ZDRAVO ČREVESJE

Prebiotiki hranijo probiotike

Objavljeno 11. september 2019 16.24 | Posodobljeno 11. september 2019 16.24 | Piše: E. B.

Bakterije, ki živijo v našem prebavnem traktu, ugodno vplivajo na zdravje posameznika: zdravo črevesno floro si lahko zagotovimo tudi s primerno prehrano.

Prebiotiki okrepijo delovanje probiotikov. FOTOGRAFIJE: Guliver/Getty Images
Nezdrave prehranske navade, ki jih ima vse več ljudi, hiter tempo življenja, pomanjkanje spanja in gibanja: vse to slabo vpliva tudi na našo črevesno mikrobioto in nas na zanemarjanje organizma opozarja z napihnjenostjo, bolečinami v trebuhu, zaprtjem, vetrovi, utrujenostjo, morebiti tudi ponavljajočimi se glivičnimi okužbami. Za ustrezno ravnovesje v našem črevesju in s tem dobro počutje ter zdravje posameznika je nujno zagotoviti probiotike, ki preprečujejo razrast patogenih gliv v črevesju, in prebiotike, ki so vir hrane probiotičnim bakterijam in jim s tem omogočajo lažje preživetje ter jim krepijo odpornost proti različnim škodljivim dejavnikom iz okolja.

Poznamo jih že dolgo

image
Z ustrezno prehrano skrbimo za zdravo črevesje.
Probiotike najpogosteje uživamo kot mlečnokislinske bakterije v sirotki, jogurtu, kefirju, surovem kislem zelju, zelnici … Zgodovina pravi, da so v pozitivnih učinkih fermentacije mlečnokislinskih bakterij (zaradi podaljšanja roka uporabnosti presežnih živil) uživali že stari Rimljani in Grki ter Egipčani, v Indiji pa so fermentirane mlečne napitke pripravljali že stoletja pred našim štetjem. Danes vemo, da so probiotiki ključni pri zdravljenju akutne driske, ohranjanju zdrave črevesne flore med uživanjem antibiotikov, med potovanji, pri krepitvi imunskega sistema, kot podpora pri kroničnih črevesnih boleznih in alergijah, ugodni so tudi pri hujšanju ter pri uravnavanju krvnega tlaka in holesterola.

image
Probiotike najpogosteje uživamo kot fermentirane mlečne izdelke.
Pravo podporo probiotikom, kot rečeno, dajejo prebiotiki, vlaknine, ki spodbujajo rast in delovanje nekaterih mikroorganizmov v črevesju in tako izboljšajo zdravje gostitelja, torej človeka. Prebiotiki med drugim ponujajo zaščito pred pojavom rakavih bolezni črevesja, povečujejo absorpcijo mineralov iz hrane, zmanjšujejo tveganje za razvoj srčno-žilnih obolenj, povečujejo občutek sitosti in pripomorejo k ohranjanju zdrave telesne teže. In katera živila jih vsebujejo? Čebula, česen, šparglji, artičoke, brokoli, zelje, cvetača, ohrovt, med, banane, krompir, riž … Skratka, za vsakogar se zagotovo najde več zdravih dobrot, za podporo organizmu pa se velja kar najbolj izogibati vnaprej pripravljeni hrani, večjim količinam sladkorja, predelanim ogljikovim hidratom in alkoholu.
Deli s prijatelji