TEST

Pariško limuzinsko udobje

Objavljeno 11. marec 2020 14.32 | Posodobljeno 11. marec 2020 14.32 | Piše: Blaž Kondža

Preizkusili smo Renaultovo poslovno limuzino talisman z najzmogljivejšim bencinskim agregatom; s turbinskim polnilnikom razvaja z izdatnim navorom pri nizkih vrtljajih.

Notranjost izvedbe initiale paris je elegantna in diši po prestižu. FOTO: Blaž Kondža
Renaultov talisman, ki je na voljo v limuzinski in dražji karavanski različici grandtour, je zrel avtomobil, saj je na trgu že več let. To se mu pozna predvsem po manku nekaterih najsodobnejših varnostnih sistemov. Vseeno sta njegova zunanja podoba in notranjost še vedno atraktivni. Zadnja vest iz Renaulta napoveduje prihod prenovljenega talismana, ki pa bo ohranil marsikatero potezo aktualnega modela. Morda je to tudi priložnost za ugoden nakup talismanov iz zaloge.

Initiale paris za najzahtevnejše

Najprestižnejše izvedbe renaultov že dlje nosijo ime initiale paris in takšno je imel tudi testni talisman. Notranjost testnega vozila se zelo očitno spogleduje s prestižem in v mnogo pogledih ji to uspeva. Tu so tako usnjeni kot leseni dekorativni elementi. Talismanovi sprednji sedeži so v izvedbi initiale paris pravi pravcati v usnje odeti fotelji, ki med drugim obvladajo različne masaže, pozimi gretje in poleti hlajenje – obakrat z dvostopenjsko nastavljivo. Če doplačamo 300 evrov za zimski paket, smo deležni še pranja žarometov in ogrevanega volanskega obroča, a ta se je za moj okus preveč segrel in kmalu spominjal na vroč krompir, ki ga ne želite imeti v rokah. Zelo natančno oko bo kljub usnju in na videz žlahtnim dekorativnim materialom opazilo tudi kakšno malenkost, ki pokaže, da so varčevali. Predvsem sredinska konzola ima za moj okus kanček preveč trde plastike.

Zelo živahna konjenica

image
Opazni napisi Initiale (Paris) poudarjajo, da se vozimo v najprestižnejšem talismanu. FOTO: Blaž Kondža
Testni talisman je bil opremljen z najzmogljivejšim bencinskim agregatom v ponudbi – 1,8-litrskim štirivaljnikom, ki razvije največjo moč 165 kilovatov (225 konjev). Ker ima turbinski polnilnik, razvaja tudi z izdatnim navorom pri nizkih motornih vrtljajih. Motor je na voljo zgolj s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. Med vožnjo se je izkazalo, da odnos med motorjem in menjalnikom ni najbolj harmoničen. Pričakovali bi, da bi menjalnik hitreje preklopil v višjo prestavo in tako poskrbel za še bolj gladko vožnjo. Ta grobi odnos se še posebno pokaže pri hladnem motorju. Na tem mestu zapišimo še, da se testirana bencinska različica talismana z letošnjo pomladjo umika s slovenskega trga, a če bi se zanjo vseeno odločili, jih imajo še nekaj v zalogi.

Prtljažni prostor meri 608 litrov in ga je mogoče povečati z zlaganjem naslonov zadnje klopi.

Udobje vožnje

image
Dnevne led luči svetijo tudi zadaj; sprednji led žarometi dobro opravijo svojo nalogo. FOTO: Blaž Kondža
Testni talisman je imel vgrajeno nastavljivo blaženje, tako da smo lahko izbirali med mehkejšo in tršo vožnjo. Največ udobja ponudi vozni program comfort, najbolj čvrst odziv pa da športni program. Podvozje se nam je na slabi cesti zdelo relativno glasno, zato pa smo bili zelo navdušeni nad štirikolesnim krmiljenjem 4control, zaradi katerega je bil avtomobil v urbanem okolju okreten kot mestni malček, na vijugastih podeželskih cestah pa je imel zelo nevtralno lego in ga je bilo užitek dinamično peljati.

Center zabave

Osrednji zaslon tabličnih mer je nekakšno talismanovo upravljavsko središče, prek katerega upravljamo infozabavni sistem (ki se mu že poznajo leta), vozne programe, klimatsko napravo, navigacijo in še kaj. Na srečo pri talismanu nismo odvisni le od zaslona na dotik, ampak je tu še vrtljivi upravljalnik na sredinski konzoli, s katerim lahko intuitivno upravljamo funkcije na zaslonu. Vseeno bi si za nekatere osnovne funkcije želeli kakšno stikalo več.

Prostor tudi za televizor

image
Renaultov talisman je zaradi svojega udobja rojen za dolga potovanja. FOTO: Blaž Kondža
Poslovni limuzini pristaja tudi prostoren prtljažni prostor, ki pri talismanu meri 608 litrov. Nasloni zadnje klopi so zložljivi v razmerju 60 proti 40, zato lahko v talismana brez težav naložiš tudi 50-palčni televizor. Četudi zlaganje naslonov ustvari stopnico v dnu prtljažnika. Samo gumb za odpiranje prtljažnika je na zelo nenavadnem mestu – če ne veš, kje iskati, boš ponoči težko odprl pokrov prtljažnega prostora.

Glede na to, da je avtomobil namenjen potovanjem, sem pogrešal večjo posodo za gorivo, ki bi ponudila več avtonomije, kot jo je testni talisman. Enainpetdeset litrov je pri povprečni porabi 8 litrov na 100 prevoženih kilometrov, kot nam jo je pokazal potovalni računalnik na testu, enostavno premalo.

Celotno izkušnjo talismanove vožnje skazi delovanje aktivnega tempomata, ki ima po naši oceni preozek hitrostni razpon delovanja – od 50 do 140 km/h – in, kar je morda še bolj zoprno, ne zna ustaviti avtomobila. Večkrat smo že zapisali, da je tu konkurenca boljša.

Renault talisman Initiale Paris TCe 225 EDC

Motor: štirivaljni bencinski motor
Gibna prostornina: 1798 ccm
Največja moč: 165 kW (225 KM) pri 5500 vrt./min
Največji navor: 300 Nm pri 2000 vrt./min
Pogon: na sprednji kolesi, 7-stopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama
Masa praznega vozila: 1487 kg
Mere (D/Š/V): 4894/1868/1463 mm
Medosna razdalja: 2808 mm
Prostornina prtljažnika: 608–1022 l
Posoda za gorivo: 51 l
Najvišja hitrost: 240 km/h
Pospešek od 0 do 100 km/h: 7,4 s
Poraba goriva: 7,6–8,4 l/100 km
Izpust CO2: 172–190 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija
Maloprodajna cena: 36.990 evrov (testni 38.590 evrov)
Euro NCAP: *****




Deli s prijatelji