Predstavitvena informacija

Številne zdravstvene težave so lahko posledica pomanjkanja magnezija

Objavljeno 17. oktober 2019 09.40 | Posodobljeno 17. oktober 2019 09.41 | Piše: P. I.

Trpite za mišičnimi krči? Večina zdravnikov in farmacevtov bi vam najprej priporočila dodatek magnezija.

Pomanjkanje magnezija med drugim vodi v utrujenost, pojavijo se glavoboli. FOTO: Getty Images/istockphoto
Mnogi strokovnjaki in znanstveniki menijo, da je ta najpomembnejše hranilo za delovanje našega telesa – ne le mišic, temveč tudi drugih procesov v telesu. Pomemben je za proizvodnjo energije, uravnavanje živčnega sistema, delovanje srca, zmanjšanje utrujenosti in izčrpanosti, normalno psihološko delovanje, ohranjanje zdravih kosti in zob; prispeva tudi k ravnovesju elektrolitov.

Koliko magnezija potrebujete
Po priporočilih strokovnjakov je dnevni vnos magnezija za odrasle osebe 350–400 mg. Potrebe po njem se sicer razlikujejo glede na spol, starost, fizično aktivnost in zdravstveno počutje posameznika. 

Več magnezija potrebujejo predvsem:
-    starejši ljudje,
-    športniki,
-    nosečnice,
-    diabetiki,
-    ljudje, izpostavljeni stresu,
-    pacienti s srčnimi obolenji.

Pomembno je, da zaužijete dovolj magnezija
Pomanjkanje magnezija se pojavi zlasti zaradi nepravilne prehrane in dodatnih potreb po tem mineralu.
Če ga ne zaužijete dovolj, ga telo začne črpati iz lastnih zalog v kosteh, kjer ga je v telesu največ. Kosti lahko to na dolgi rok močno izčrpa. 

Pomanjkanje magnezija se največkrat kaže kot:
-    glavobol, omotičnost, vrtoglavica, 
-    mišični krči, občutek gluhosti mišic,
-    utrujenost, padec koncentracije,
-    živčnost, nervoza,
-    motnje v ritmu delovanja srca.

Zaradi pomembne vloge magnezija mnogi znanstveniki njegovo pomanjkanje poleg slabega splošnega počutja povezujejo tudi s tveganjem za razvoj različnih bolezni. Zato je ključno, da tako zdravi kot bolni vzdržujejo dovoljšno raven magnezija v telesu.

Kako zaužiti dovolj magnezija
Zdrava in uravnotežena prehrana ter vnos dovolj tekočine sta ključ do dobrega počutja. Dober vir magnezija so zelena listnata zelenjava (špinača), stročnice, oreščki, semena. Najdemo ga tudi v temni čokoladi oziroma kakavu. Zavedati pa se je treba, da s predelavo hrane njegova vrednost v živilih hitro pada. Če ga potrebujemo več, ga le s prehrano v telo ne bomo mogli vnesti dovolj, zato strokovnjaki priporočajo še uživanje prehranskih dodatkov. Ti se po kakovosti zelo razlikujejo, zato je pametno po nasvet stopiti v lekarno. 

image
FOTO: Vitabalans

Med kakovostnejšimi so magnezijeve tablete Magnex farmacevtskega podjetja iz Finske, kjer je proizvodnja regulirana s strogimi nacionalnimi in evropskimi merili. Magnex vsebuje 375 mg magnezija, kar zadostuje za pokritje dnevnih potreb po njem. Dodan mu je tudi vitamin B6, ki spodbuja delovanje imunskega sistema in zmanjšuje utrujenost. Magnex je na voljo le v lekarnah in specializiranih trgovinah. 

STE VEDELI?
-    Večji odmerek magnezija lahko deluje odvajalno.
-    Tudi voda vsebuje magnezij.
-    V telesu je 50–60 % magnezija v kosteh, 20 % v mišicah, 20 % v drugih mehkih tkivih.
-    Vzrok za mišične krče, ki se pojavijo med spanjem, je pogosto ravno pomanjkanje magnezija.
-    Magnex je na voljo v obliki tablet ali šumečih tablet
Deli s prijatelji