TEST

Fiat tipo: prostoren, uporaben in poceni (FOTO)

Fiat tipo kot soliden bencinski karavan za družino; škoda, da menjalnik nima šeste prestave.
Fotografija: Največja prednost je njegova cena. FOTOGRAFIJE: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Največja prednost je njegova cena. FOTOGRAFIJE: Aljaž Vrabec

Fiat tipo je še eden izmed tistih modelov, ki dokazujejo, da za dostojen avtomobil ni treba odšteti celega premoženja. Tipo karavan je namreč prostoren, uporaben in poceni. Morda je še največja slabost, da ga pri Fiatu ne znajo bolje predstaviti.

Večkrat nas namreč znanci povprašajo, kateri avtomobil je uporaben in poceni, ko pa omenimo fiat tipa, niti ne vedo, kaj vse ponuja. Bistveno bolje poznajo ime tipo, toda nekoč je bil to drugačen avtomobil, sicer zelo uspešen, saj je bil leta 1989 celo evropski avto leta.

Uporabnost na prvem mestu

Tokrat smo ga preizkusili v karavanski različici, torej v najbolj uporabni. V primerjavi s kombilimuzino je karavan daljši za dvajset centimetrov, vendar ima enako medosno razdaljo.

Karavanska različica je precej praktična.
Karavanska različica je precej praktična.

V prtljažniku je 550 litrov prostora, kar je povsem dovolj za petčlansko družino in tudi za prevoz malo večjih (kvadratastih) kosov pohištva. Pri podrti drugi klopi gredo noter 1,8 metra dolgi predmeti, zelo koristno je še dvojno dno prtljažnika (zraven je vseeno tudi rezervna pnevmatika). Karavanski tipo je za tisoč evrov dražji od kombilimuzinskega, limuzinske izvedenke ni več.

Tradicionalna stikala

Dovolj prostora je tudi v potniški kabini, spredaj za dva odrasla in zadaj za tri otroke, a tudi zadaj se udobno vozita dva odrasla. Odlagalnih prostorov je dovolj za vse drobnarije, voznik ima pred seboj pregledno armaturno ploščo, le materiali niso ravno najmodernejši.

V avtomobilu ostajajo tradicionalna stikala, prav tako vrtljiva gumba za upravljanje radia. Tipo ima vzvratno kamero, kar vedno pride prav, toda za boljšo uporabniško izkušnjo bi morala biti slika ostrejša in tudi hitreje bi se lahko prikazala na zaslonu, ko voznik prestavi v vzvratno.

Spodobne vozne lastnosti

Testnega tipa je poganjal litrski trivaljni bencinski motor s sto konjskimi močmi (74 kW), kar je povsem dovolj za družinske opravke. Pri zmerni vožnji in spoštovanju cestnih pravil se vsi potniki dobro počutijo, nikakor pa ni dirkač, saj do sto kilometrov na uro pospeši v dvanajstih sekundah, najhitreje pa se pelje pri 183 kilometrih na uro.

Kljub vsemu so vozne lastnosti boljše, kot si morda kdo misli glede na tehnične podatke, zato bi lahko testnemu tipu brez težav dodali še eno prestavo, namesto da jih ima ročni menjalnik samo pet. Poraba je bila povprečna, malo nad sedmimi litri na sto kilometrov.

Do žepa prijazna cena

Največja prednost karavanskega tipa pa je njegova cena. Za dobrih dvajset tisočakov dobite precej dostojen avtomobil, ki si zagotovo zasluži več ljudske pozornosti.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije