POZOR

Pet večernih navad, zaradi katerih se redite

Objavljeno 22. april 2019 19.12 | Posodobljeno 22. april 2019 21.21 | Piše: M. F.

To, kar počnete pred spanjem, vpliva tudi na kilograme.

Večerne navade vplivajo na kilograme. FOTO: Thinkstock
Radi bi se znebili dveh, treh kilogramčkov, a ne glede na to, kako se trudite, rezultata ni. Morda tudi zato, ker ste žrtev nekaterih navad pred spanjem, zaradi katerih je zlasti trebušna maščoba tako trdovratna.

Izogibate se večerji

Morda se zdi logično, da boste, če ne boste jedli večerje, hitreje shujšali, a če si zvečer ne boste privoščili lahkega obroka, bo telo do zajtrka predolgo brez hrane in bo začelo kopičiti zaloge. Metabolizem se bo upočasnil, vi pa boste prav zato vedno slabe volje, ko boste stopili na tehtnico.

Pred spanjem popijete kozarček

Spanje in vitkost sta tesno povezana. Kajti dober spanec vpliva tudi na presnovo in na nadzorovanje lakote. In kje je tu alkohol? Alkoholne pijače so kalorične, prav tako je pod njihovim vplivom spanec rahlejši, vi se zbujate bolj utrujeni in težje se upirate prigrizkom, ki na postavo ne vplivajo najbolje.

Pozno vadite

Vadba telesu koristi, vendar se ji je dve do tri ure pred spanjem boljše izogibati. Kajti med njo v telesu naraste količina endorfinov, ti odpihnejo spanec, ki je rahlejši, vi ste zjutraj bolj utrujeni in hitro vas zamikajo pregrehe. A če to velja za intenzivno vadbo, je sprehod po večerji več kot priporočljiv.

V postelji uporabljate računalnik

In odgovarjate na elektronsko pošto, možgani se predramijo, zato težje zaspite, spanec je rahlejši, zjutraj pa ste utrujeni in se le s težavo (če sploh) še ves dan upirate mastni in z enostavnimi ogljikovimi hidrati bogati hrani.

Predolgo bedite

Pomanjkanje spanja ima več negativnih posledic na telo: zjutraj ste utrujeni, pade koncentracija in kilogrami so trdovratnejši. Dokazano je, da je pri ljudeh, ki spijo premalo, indeks telesne mase večji kot pri onih, ki si privoščijo dovolj počitka. Hkrati je pri prvih večja verjetnost sladkorne bolezni. Primerna količina spanca je tudi zaradi vitke postave nepogrešljiva.
Deli s prijatelji