ZAŠČITA

Gobe za boljši spomin

Objavljeno 12. avgust 2019 14.04 | Posodobljeno 12. avgust 2019 14.04 | Piše: M. F.

Snovi v gobah pozitivno vplivajo na možgane in s tem na kognitivne sposobnosti.

Gobe so prijazne do možganov. FOTO: Thinkstock
Pri starejših posameznikih, ki vsak teden pojedo vsaj 300 gramov gob, je polovico manjše tveganje za razvoj kognitivnih motenj v primerjavi s tistimi, ki jih ne jedo, so dokazali znanstveniki z nacionalne univerze Singapur, ki so med 2011 in 2017 spremljali vpliv tega živila na zdravje.

Močan antioksidant

Kot domnevajo, je zaslugo za to mogoče pripisati snovi ergotionein. Gre za edinstven antioksidant, ki se ponaša z veliko protivnetno močjo, človeško telo pa ga ne more proizvajati samo. »V naš organizem prihaja s hrano, bogato pa je zastopan prav v gobah,« je pojasnil Irwin Cheah z oddelka za biokemijo v omenjeni ustanovi. Ta je povedal, da se kognitivne težave v začetni fazi kažejo z blago izgubo spomina, s težavami z govorom in pomanjkanjem pozornosti.

V svojo študijo so strokovnjaki vključili sveže rjave šampinjone, bukove ostrigarje, gobe šitaki in bele šampinjone ter posušene in vložene različice omenjenih gob. V poizvedbi je sodelovalo 600 posameznikov, starejših od 60 let, med njenim potekom pa so strokovnjaki preverjali njihovo fizično zdravje ter nevrološke funkcije, s katerimi so prepoznavali znake demence in druge kognitivne motnje.

Ne le koliko, tudi kako

Že prejšnje poizvedbe so pokazale, da lahko pomanjkanje ergotioneina v telesu vpliva na pojav nevrodegenerativnih bolezni, kot je alzheimerjeva bolezen, dodatno pa se je izkazalo, da lahko določene spojine iz gob pozitivno vplivajo na sintezo in rast nevronov, bioaktivne sestavine iz njih pa pripomorejo pri zaščiti možganov pred propadanjem.
Vendar, kot opozarjajo prehranski strokovnjaki, so gobe, čeprav premorejo veliko prehransko moč, težke za želodec in težko prebavljive. V prehrano bi jih zato morali v manjših količinah vključiti večkrat tedensko in ne zgolj dvakrat ali celo enkrat, jih dodajati različnim jedem in jih vključevati v vse obroke, ne samo v glavnega.
Deli s prijatelji