ČUDEŽNO ŽIVILO

Za zdravje in lepoto

Objavljeno 14. avgust 2019 10.57 | Posodobljeno 14. avgust 2019 10.57 | Piše: U. S.

Paradižnik je bogat z vitamini C, skupine B, A ter slavnim likopenom, ki je pomemben pri preprečevanju karcinoma; ima veliko antioksidativno moč, je čistilec organizma.

Majhni, veliki, okrogli, podolgovati, zeleni, rumeni, rdeči ... FOTO: Guliver/Getty Images
Čeprav lahko paradižnik v trgovinah in na tržnicah kupimo tako rekoč vse leto, ga je najbolje uživati, ko je njegov čas. In to je zdaj. Le tako namreč v resnici uživamo v vseh njegovih blagodatih. Paradižnik je priljubljena zelenjava (v resnici je sadež), obstaja mnogo vrst, ki se razlikujejo po obliki, barvi in velikosti – od povsem majhnih, okroglih paradižnikov prek živo rumenih in podolgovatih vrst do zelenih, ki jih radi uporabljajo v južnoameriški kuhinji. Užiten je samo plod, listi vsebujejo toksične alkaloide.

Je izvrsten vir biotina, vitamina skupine B, ki je odgovoren za proizvodnjo energije, zdravje kože in funkcioniranje živčnega sistema. Vsebuje tudi vitamin K, ki je pomemben za zdravje kosti. Kdor trpi zaradi migrene, lahko poskusi s paradižnikom: riboflavin (vitamin B2), ki ga je obilo v njem, se je izkazal za učinkovitega v blaženju tovrstnih napadov. V njem je tudi krom, pomemben za diabetike, saj skrbi za ohranjanje primerne ravni sladkorja v krvi.
Uživanje paradižnika lahko niža tveganje nastanka raka, za še večjo učinkovitost mu dodajte malo oljčnega olja.
image
FOTO: Guliver/Getty Images

Ne glede na to, ali jemo surovega ali kuhanega, kot juho ali omako, uživanje paradižnika pomeni korak k boljšemu zdravju. To potrjujejo tudi znanstveniki, ki so proučevali likopen, karotenoid, ki je v paradižniku in vseh njegovih izvedbah. Potrdili so že, da je razpoložljivost likopena večja v predelanem paradižniku, torej kuhanem ali pečenem, ki mu dodamo malo olja, najbolje oljčnega. Njegova absorpcija je namreč lažja s pomočjo maščobe. Likopenu, ki so ga preučevali tudi na ljudeh, so dokazali zaščitno vlogo pred karcinomom, zlasti na prostati, dojkah, pljučih. Deluje antioksidativno in varuje celice pred škodo zaradi prostih radikalov, kar je pomembno tudi pri preprečevanju bolezni srca. Ljudje, ki jim preti ateroskleroza, naj zato paradižnik uvrstijo na svoj jedilnik: bogat je s kalijem, niacinom, vitaminom B6 in folno kislino, vse to pa prispeva k zdravju srca in ožilja, naj gre za nižanje holesterola ali krvnega tlaka. In še: ker ima 100 gramov paradižnika le 14 kcal, se ga le najejte. Lepota prihaja iz obilice dragocenih hranil, ki jih skriva plod: ta deluje blagodejno na kožo, oži pore ter hladi obraz, čisti akne. Za takojšnji učinek sadež podrgnite po obrazu, koži boste vrnili lesk. 
Deli s prijatelji