ZA VOLANOM

Ko gre mustang na elektriko

Fordov mach-e oblikovno spominja na tekmece in skoraj nič na svoje predhodnike.
Fotografija: Mach-e je popolnoma drugačen od močnih, bencinsko hrumečih
prednikov, ki so postali ikona. FOTOGRAFIJI: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Mach-e je popolnoma drugačen od močnih, bencinsko hrumečih prednikov, ki so postali ikona. FOTOGRAFIJI: Aljaž Vrabec

Mach-e je najmodernejši mustang, ki je v svojem bistvu popolno nasprotje močnih bencinsko hrumečih (osemvaljnih) prednikov, o katerih sanjajo v ZDA in še marsikje. A je 4,71 metra dolgi mach-e hkrati precej podoben tekmecem – ima obliko športnega terenca. Da gre vseeno za mustanga, najbolj potrjujejo logotip, spredaj spuščeni pokrov motorja in zadaj luči. Vse skupaj deluje, kakor da so suvu preprosto nadeli najbolj izrazite mustangove elemente.

Armaturna plošča skorajda nima fizičnih stikal. 
Armaturna plošča skorajda nima fizičnih stikal. 

Avto nima izpušnih cevi, a je pri najboljšem opremskem paketu GT zraven hrumeč zvok motorja. Nima niti kljuk. Voznik lahko vozilo odpre brez ključa s PIN-številko na vratih ali pa s pritiskom na majhno stikalo na vratih, če ima ključ v žepu.

Skoraj brez fizičnih stikal

V notranjosti pozornost pritegnejo zelo dobri materiali. Armaturno ploščo so precej prečistili, saj se vse dogaja na 39,3-centimetrskem pokončnem zaslonu na dotik, na katerega se uporabnik hitro navadi. Pred voznikom je še manjši zaslon z digitalnimi merilniki. Tam ni ravno veliko podatkov, a če smo odkriti, kaj drugega voznika električnega avtomobila sploh zanima poleg dosega in napolnjenosti baterije?

Težko je spregledati še veliko panoramsko steklo, ki ima takšno zaščito, da poleti brani potniško kabino pred vročino, pozimi pa preprečuje odtok toplote. Mach-e ima dva prtljažnika: zadaj za 402 litra, spredaj za 81 litrov.

Eden ali dva elektromotorja

Mach-e ima baterijska sklopa, ki omogočata precejšen doseg. Manjša baterija ima kapaciteto 75,7 kWh (487 kg), večja 98,7 kWh (596 kg). Na voljo je z enim ali dvema elektromotorjema, od česar je odvisen tudi pogon, v vseh primerih pa je menjalnik samodejni. Kombinacij je več. Pri enem motorju in manjši bateriji je moč avtomobila 269 konjev (198 kW), z večjo baterijo pa 294 konjev (216 kW). Če izberete dva motorja, je moč pri manjši bateriji 269 konjskih moči (198 kW), pri večji pa ali 351 ali 487 konjev (258 oziroma 358 kW).

Vstopni model z enim motorjem in manjšo baterijo ima po uradnih podatkih okoli 440 kilometrov dosega, z večjo 600 kilometrov. Pri različicah z dvema elektromotorjema se doseg giblje med 400 in 550 kilometri, kar je precej udobna statistika, a realno porabo bomo videli pozimi. V najmočnejši različici GT se do stotice požene v vsega 3,7 sekunde. Tudi sicer lahko pohvalimo odzivnost in stabilnost avtomobila.

Ni prav poceni

Pri slovenskem uvozniku so presenetili z napovedjo, da že letos nameravajo prodati 50 primerkov. Imajo nekaj naročnikov, ki že dlje čakajo na avtomobil, peščica je mustangovih fanatikov, računajo pa tudi na podjetja, ki gledajo na izpust CO2 in imajo bogat proračun za službena vozila. Cena namreč ni nizka – osnovni model stane 69.900 evrov, do različice GT pa raste vse do 95.500 evrov. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije