REKREACIJA

Narava je budna, prebudite še telo!

Objavljeno 05. april 2020 06.50 | Posodobljeno 05. april 2020 07.08 | Piše: Ema Bubanj

Vreme nas vztrajno prepričuje, da je pomlad že tu in da je napočilo tudi obdobje, ko na prostem najbolj uživamo: ste že obuli superge in prebudili telo ali še vedno omahujete?

Hoja je odlična, s palicami pa je še boljša! FOTOGRAFIJE: Guliver/Getty Images
Narava se prebuja, upamo, da tudi vi. Če se niste vso zimo zmerno gibali in skrbeli za ustrezno telesno vzdržljivost, je skrajni čas, da zakorakate na prosto, zadihate s polnimi pljuči in telo pripravite na (še) toplejše obdobje leta ter daljše dneve. Če vas tveganje za okužbo z novim koronavirusom ni potisnilo v samoizolacijo, obujte superge in se podajte v zeleno naravo, če pa ste morda primorani nekaj časa živeti odmaknjeno od preostalega sveta, najdete nasvete za telo in duha v okvirčku.

Začnite s hojo, nadaljujte počasi

image
Mnogi pozimi niso opustili rekracije, zato bodo spomladi le še stopnjevali vadbo.
Minuli teden smo pisali o spomladanski utrujenosti, ki je pri mnogih že potrkala na vrata in jim odvzela še zadnje atome moči, tako se jim vsaj zdi, čeprav pomlad uradno še ni nastopila: a malodušju in otopelosti se je treba odločno upreti in narediti korak naprej ter dokončno zaloputniti vrata zimi (ki to sploh ni bila), svetujejo strokovnjaki. Vendar postopoma, kajti poškodbe se ob preveliki vnemi, če vas je ta morda že zagrabila, prikradejo iznenada, okrevanje pa je lahko dolgotrajno, zato se za začetek, če ste pozimi mirovali, odpravite na: sprehod. Hoja je nedvomno najpreprostejša in najcenejša vadba ter zagotovo tudi ena najprijetnejših in najbolj družabnih rekreativnih dejavnosti. Primerna je za vse starosti in (skoraj) vse vremenske razmere, je izjemno učinkovita, ne obremenjuje sklepov, možnosti za poškodbe so zanemarljive. Začnite s 15 minutami na dan in izziv vsakokrat podaljšajte za pet minut. Več ko hodite, bolj zdravi boste, hojo pa lahko vključite v vse sfere svojega življenja, denimo, sprehodite se do službe, trgovine, prijateljev, seveda je za večjo oddaljenost priporočljivo tudi kolo.

Ne pozabite na raztezanje
Raztezanje telesa zmanjšuje verjetnost poškodb, blaži bolečine v mišicah, ki se lahko pojavijo dan po vadbi, dolgoročno pa spodbuja gibčnost. Po vsakem podvigu si vzemite nekaj minut za raztezanje in se posvetite predvsem mišičnim skupinam, ki so bile med vadbo najbolj obremenjene. V vsakem, rahlo bolečem položaju vztrajajte deset sekund.

In ko je telo pripravljeno za naslednji izziv, lahko vsakdanjo hojo nadgradite z nordijsko različico. Dodajte torej palice in poudarite gibanje zgornjega dela telesa, tako boste vključili vse mišične skupine. Nordijska hoja je odlična za povečevanje vzdržljivosti in koordinacije gibov, obenem pa je nadvse primerna za okrevanje po poškodbah. Za dodaten izziv (in ob ustrezni pripravljenosti) lahko hojo z ravnine prenesete tudi v hribe, a ne pretiravajte z vzpenjanjem! Posebno pozornost namenite obutvi: za nižje vzpone zadostujejo kakovostne superge, za večje izzive pa si izberite čevelj z ustrezno oporo za gležnje. Ne pozabimo na pijačo in kakšen prigrizek, rezervna oblačila in kremo s sončnim faktorjem! (Pa tudi snežne razmere velja zavoljo muhastega vremena še naprej spremljati.)

Tudi v izolaciji vadba!
Vas je strah pred novim koronavirusom potisnil v samoizolacijo in ste ujeti med štirimi stenami? Zdaj je še pomembneje, da poskrbite za svoje telo: tudi doma lahko opravite vaje za raztezanje in moč, tudi kakšno kapljo znoja lahko potočite, če se le potrudite. Če je zagrizeni Kitajec zmogel v svojem stanovanju preteči maraton, bo nedvomno tudi vam vsak dan uspelo opraviti vsaj polurno kakovostno vadbo. In kaj vse lahko počnete? Če imate kakršno koli telovadno napravo, je težava tako rekoč rešena: sobno kolo, denimo, je odlična oblika rekreacije in ne samo izhod v sili. Z njim lahko uspešno ohranjate in celo krepite vzdržljivost ter mišice, če pa se želite samo ogreti za nadaljnjo vadbo, ste pripravljeni že po nekaj minutah. Če naprave ni, boste pač morali improvizirati: tek na mestu ali poskoki so lahko neverjetno zahtevni, če jih ne podcenjujemo! Če se v kakšnem kotičku skriva kolebnica, je lahko vaša vadba tako rekoč popolna. Počepi, trebušnjaki, sklece ... Vaj ne primanjkuje, če najdete še kakšno utež ali poprimete za plastenko vode, lahko prebudite tudi bicepse in tricepse na rokah. Če je plank za vaš še neznanka, je zdaj prava priložnost, da ga dodobra spoznate: položaj deske lahko izvajate nizko (na komolcih), visoko (na dlaneh) ali pa bočno (z nizko ali visoko različico), vsak dan vztrajajte pet sekund več in samoizolacijo boste zapustili izklesani! In ker se prek spleta po znanih podatkih ne moremo okužiti z novim koronavirusom, si lahko pomagamo z zakladnico videoposnetkov najrazličnejših vaj in priporočil strokovnjakov, zato izgovorov, da užaljeni obsedite pred televizorjem, ni. Razen če vam virus postreže s simptomi: takrat pa naj vajeti prek telefona prevzame zdravnik.

Slovenci veljamo za športen narod, tek pa je nedvomno v ospredju priljubljenih dejavnosti na prostem. V prihodnjih tednih bo po parkih in stezicah mrgolelo zagrizenih športnikov, ki se ali pripravljajo na kakšen tekmovalni izziv, morda celo maraton, ali pa zgolj marljivo nadaljujejo poslanstvo, ki ga letošnja mila zima pač ni zmogla prekiniti. Nemalo bo takšnih, ki bodo tekaške copate obuli prvič ali znova po dolgem času. Takšni bodite skrajno previdni, tek sprva obvezno kombinirajte s hojo in poslušajte svoje telo. Kakšen nasvet izkušenega prijatelja ali strokovnjaka ne bo odveč, na knjižnih policah ne manjka knjig z dragocenimi nasveti, s katerimi se lahko izognete poškodbi. Posvetujte se glede primerne obutve in izbire terena ter dejavnost stopnjujte počasi.




Deli s prijatelji