NUJNI KOMPROMISI

Šport v dvoje, zabavneje je

Objavljeno 14. junij 2020 22.10 | Posodobljeno 14. junij 2020 22.10 | Piše: Mateja Blažič Zemljič
Ključne besede: šport odnosi

S partnerjem ali prijateljico je bolj zabavno vaditi; s športom v dvoje ne krepite le moči in pridobivate kondicije, ampak tudi izboljšujete odnose.

Bolj pripravljen kolesar naj vozi spredaj, saj s tem olajša vožnjo zadnjemu. FOTO: Guliver/Getty Images
Psihologi pravijo, da je skupna vadba lahko pomemben motivator. Če vadi tudi partner ali prijateljica, namreč ne boste želeli zaostajati za njim ali njo. To vam lahko še posebno pomaga na začetku, ko se vam ne ljubi ali ste manj razpoloženi za šport.
Pa se lahko med vadbo tudi spremo? Seveda, če si zastavimo različne cilje in se o njih ne pogovorimo. Tako je lahko eden nadvse zadovoljen s treningom, drugi pa caplja za njim ali se preobremenjuje, da ga dohaja. Zato se že vnaprej pogovorite, kaj pričakujete – morda želi eden resen trening, drugi pa bi se rad med vadbo pogovarjal? Dobro je, da vnaprej razjasnimo pričakovanja in sprejemamo kompromise. Nič ni narobe, če se dogovorite, da v prvi polovici vadite skupaj, v drugi pa na primer hitrejši teče naprej ali naredi dodatne vaje. Tako skupno športno udejstvovanje pomaga utrditi odnos in ima s tem še dodatne prednosti. Skupni cilji so namreč še kako dobrodošli v vsakem odnosu, poleg tega npr. partnerju ni treba pojasnjevati, zakaj je spet dve uri v telovadnici. Par se zabava, hkrati pa preživlja čas skupaj in naredi nekaj zase. In to pri več športih tudi ob ohranjanju medsebojne razdalje.

Nujni kompromisi

image
Hitrejši tekač naj tek podaljšuje za nekje 100 metrov. FOTO: Guliver/Getty Images
Ne gre le za to, da je smiselno uskladiti kondicijo udeležencev, ampak tudi za to, da gre ženskam pri športu bolj za sproščanje stresa, oblikovanja postave in zdravje, moški pa si od vadbe želijo tekmovalnosti, dosežke in rekorde, pojasnjujejo športni psihologi. Kako lahko torej sklenete kompromise?

Morda želi eden resen trening, drugi pa bi se rad med vadbo pogovarjal; o pričakovanjih se dogovorite vnaprej.


Če želi on dirjati naprej in je prehiter za vas, že na začetku zastavite skupne osnovne treninge, kar vam bo prihranilo veliko stresa. Če mu ni dovolj, lahko še vedno teče krog več in stopnjuje tempo, hkrati pa naj dela za moč in rekorde, kadar vas ni zraven. Pri teku in različnih stopnjah telesne pripravljenosti priporočamo vadbo na stadionu. Bolj pripravljen tekač lahko teče na zunanji strani, počasnejši pa na notranji ter tako prihrani nekaj kilometrov.

Če se ne moreta dogovoriti o vrsti športa, sklenita kompromis, na primer odkolesarita do plezalne stene. Če sta različno pripravljena pri več športih in v katerem celo začetnika, se dogovorita za vadbo trener-učenec. Prihodnjič zamenjajta šport in z njim vlogi.

Različna pripravljenost

image
Psihologi pravijo, da je plezanje močna preizkušnja zaupanja med dvema. FOTO: Guliver/Getty Images
Tenis je super šport, a če igrata začetnik in uigran tenisač, naj bo igra pravična. Izenačite moči tako, da ima začetnik začetno prednost ali boljši tenisač levičar igra z desno roko. Na ta način boste preprečili obupavanje in spore, poleg tega pa se naučili upoštevati šibkosti drugih.

Temperature so prijazne do kolesarjev, a tudi pri tem je lahko težava v različni stopnji telesne pripravljenosti para. Toda tudi ta šport skriva trik, ki bo izravnal to oviro: bolj pripravljen kolesar naj vozi toliko spredaj, da bo partner v zavetrju. S tem namreč prihrani 40 odstotkov potrebne moči. Druga možnost je, da močnejši vzame nahrbtnik in s tem poveča napor.

Pri plezanju se učite brezpogojnega zaupanja, ki vam lahko pride prav tudi sicer v življenju.


Temelj skupnega teka je skupna proga. Toda kaj hitro se pokaže glavna slabost – neenaka telesna pripravljenost. Da se ne bi preobremenili ali se zaradi prilagajanja počasnejšemu polenili, si lahko pomagamo s trikom. Medtem ko prvi tekač teče s svojim običajnim vzdržljivostnim tempom, ki ga še zmore, hitrejši podaljšuje tek za nekje sto metrov. V premoru med tekom počasnejši dohiti hitrejšega. Tako niste pritrjeni na tekaškega partnerja, a kljub temu skupaj dosegata cilj.

Tudi plezate lahko. Ta šport krepi telesne mišice, pogum in (samo)zaupanje: če plezate v paru, se ustvari posebno močno zaupanje med vami in partnerjem. Medtem ko se eden vzpenja, mu drugi zagotavlja zaščito. Sodelovanje prinaša rezultate, poleg tega se učite brezpogojnega zaupanja, ki vam lahko pride prav tudi sicer v življenju.




Deli s prijatelji