TEGOBE

Premagajte posledice spremenljivega vremena

Objavljeno 14. april 2019 19.31 | Posodobljeno 14. april 2019 20.27 | Piše: M. F.
Spremenljivo aprilsko vreme negativno vpliva na počutje in zdravje, te vplive pa je mogoče ublažiti.
Spremenljivo spomladansko vreme slabo vpliva na storilnost in koncentracijo. FOTO: Thinkstock
Po nekaterih ocenah je 30 odstotkov prebivalcev našega planeta preobčutljivih za vreme. Hitre vremenske spremembe v spomladanskih mesecih namreč za organizem pomenijo stres, na katerega se ta odzove z glavoboli, nespečnostjo, spremenljivim razpoloženjem ter s pregovorno spomladansko utrujenostjo, ki pesti domala vse.

Najhujše za kronične bolnike

Spremenljivo vreme najtežje prenašajo kronični bolniki z artritisom, revmo, astmo ter boleznimi srca in ožilja. Zanje je zlasti pomembno, da upoštevajo predpisano terapijo in se izogibajo večjim telesnim naporom ter stresnim situacijam.

Pomagajo prha in dovolj pitja

Za vse pa je priporočljiv čas za počitek in sproščanje ter prhanje z izmenično toplo in hladno vodo, ki pripomore k boljšemu krvnemu pretoku ter s tem tudi k blaženju glavobola. Obvezno je zadostno pitje, kajti prav dehidracija je eden od vzrokov za glavobol, utrujenost in slabo koncentracijo. Priporočljivi so voda in zeliščni čaji, ne pa alkoholne in gazirane pijače. Čaj iz regrata in medu odpravlja utrujenost in glavobol, čaja iz kamilice in baldrijana pa pomagata pri nespečnosti.

Dobrodošla eterična olja in bivanje v naravi

Pri zdravljenju glavobola pomaga masaža z eteričnimi olji evkalipta ali mete. Nekaj kapljic izbranega olja zmešajte z baznim (mandljevim ali olivnim) ter z mešanico masirajte čelo in vrat. Pri premagovanju utrujenosti in za dvig koncentracije je odličen zaveznik preživljanje časa na svežem zraku. Bivanje na soncu v telesu omogoča tvorjenje vitamina D, spodbuja nastajanje hormonov sreče in dobrega počutja, izboljšuje krvni pretok in prebavo ter sploh pozitivno vpliva na psihično, fizično in mentalno zdravje. Po priporočilih Svetovne zdravstvene organizacije bi morali zmerni aktivnosti pod milim nebom na teden morali nameniti vsaj 150, intenzivnejši pa 75 minut.

Vitamin C in veliko vlaknin

Pazite tudi na prehrano: izbirajte sveža, v vitaminom C bogata živila, tista, ki vsebujejo veliko železa in vlaknin, ter še enkrat: pijte dovolj tekočine.
Deli s prijatelji