BREZ POVRATKA

Kje je Anžej Dežan?

Objavljeno 10. avgust 2020 08.23 | Posodobljeno 10. avgust 2020 08.24 | Piše: Petra Julia Ujawe, foto: Leon Vidic/Delo, Jože Suhadolnik, Dejan Javornik, Igor Zaplatil

»Ljudje se ne zavedajo, da vsak komentar pusti sled,« pravi.

Še danes z veseljem spremlja izbor za Evrovizijo, ker ima zelo lepe spomine na to obdobje in na delo na televiziji.
Enega najbolj simpatičnih slovenskih pevcev se spominjamo kot viharja, ki je privijugal na slovensko pevsko sceno, na njej pa v kratkem času pometel z ustvarjalci velikega kova, ko si je priboril čast, da leta 2006 zastopa Slovenijo na tekmovanju za pesem Evrovizije v Atenah. S pevskih odrov se je preselil na modne, saj ga je življenjska pot odpeljala na zanimivo popotovanje.

Sredi junija je praznoval 33. rojstni dan in tako vstopil v Kristusova leta, pravijo. Morda bi bilo primerljivo, če bi Jezus študiral modno novinarstvo in se v Parizu družil z največjimi modnimi vplivneži. A šalo na stran. Anžej Dežan je svojo glasbeno pot začel že pri desetih letih, ko je zmagal v legendarni oddaji Karaoke.

image
Še danes z veseljem spremlja izbor za Evrovizijo, ker ima zelo lepe spomine na to obdobje in na delo na televiziji.
Odrski fant

Na Bitki talentov ga je leta 2004 za las premagal Omar Naber, a je že februarja naslednje leto na Emi nastopil kot spremljevalni vokalist Nuše Derenda. Poleti je stopil na odre Melodij morja in sonca s pesmijo Vroče, ki je prejela nagrado strokovne žirije za najboljšo skladbo v celoti. Zastopal je tudi Slovenijo na Evrosongu, vmes pa se vpisal na študij filozofije ter nato na festivalu Slovenska popevka za pesem Šopek maka prejel veliko nagrado strokovne žirije za najboljšo skladbo v celoti in nagrado za najboljšo interpretacijo. Potem se je preizkusil kot televizijski in radijski voditelj ter novinar družabne kronike. To ga je tako močno prevzelo, da je vpisal študij modnega novinarja v Londonu, spakiral kovčke in jo pobrisal v Veliko Britanijo.

Pogumen in predrzen

Že med študijem modnega novinarstva je pogumno in predrzno (to priznava tudi sam) na uredništvo britanskega spletnega Voguea poslal prvi članek. Najprej je dobil delo za Jigsaw Menswear, kjer je ustvarjal vsebine za družabna omrežja, potem pa za Burberry in Chloé ter nazadnje Chanel, kjer zdaj skrbi za razvoj digitalnih vsebin znamke. Preselil se je v Pariz, kjer se druži z modnimi veljaki, in ne razmišlja o tem, da bi se vrnil v Slovenijo, saj je še konec lanskega leta v intervjuju dejal, da pri nas ni zaposljiv in je vrnitev nemogoča. Čeprav se moč družabnih omrežij širi tudi pri nas, na delo, ki ga opravlja, mnogi namreč še vedno gledajo kot na hobi, češ da zna družabna omrežja upravljati vsak. To je seveda daleč od resnice v času, ko je spletna podoba enako, če ne še bolj, pomembna kot katera koli druga. Potrebnih je veliko izkušenj ter seveda poznavanje znamke in različnih strategij.

image
Vidic Leon Pravi, da modo Parižank še zdaj poskuša razvozlati.
Opomnik mora ostati

Pred sedmimi leti je spisal raziskovalni članek o novih načinih razmišljanja o tem, kaj je modna revija, in zanj dobil celo nagrado Sunday Times. Pisal je o tem, da se bo vse dogajalo na spletu in da bodo revije živele samo še tam ter nič več v resničnem življenju. Najbrž ni mislil, da bo s tem napovedal čas, v katerem smo zdaj in v katerem seveda pogreša domovino. A nikakor ne pogreša časov, ko je bil v luči žarometov. »Ko sem živel bolj javno, so ljudje o meni pisali strašne stvari,« je povedal v intervjuju za Siolnet. »Sedemnajstletniku, ki odrašča, je te stvari zelo težko brati. Ljudje se ne zavedajo, da vsak komentar pusti sled. Sploh digitalno, ki jo težko zabrišeš. Upam, da so komentarji tistih, ki so pred leti pisali o meni, še vedno tam, nobene želje nimam po tem, da se izbrišejo, vse slabo naj ostane. Mora ostati, zato da bo opomnik vsem drugim, da lahko komentarji o drugačnosti mečejo dolge sence. Če bo to pomagalo enemu, dvema ali trem ljudem, je cilj dosežen,« pravi. Vse, kar šteje, je to, da je danes zadovoljen in srečen ter ustvarja tako, kot si sam najbolj želi.




Deli s prijatelji