svoje oboževalce.
Tisočaki za objave!

image
Lea je s svojim 'afnanjem' na instagramu pridobila že več kot 100.000 sledilcev, na youtubu pa dobrih 57.000.
Teh si sicer nista nadela največja zaslužkarja med domačimi ponudniki tovrstnih oglasov, Teja in Jani Jugovic. Sta pa odlično zasnovala načrt za napad na čim širše občinstvo, zato sta si nadela zgovorna vzdevka. Ona je postala Cool mamacitaa, on pa Cool fotr. Zelo prikladno za nagovor najobsežnejše populacije zapravljivcev, torej mamic in očkov. V svojo delovno nišo sta prebrisano vključila še sina in hčerko, da je podoba mlade družinice popolna. Po pogovoru z nekaterimi njunimi naročniki smo se prepričali, da sta nedvomno najbolj zagrizena poslovneža na instagramu pri nas, saj za eno reklamno akcijo zaračunata vse tja do 5000 evrov. Med ogledom njunih objav se vidi, da imata ogromno podjetij, ki si želijo svoje izdelke ali ponudbe oglaševati pod blagovno znamko najbolj kulske mame in fotra na Slovenskem. Teja je k vsemu dodala tudi svojo spletno trgovino, kjer se bo lahko za izdelke z njenim logotipom še bolj zapravljalo, kar pomeni, da se bo v njuno blagajno stekalo še več denarja.

Redki so strokovni

image
Komotar ima na instagramu dobrih 50.000 sledilcev, na kanalu youtube pa 36.000.
Eden redkih, ki prisega na profesionalen in strokoven pristop k podajanju mnenj o določenih izdelkih, je Ciril Komotar. Zaslovel je z blogi pod naslovom Komotar Minuta in postal zelo priljubljen med uporabniki youtuba. Predan predvsem avtomobilski industriji je zadel odlično tržno nišo, v katero vsake toliko vključi še ponudnike iz sveta tehnologije. Do zdaj je med prepoznavnimi osebnostmi z družabnih omrežij sicer bolj osamljeni jezdec, kajti večina še vedno prisega na nagovarjanje sledilcev, da je vsak izdelek, ki ga reklamirajo, resnično najboljši. Seveda, dokler so mastno plačani za to. Med tiste z velikim dometom in tudi velikim zaslužkom lahko štejemo še pevko Niko Zorjan, podjetnico Hajdi Jazbinšek Korošec, manekenko Anamario Goltes in druge. Ob tem je treba poudariti, da imajo omenjeni realne sledilce, saj si navidezne večina konkurentov v gonji po dobičku kupuje na črnem trgu in tako ustvarja lažno sliko, da imajo večstotisočglavo občinstvo. Nekateri oglaševalci jim žal nasedejo, kar ima za posledico slabši učinek, na drugi strani pa si prevaranti polnijo malhe.




Deli s prijatelji