TEST

Slovenska viceprvakinja

Karavanska izvedenka kie ceed v varčni dizelski različici je kot nalašč za dolge družinske izlete; prtljažni prostor ponudi vso praktičnost in prilagodljivost karavana.
Fotografija: Kia ceed sportswagon bo marsikoga navdušila z videzom. FOTOGRAFIJE: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Kia ceed sportswagon bo marsikoga navdušila z videzom. FOTOGRAFIJE: Aljaž Vrabec

Žirija izbora slovenski avtomobil leta 2019 je Kijin model ceed, ki se bori za tržni delež v zelo konkurenčnem t. i. golfovem razredu, na letošnjem januarskem izboru uvrstila na drugo mesto. Med zmagovalcem in drugouvrščenim avtomobilom so odločale malenkosti, in tisti, ki se odloči za katerega od ceedov, bo gotovo zadovoljen. Za družinsko uporabo je vsekakor primernejši slabih 30 centimetrov daljši karavan ceed sportswagon, ki smo ga preizkusili tudi na uredništvu.

Bogata oprema

Testni ceed SW je imel pod pokrovom močnejši 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki razvije največjo moč 100 kilovatov; poleg njega obstaja šibkejša različica dizelskega agregata. Opremska raven testnega vozila GT-line je prinesla bogato opremo z nekaterimi športnimi elementi, kot so v usnje odeti športni volan oblike D in kovinske stopalke. Oprema GT-line prinaša tudi nekaj udobja: od samodejne dvopodročne klimatske naprave do infozabavnega sistema z navigacijo. Pozimi bo prav prišlo ogrevanje volanskega obroča in sprednjih sedežev, bi si pa želel, da bi bila tkanina sedežnih prevlek prijetnejša na otip. A kljub temu se dobro sedi, saj dajejo telesu ustrezno oporo – tudi med dinamično vožnjo skozi ovinke. Udobja je dovolj tudi za potnike na zadnji klopi.

Varčna duša

Dobro se sedi tudi zadaj.
Dobro se sedi tudi zadaj.
Dizelski motor v ceedu prinaša na eni strani živahne odzive na voznikove ukaze, na drugi pa nizko porabo, kar je že od nekdaj odlika tovrstnih motorjev. Če prevozite veliko kilometrov, je dizel vsekakor prava izbira, v nasprotnem primeru je dobra izbira 1,4-litrski turbobencinar. Šeststopenjski ročni menjalnik je presenetil z natančnim in hitrim prestavljanjem, a za več udobja in brezskrbnosti bi doplačal 1500 evrov za samodejni 7-stopenjski menjalnik.

Vožnja s ceedom bo marsikomu v užitek, saj se avtomobil dobro drži ceste in je vozniško orientiran. K dobri legi pripomoreta izboljšano vzmetenje in podvozje. Svoje prispeva tudi Kijin pomožni stabilnostni program VSM, ki omogoča vgradnjo vektorskega navora s tehnologijo zaviranja.; ta inteligentno zavira notranji kolesi, s čimer zmanjša podkrmarjenje v ovinkih.

Elektronski pomočniki

Testni ceed je bil opremljen s številnimi sodobnimi vozniškimi pripomočki, vključno s sistemom za preprečevanje naleta, sistemom za aktivno ohranjanje voznega pasu, nadzora mrtvega kota ob vozilu itd. Radarski tempomat je rezerviran za vozila s samodejnim menjalnikom, pri katerih pride ta funkcija najbolje do izraza.

Notranjost je sodobna in udobna.
Notranjost je sodobna in udobna.

Prtljažni prostor ponudi vso praktičnost in prilagodljivost karavana: prtljažni prostor v osnovi meri 625 litrov, kar je 97 litrov več kot pri predhodniku. Dno je dvojno in ravno – tudi ko zložimo naslone zadnje klopi. Ta je deljiva v razmerju 40 : 20 : 40, in ko jo podremo, dobimo 1694 litrov prostora za prtljago. V dvojnem dnu prtljažnega prostora je še nekaj praktičnih predalov za drobnarije. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije