PSIHOLOGI SVETUJEJO

Spustite vse skrbi

Objavljeno 11. september 2019 21.24 | Posodobljeno 11. september 2019 21.24 | Piše: M. B. Z.

Osredotočite se na rešitve in ostanite v sedanjosti. Spremenite samo tisto, na kar lahko vplivate.

Takoj prepoznajte negativno spiralo, saj se boste pozneje težko izvili iz nje. FOTO: Guliver/Getty Images
Ste med tistimi, ki nenehno nekaj premlevajo in jih ves čas skrbi, kaj vse se lahko zgodi v prihodnosti? Če je sodelavka slabe volje, si napletete, da vas želi izriniti z vašega mesta. Če vam mož nečesa noče povedati, takoj posumite, da vas vara, čeprav v resnici samo načrtuje presenečenje za vaš rojstni dan. Skrbijo vas globalno segrevanje, recesija, pomanjkanje vode, politika, šolski in zdravstveni sistem … Torej vse.

Psihologi pravijo, da kronično pretirano razmišljanje vključuje analiziranje včerajšnjih pogovorov, tehtanje vsake odločitve ter predstavljanje najhujšega scenarija. Um nekoga, ki ima težave s tem, je kot triler, v katerem se ves čas dogaja nekaj slabega.

Strahovi, ki si jih ustvarimo v glavi, preprečujejo, da bi se nečesa lotili, in nas razburijo, tako kadar obžalujemo preteklost kot kadar pričakujemo katastrofo v prihodnosti. Nadležne navade se lahko rešite tako, da se vsakokrat jasno zavedate, kdaj ste se zapletli ter da so take misli škodljive. Osredotočite se na rešitve, ne le na tarnanje in skrbi. Spremenite tisto, na kar lahko vplivate, če na nekaj ne morete, izberite strategije preživetja in spustite skrbi. Bodite pozorni na to, kdaj zavijete v negativno miselno spiralo, saj se boste pozneje veliko težje izvili iz nje. Ne vpletajte čustev, stopite korak nazaj in poglejte dokaze, preden o čemer koli sklepate negativno. Določite si lahko tudi časovnico za razmišljanje, na primer 20 minut vsak dan. Ko čas poteče, preprosto prenehajte tuhtati. Čim pogosteje ostanite v sedanjem trenutku ter zamenjajte temo, ki si jo ponavljate v glavi, s stvarmi, ki vas zamotijo.
Deli s prijatelji