OBRATI

Veliki bavarski kupe (FOTO)

BMW 420 xdrive gran coupe pritegne voznika, uporaben je v družinske namene.
Fotografija: Avtomobil, ki se pelje zelo dobro. FOTOGRAFIJI: Jan Jolič Lieven
Odpri galerijo
Avtomobil, ki se pelje zelo dobro. FOTOGRAFIJI: Jan Jolič Lieven

Model, ki je na sredini prodajne palete slavne bavarske avtomobilske hiše, razumljivo sproža nekaj polemik med ljubitelji znamke. Je kot običajen BMW serije 4 coupe, a kot pove že ime, je nekaj več.

Velik avtomobil

BMW serije 4 gran coupe je velik avtomobil: 4,8 m je dolg in 1,85 m širok brez ogledal. Kljub temu je videti nizek, kot da komaj čaka na asfaltne ovinke. Ima enako osnovo kot serija 3, za katero velja, da je odličen izdelek. Ampak vse serije 4, tudi gran coupe, imajo širši kolotek in daljše medosje od trojke. Kar pomeni več oprijema na cesti in lepšo držo.

Vse izvedbe tega modela imajo vzdolžne sprednje motorje in 8-stopenjske samodejne menjalnike. Gran coupe 420d je mogoče imeti s pogonom na zadnji kolesni par ali, da bi ukrotili njegov veliki navor, s štirikolesnim pogonom. Motor s prostornino dva litra je med najbolj uglajenimi predstavniki dizelske vrste. Njegovo delovanje je komaj slišno, ima dovolj moči (140 kW ali 190 KM), dober navor (400 Nm pri 1750 vrt./m), tudi nizko porabo (na testu 5,7 l/100 km).

Izvrsten pogon

Samodejni menjalnik je zelo dodelan, točke prestavljanja so nastavljene harmonično, nikoli se ne zgodi, da bi bil v nepravi prestavi ali da bi deloval neodločeno, ne glede na vozni program. Krmiljenje je odločno in natančno, oprijem koles pa vseskozi močan, seveda tudi zaradi izvrstnega štirikolesnega pogona. Štirica je tesno vzmeten avtomobil, ki ima rad gladke ceste.

Pri nizkih vrtljajih se avto vozi mehko. Ob dodajanju plina menjalnik pametno prestavi navzdol: ko se številčnica zavihti v srednje območje vrtljajev, je z navorom motor pripravljen za odločen pospešek do rdečega območja vrtljajev, kamor vleče kot katapult. Od 0 do 100 km/h zmore v 7,6 s in lahko drvi s končno hitrostjo 233 km/h.

Sedež je pravi za voznika.
Sedež je pravi za voznika.

Dobra oprema

V testnem vozilu je bilo veliko asistenčnih sistemov, ki so se izkazali. Kakovost materialov je zelo dobra, izvrsten modul za upravljanje vseh možnosti instrumentalne plošče pa prispeva k razumevanju občutka inženirske globine. Voznikov sedež je v dobrem smislu športen. V drugem delu kabine prostor za glavo in noge ni prav velikodušno odmerjen za visoke ljudi. Prtljažnik ima uporabnih 470 litrov (coupe 440). Cena za osnovni dizel s štirikolesnim pogonom znese 54.000 evrov, testni avto je zahteval več kot 70 tisočakov. Veliko za osnovni model s petimi vrati, je pa res, da je že osnovna oprema zelo solidna.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije