DOBRO JUTRO

Zakaj je ovsena kaša najboljši zajtrk

Objavljeno 18. januar 2020 21.26 | Posodobljeno 18. januar 2020 21.26 | Piše: M. F.

Ovsena kaša iz številnih razlogov predstavlja zdrav in hranljiv jutranji obrok.

Ovsena kaša je zdrav in hranljiv zajtrk. FOTO: Thinkstock
Da je z zajtrkom dobro začeti dan, že veste. Prav tako tudi, da ni vseeno, kako je prvi dnevni obrok sestavljen. Najboljša je ovsena kaša, saj ima številne prednosti za zdravje in dobro počutje.

Za vitko postavo in zdravo srce

Leta 2015 izvedena raziskava je dokazala, da ovsena kaša dlje od kruha ali koruznih kosmičev zagotavlja sitost. Zato tisti, ki si jo privoščijo za zajtrk, lažje vzdržujejo telesno maso, čeprav dobijo enako količino energije kot z drugimi živili. Ker ovsena kaša vsebuje veliko vlaknin, pozitivno vpliva na prebavo in skrbi za zdravje debelega črevesa in tudi srca.

Za tiste, ki zjutraj telovadijo, je ovsena kaša odlična, saj ima nizek glikemični indeks, zato zagotavlja boljšo vzdržljivost, so zapisali v časopisu Journal of Sports Medicine. Zaradi tega je manjša verjetnost sladkorne bolezni tipa dve, kajti ne povzroča naglega porasta in nato padca krvnega sladkorja. Prav tako je koristna za vse s sladkorno boleznijo, saj pomaga pri uravnavanju količine krvnega sladkorja.

Zakladnica hranljivih snovi

To pa niso edini pozitivni učinki ovsene kaše. Poleg vlaknin namreč vsebuje še mnoge druge zdrave snovi. Na prvem mestu so tu baker, cink, selen, tiamin (vitamin B1) in niacin (vitamin B3), ki zagotavljajo dobro odpornost in zdravje kože ter pozitivno vplivajo na krvni tlak. In kar je pri vsem najboljše: hitro jo je mogoče spremeniti v okusen obrok.  

Pet minut za dober zajtrk

V primerno posodo nalijte vodo in mleko, mešanici dodajte ovsene kosmiče, dobro premešajte in pristavite na kuhalnik. Med občasnim mešanjem zavrite, nato pa znižajte temperaturo in med nenehnim mešanjem kuhajte približno pet minut. Ko se kosmiči zmehčajo ter dobite gosto zmes, posodo odstavite. Odličen hranljiv obrok je pripravljen.

Nikoli dolgočasna

V ovseno kašo lahko dodate različne hranljive dodatke in tako poskrbite, da zajtrk iz nje ni nikoli dolgočasen: suho sadje, oreščki, sveže sadje in druge sestavine poskrbijo, da se ga ni mogoče naveličati.




Deli s prijatelji