DIETE

Brez viška kilogramov po koncu karantene

Objavljeno 03. april 2020 07.21 | Posodobljeno 03. april 2020 07.21 | Piše: An. A.

Ker smo manj aktivni, ne potrebujemo toliko hrane kot sicer; jejte stročnice, sveže sadje in zelenjavo, namesto piškotov in čokolade suho sadje.

Obroki naj bodo lažji, pretežno zelenjavni. FOTOGRAFIJI: Guliver/Getty Images
V trenutni situaciji, ko smo doma, hladilnik in shramba sta lepo založena, časa za pripravo hrane je dovolj, kavč izjemno vabljiv, gibamo pa se tako rekoč nič, ni nič nenavadnega, da počasi nabiramo dekagrame oziroma kilograme. Kako si organizirati vsakdan, da ne bomo imeli po koncu karantene preveč maščobnih zalog, predvsem pa, da si med trenutnimi izrednimi razmerami z nezdravo hrano ne bomo načeli imunskega sistema?
image
GETTY IMAGES/ISTOCKPHOTO Če ne marate vode, si skuhajte vrč čaja, ki mu lahko dodate limono.

V obdobju, v katerem smo manj aktivni, potrebujemo manj hrane kot sicer, zadostovali bodo trije obroki na dan, med katerimi naj ne bo prigrizkov, (pozen) zajtrk, kosilo in večerja naj si sledijo na približno štiri ure. Ne smemo pozabiti na tekočino, kajti če so sluznice izsušene, je naša imunska zaščita manj učinkovita. Če se šele popoldne spomnimo, da pravzaprav še nismo pili, si naslednji dan že zjutraj v vrč natočimo vodo ali čaj, vanj stisnemo limono, in ga postavimo na pult; vsakič ko gremo mimo, si ga malce natočimo in spijemo, idealno bi bilo, če bi bil vrč pred kosilom prazen in bi natočili še enega.
Prehrana naj bo uravnotežena, da se bomo preskrbeli z vitamini in minerali.


Pri vseh obrokih zaužijemo nekaj sadja ali zelenjave, najbolje sveže; v zadnjem obdobju je precej ponudnikov t. i. zelenih zabojčkov, ne pozabimo, da naj bo predaja brezkontaktna, alternativa je zamrznjena ali vložena, pa tudi trgovci so odgovorili na povpraševanje in se dodobra založili. Pri tem je nujno vsaj tedensko načrtovanje obrokov, da se čim redkeje odpravimo v trgovino.

Zdaj je še bolj kot kdaj prej pomembno, da je prehrana uravnotežena, da torej ne izključujemo določenih prehranskih skupin, in podprta z vitamini in minerali. Na jedilnik uvrstimo stročnice, saj so dober vir prehranskih vlaknin, poleg tega so hvaležne za shranjevanje in vsestranske pri pripravi obrokov, lahko jih damo v enolončnice, iz njih pripravimo namaze.
Ko nas napade želja po sladkem, spijmo kozarec tekočine, in če še ne mine, posezimo po suhem sadju; količinsko z njim ne pretiravamo, a pregnalo bo potrebo po piškotih, biskvitu in preostalih slaščicah – za pripravo katerih imamo ravno zdaj čas!
Če je sluznica izsušena, je naša imunska zaščita manj učinkovita.


Suhe marelice, rozine, suhe slive, fige, datlji nas bodo oskrbeli tudi z nekaterimi ključnimi vitamini in minerali.
Ob vsem tem ne pozabimo na aktivnost, seveda v okviru vladnih zapovedi; tudi v stanovanju se da vaditi, treba je le začeti in vztrajati, kajti neaktivnost dokazano slabi imunski sistem in prinaša slabše počutje. In tega si v trenutnih razmerah vsekakor ne želimo. 




Deli s prijatelji