RDEČI ZAKLAD

Kako na telo vpliva rdeča pesa

Objavljeno 07. januar 2019 06.50 | Posodobljeno 07. januar 2019 07.04 | Piše: M. F.
Jesen je čas rdeče pese, ki jo je zaradi številnih pozitivnih učinkov na zdravje dobro čim večkrat umestiti na jedilnik.  
Rdeča pesa je upravičeno na seznamu superživil. FOTO: Thinkstock
Rdeča pesa je v resnici superživilo, ki pozitivno vpliva na srce, kri, mišice in možgane. V vsakodnevno prehrano jo je mogoče umestiti na številne načine, tu pa je nekaj najprepričljivejših odgovorov, zakaj se velja z njo pogostiti ob vsaki priložnosti.

Znižuje krvni tlak

Visok krvni tlak je ena največjih zdravstvenih težav v sodobnem svetu. Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije je kriv za 13 odstotkov primerov prezgodnje smrti, pri njegovem zniževanju pa pomaga rdeča pesa, saj vsebuje snovi, ki se v telesu pretvorijo v ogljikov monoksid. Ta širi krvne žile in s tem znižuje tlak. Študije so pokazale, da je za pozitivne učinke na krvni tlak dovolj na dan zaužiti 250 mililitrov soka rdeče pese ali 25 dekagramov kuhanih gomoljev. V dveh tednih vrednost krvnega tlaka tako občutno upade.

Zagotavlja energijo

Rdeča pesa širi krvne žile, kisik zato lažje prispe v tkiva organov, tudi v mišice, s tem jim zagotovi več energije ter poveča vzdržljivost, kar je ključno zlasti za aktivne športnike. Kozarec soka rdeče pese pred vadbo zagotavlja boljše rezultate. Že stari Rimljani pa so jo prav z namenom večje vzdržljivosti uživali pred seksom.

Izboljšuje delovanje možganov

Rdeča pesa telo oskrbuje s kisikom, tako pozitivno vpliva tudi na možgane in izboljšuje kognitivne funkcije ter koncentracijo.

Pomaga prebavi

15 dekagramov rdeče pese vsebuje tri grame in pol vlaknin, kar med drugim pomeni, da spodbuja prebavo, preprečuje zaprtje in manjša tveganje za nastanek hemoroidov.

Vsebuje veliko antioksidantov

Veličastna rdeča barva priča od tem, da je rdeča pesa polna naravnih barvil, ki se ponašajo z antioksidativno močjo in manjšajo tveganje za nastanek mnogih težkih bolezni, ki jih izzovejo telesna vnetja. Zlasti je bogata z belatainom, ki je v boju s prostimi radikali učinkovitejši od vitamina C.

Preprečuje slabokrvnost

Samo 240 gramov naribane ali nasekljane rdeče pese na dan je dovolj za povečanje števila rdečih krvnih telesc v krvi. Rdeča pesa pa ne vsebuje le železa. Tu je še vitamin C, ki zagotavlja boljšo absorpcijo tega vitamina.

Kako jo vključiti na jedilnik?

Iz nje lahko iztisnete sok, pripravite sadne zmeške, sveža in naribana je odlična v solati, prav tako vložena, kuhana se poda v juhe, dobrodošla je kot priloga, njene gomolje lahko spečete v pečici. Skratka neskončno možnosti za izboljšanje zdravja in počutja s tem rdečim darom jeseni.
Deli s prijatelji