ZMAGOVITO

Najboljši način za odvajanje od kajenja

Objavljeno 24. junij 2019 14.38 | Posodobljeno 24. junij 2019 15.09 | Piše: M. F.

Če razmišljate o tem, da bi se končno otresli grde razvade, spoznajte način, s katerim bodo možnosti za uresničitev namere najboljše.

V vsakem primeru je za odvajanje od kajenja treba imeti močno voljo. FOTO: Thinkstock
V grobem bi lahko metode, ki so namenjene odvajanju od kajenja, razdelili v dve skupin: hitro in postopno opuščanje tobačnih izdelkov. Katere pa so učinkovitejše? V publikaciji Annals of Internal Medicine objavljeni rezultati raziskave dokazujejo, da je najboljše hitro potegniti črto. »Čeprav je nemalo ljudi prepričanih, da je najboljši način za odvajanje od kajenja postopno opuščanje razvade, to ne drži,« je povedala Nicola Lindson-Hawley z univerze Oxford, ki je vodila študijo. »Najboljše rezultate zagotavlja drastičen ukrep, torej takojšnje prenehanje.«

Dve skupini, dve možnosti

Skupaj s kolegi je znanstvenica k sodelovanju povabila 700 posameznikov, ki so na dan pokadili vsaj 15 cigaret, a so se odločili odpovedati kajenju. Za odvajanje so imeli na voljo dva tedna. Polovica je dva tedna kadila normalno, nato pa se je odrekla cigaretam. Druga polovica sodelujočih je počasi zmanjševala število pokajenih cigaret, dokler ni po dveh tednih prižgala zadnje.

Zmagoviti oster rez 

Uspeh so izvajalci študije preverjali po štirih tednih in nato po pol leta abstinence. Ugotovili so, da je bilo po štirih tednih število tistih, ki so vztrajali, za 25 odstotkov višje v primerjavi z onimi, ki so se kajenja odvajali počasi.
Po pol leta je vztrajalo 22 odstotkov posameznikov iz prve in 15 odstotkov tistih iz druge skupine.

Obvezna močna volja

»Večina bi raje izbrala postopen način odvajanja, vendar oster rez zagotavlja boljše rezultate,« pravi strokovnjakinja. Je pa zadovoljna tudi z izkupičkom druge skupine, zato meni, da je ustrezno tudi postopno odvajanje. Je pa v obeh primerih seveda potrebna močna volja.
Deli s prijatelji