VITAMIN

Naravni viri folne kisline

Brez pomoči dodatkov prehrani je lahko zaužijete dovolj.
 
Fotografija: Med bogate vire folne kisline sodi tudi špinača. FOTO: Thinkstock
Odpri galerijo
Med bogate vire folne kisline sodi tudi špinača. FOTO: Thinkstock

Folna kislina ali vitamin B9 je zlasti pomembna v prehrani nosečnic in žensk, ki se trudijo zanositi. Pomaga tudi v zaščiti pred slabokrvnostjo in spodbuja absorpcijo hranljivih snovi iz hrane, skrbi za jetra in ledvice, varuje pred rakom dojk ter ščiti pred boleznimi črevesja, pljuč in možganov. Če ga primanjkuje, ga je mogoče dovajati s primernimi dodatki, obstajajo pa tudi živila, ki so bogata z njim. Prehranska strokovnjakinja Alex Caspero navaja, kje je tega vitamina, ki bi ga dnevno moralo telo dobiti do 400 mikrogramov, največ.

Stročnice

Grah, fižol, leča, čičerka in druge stročnice so najboljši naravni vir folne kisline. Pol skodelice (120 gramov) katere koli od njih telesu zagotavlja dnevno priporočeno količino omenjenega vitamina, ob tem pa še beljakovine, vlaknine, sestavljene ogljikove hidrate in železo. Poleg tega imajo nizek glikemični indeks in dolgo ohranjajo občutek sitosti.

Špinača

V prgišču surove špinače je 85 mikrogramov folne kisline, kar znaša približno 15 odstotkov priporočenega dnevnega vnosa. S špinačno solato, prilogo, juho ali z dodajanjem špinače sadnemu zmešku je tako mogoče povečati količino tega vitamina, hkrati pa telesu dovajati še antioksidante, kot sta betakaroten in lutein, ki varujeta pred rakom.

Brokoli

Znan je kot superživilo in je poln antioksidantov, ki pomagajo pri obnovi celic, varujejo pred oksidativnim stresom in spodbujajo prebavo. Ob tem 120 gramov kuhanega brokolija vsebuje 84 mikrogramov folne kisline.

Šparglji

Ko se bodo znova pojavili na tržnici, si jih privoščite. Vsebujejo vitamine A, C in K, 200 gramov špargljev pa vsebuje tudi 70 mikrogramov folne kisline.

Avokado

So bogat vir zdravih maščob, v 150 gramih pa je 54 mikrogramov folne kisline, zato je z njim več kot smotrno nadomeščati druge vrste maščob in tako poskrbeti tudi za zdravje srca.

Jajca

Nizkokalorično in izjemno hranljivo živilo. Odličen vir beljakovin, vitamina D, v enem jajcu pa je tudi 24 mikrogramov folne kisline.

Kikiriki

Res je, ne potrebujete dodatnega razloga, da jih uživate, a dejstvo je, da s 120 grami v telo vnesete 175 mikrogramov folne kisline. Dober vir te so tudi lešniki, mandlji in orehi.

Izbrano za vas

Komentarji:

Izbrano za vas